Geluk / Happiness

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb te geloven dat ik blij/gelukkig moet zijn om de ander tevreden te stellen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb te geloven dat ik blij/gelukkig moet zijn om mezelf tevreden te stellen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb niet tevreden te zijn omdat ik niet gelukkig ben.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb tevredenheid te koppelen aan geluk.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb te geloven dat geluk echt is.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb jaloers te zijn op mensen die gelukkig zijn.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb te geloven dat ik altijd iets gemist heb omdat het me steeds niet lukt om langdurig gelukkig te zijn.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb mezelf als gelukkig te projecteren in de toekomst, en daarmee steeds een teleurstelling te creeren als blijkt dat het me niet gelukt is om gelukkig te zijn.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb mezelf te laten afleiden van mezelf door het zoeken naar geluk.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb naar buiten toe te doen alsof ik gelukkig ben, zodat mensen niet verder gaan vragen wat er werkelijk aan de hand is.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb te doen alsof ik gelukkig ben omdat ik niet gezien wil worden als ongelukkig, wat een directe gevolgtrekking is van niet gelukkig zijn, en ik niet  in staat ben te spreken als zelf, onafhankelijk van geluk of ongeluk.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb dat ik niet in staat ben om in ieder moment mezelf als zelf uit te drukken onafhankelijk wie er tegenover me staat, waardoor ik me ongelukkig ben gaan voelen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb me ongelukkig te voelen omdat ik niet in staat ben te spreken in levende woorden een en gelijk als zelf.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb geluk te koppelen aan zelf-expressie, en zolang ik niet in staat ben tot zelf-expressie, ik dus ongelukkig ben.

 

Geef een reactie

