Dag 21 – Hoe word ik rustig?

Na een dag samen met iemand weer rustig gaan schrijven. Dit impliceert al dat ik samen niet rustig ben. En waarom moet ik rustig zijn om te schrijven? Ik probeer steeds ‘rust’ te vinden in mezelf. Wat is dat, rust? Hierin werk ik (mezelf en de ander) steeds tegen, tegen antwoorden op een vraag van de ander, tegen teveel rumoer om me heen. Wat inhoudt dat ik als energie reageer op mijn omgeving en dit moeilijk kan stoppen waardoor ik geen rust ervaar als mezelf. Deze rust vraagt om een her-defenitie want wat ik zie in mezelf is rust iets waaraan ik vasthoud in mezelf, iets wat ik in mezelf heb gedefinieerd als nodig. Steeds een rust/rustig moment vinden.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb te denken en geloven dat ik rust nodig in mijn omgeving, in plaats van in mijn fysiek te rusten.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb mezelf en da ander tegen te werken door steeds een rust moment te willen waarin ik niet meer wil antwoorden/communiceren met de ander, en ik hierin juist creeer dat de ander aan me gaat trekken.

Het lijkt erop dat ik de neutrale energie van het onderbewustzijn als rust als mezelf ervaar, en dit gebruik ik dan om negatieve energie te creeren in het onbewuste doordat er conflict uit voortkomt in mezelf en met de omgeving als het niet lukt deze rust te ervaren, wat zich weer kan omzetten in de neutrale energie en vervolgens in de positieve energie van het bewustzijn, en deze zich dus kan opladen. Dus hierin lees ik dat ik deze rust zoek om mezelf als bewustzijnssysteem op te kunnen laden.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb rust te zien als iets wat ik nodig heb en echt is in mezelf, in plaats van in te zien dat ik hiermee mezelf als bewustzijnssysteem oplaad.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb te willen vasthouden aan rust in mezelf, wat feitelijk vasthouden is aan het onderbewuste wat ik gedefinieerd heb als mezelf, en via het onderbewuste en onbewuste mijn bewustzijn op te laden, waardoor ik weer ‘uitgerust’ ben.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb te geloven dat ik rustig moet zijn als ik ga schrijven en dat ik me anders niet kan concentreren, in plaats van in te zien dat ik hierin de concentratie als bewustzijn aan het bewaren ben want alleen het bewustzijn heeft concentratie nodig om te kunnen lezen en schrijven.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb alleen te weten hoe ik als bewustzijn kan lezen en schrijven en niet als zelf als leven.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb moe te worden en te gaan gapen als ik Heavens Journey lees die geschreven is in de Adem, wat me laat zien dat mijn bewustzijn weerstand in de strijd gaat gooien.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb te geloven dat ik in strijd ben met mijn  bewustzijn, in plaats van in te zien dat ik kan samenwerken met mijn bewustzijn door er gelijk aan te gaan staan en te zien in wat het bewustzijn me laat zien waar ik mezelf heb afgescheiden van mezelf, zonder hier weer een laag van weerstand overheen te creeren dan wel bewaren.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb te geloven dat ik naar mijn moeheid moet luisteren, dat mijn lichaam aangeeft rust nodig te hebben, in plaats van in te zien dat het bewustzijn rust vraagt om zichzelf te kunnen opladen.

Als ik mezelf zie gapen tijdens het lezen van Heavens Journey dan stop ik, ik adem. Ik realiseer me dat ik als bewustzijn weerstand ga bieden.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf niet heb toegestaan en niet aanvaard heb door de weerstand heen te duwen doordat ik ‘geen zin heb’ om verder te lezen en belangrijker dingen te doen heb zoals een blog schrijven.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb te geloven dat een blog schrijven belangrijker is dan een blog lezen, waarmee ik ongelijkheid in mezelf creeer en bewaar in/als de mind.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb het blog geschreven in de Adem als moeizaam te ervaren wat mede komt door de lange engelse zinnen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb vaak te vergeten te ademen als ik een blog schrijf en/of lees.

Als ik mezelf zie participeren in geen zin hebben en vermoeidheid, voortkomend uit moeite moeten doen en hier geen zin in hebben, tijdens het lezen van een Heavens Journey (of ieder ander blog), dan stop ik, ik adem. Ik realiseer me dat er weerstand opkomt als de mind. Ik duw mezelf door de weerstand heen door te ademen, te lezen woord voor woord en niet te kijken hoelang het blog is. Ik hoef het blog niet ‘uit’ te krijgen, ik kan ook elke dag een alinea lezen, totdat het gemakkelijker gaat.

Als ik mezelf zie participeren in het zoeken naar rust, dan stop ik, ik adem. Ik realiseer me dat ik een moment zoek om mijn bewustzijn op te laden zodat ik me weer uitgerust voel. hierdoor laat ik mezelf steeds beperken door de mind, en kan ik niet zien waartoe ik in staat ben als mezelf als Leven in het Fysiek.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb te geloven dat mijn fysiek beperkt is, in plaats van in te zien dat ikzelf als mind beperkt ben, en door dit te geloven en te bevestigen in mezelf beperk ik mezelf als fysiek.

Ik sta mezelf niet toe mezelf als Leven in het fysiek te bepreken ja bepreken je beperken/defineren als de beperkingen in/als de mind.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb mezelf als Leven in het fysiek te bepreken en bepreken en bepreken en mezelf hiermee te beperken door het bepreken tot een gelimiteerd bestaan in/als de mind; gelimiteerd door de preken van God als de mind.

Ik verbind mezelf met mezelf door te stoppen met het bevestigen van mezelf als de limitaties van het mind-systeem door de limitaties die de mind me laat zien serieus te nemen door het toepassen van zelfvergevingen op alles wat me limiteert in/als mind.

Herdefenitie Rust:

Aanwezigheid in de Adem in samenwerking met mijzelf en mijn omgeving, inclusief met mezelf als de ander als mindsysteem, waarin geen onnodige weerstand gecreeerd wordt als excuus voor het bewustzijn om zich op te laden door te geloven dat de mindsystemen me uit mijn rust halen en ik me hier tegen me moet beschermen/verzetten en dus rust geloof nodig te hebben, wat juist de weerstand creeert waardoor ik uit moet rusten zodat het bewustzijn zich op kan laden.

http://www.desteniiprocess.com

http://www.equalmoney.org

http://www.desteni.net

4 thoughts on “Dag 21 – Hoe word ik rustig?

  1. makje01 schreef:

    Poef, ik word ( liefdevol) moe als ik je lees. Rust komt vanzelf als je aan je innerlijke processen werkt. Meer is het niet. Mijn vraag aan jou: Komt bovenstaande tekst uit je hoofd.. of uit je gevoel….

  2. Coole blog, mooie herdefinitie ook. Heel herkenbaar voor mij 🙂
    bedankt!

  3. […] vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb te geloven dat ik rust nodig heb om uit te rusten van mijn verzet tegen de afleiding van de ander=de […]

Geef een reactie

