Dag 41 – Verraad (Liefdes-maand)

Het handelen uit liefde voor de ander, voortkomend uit een niet alleen willen staan, geeft verraad. Het begint met verraad van zelf, door te geloven dat je iets doet/moet doen/wilt doen voor de ander, waarin je jezelf als Leven verraad door niet een en gelijk als Leven als Zelf te staan, wat uiteindelijk tot uiting komt in verraad van de ander door niet waar te kunnen maken wat gestart is, namelijk iets doen uit liefde voor de ander, wat altijd is iets doen uit liefde voor de ander=de mind zolang het niet voortkomt uit een en gelijk als Zelf als Zelf-Liefde als Leven. Pas als Zelf-Liefde niet meer is als de mind als eigen-belang is het Liefde als Leven als wat het beste is voor alle leven, en Leven is hierin een duidelijker woord dan liefde, aangezien liefde zo vaak misbruikt is als een alles tellend gevoel.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb mezelf te verraden door niet alleen te durven, kunnen en willen staan, uit angst voor de eenzaamheid, dus voor mijn eigen mind, waarin ik me opgeslokt voelde worden.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb de ander te verraden doordat ik mezelf heb verraden door niet alleen te staan, en dus mezelf als de ander voor te liegen in/als de mind.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb zoveel patronen te hebben opgebouwd, voortkomende uit het opgroeien in een niet-alleen staan, waardoor ik ruim een jaar nodig heb gehad om deze patronen in relatie met een ander door te wandelen (en daarvoor tientallen jaren in herhaling) voordat ik mezelf enigszins richting kan geven in het alleen staan en deze patronen verder kan stoppen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb niet meer te weten waarop ik kan vertrouwen doordat ik niet weet wat zelf-vertrouwen is en niet meer op gevoel kan vertrouwen of weet wat gevoel en wat zelf is, en dus heb ik ruim een jaar nodig gehad om bij het punt te komen wat ik op dag 1 al zag maar niet kon toepassen door alle patronen die ik heb toegestaan te bestaan in mezelf, waardoor ik enorme angst gecreeerd heb om alleen te staan.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb me schuldig te voelen dat ik de ander(= de mind) heb verraden, terwijl dit het punt is waar het het hele jaar al om draait vanaf dag 1; leven als zelf in plaats van leven voor de ander=de mind.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb me schuldig te voelen dat ik vanaf dag 1 niet heb kunnen leven wat ik zag, namelijk dat ik alleen wil staan maar dit niet kan toepassen, waarin ik me eigenlijk niet schuldig voel aangezien ik zie dat het een consequentie is wat we hebben doorgewandeld, wat alleen maar dichter bij zelf als leven heeft gebracht zowel voor mij als voor de ander, maar doordat de ander het slechts als verraad ziet en niet als een proces om alleen te gaan staan, voel ik schuld voor de pijn van de ander.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb te geloven dat ik schuld heb aan de pijn van de ander die niet alleen wil staan, in plaats van in te zien dat ik me schuldig voel omdat ik wel heb gesproken over alleen staan maar het niet direct heb kunnen toepassen vanaf dag 1, en ik dus een jaar lang gespleten heb geleefd in woord en daad, wat altijd manipulatie voortbrengt.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb te manipuleren in/als de mind uit angst om alleen te staan.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb mezelf te splitsen in woord en daad uit angst om alleen te staan.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb geprobeerd te hebben de ander ‘duidelijk te maken’ wat ik bedoel met alleen staan, en hierin een jaar lang geprobeerd heb om dit samen te doen, in plaats van zelf als levend voorbeeld alleen te staan; het samen doen van alleen staan is geen alleen staan maar een manipulatie/verdraaiing van het alleen staan in/als de mind.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb geprobeerd te hebben onder het alleen staan uit te komen door het samen te willen doen in/als de mind, met iemand die zelf niet alleen staat en dus te manipuleren is in/als de mind, aangezien diegene net zo graag als ik het alleen staan samen wil doen in/als de mind.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb te leven via het gevoel dat iets doen voor een ander mij geeft, en ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb een ander via het gevoel te laten leven dat iets doen voor mij die ander geeft.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb die ander iets te geven via het gevoel dat het die ander geeft als die ander iets voor voor mij doet, in plaats van mezelf te delen en de ander te ontvangen een en gelijk als zelf.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb heel geleidelijk uit elkaar te willen gaan, waardoor het geen verraad lijkt, in plaats van in te zien dat het verraad onderdeel is van het proces in/als de mind door het eeuwenlange verraad van onszelf als Alle Leven.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb de mind niet als tool te zien maar als doel, en zodra ik wist dat het geen doel is, als last, wat mezelf beiden gevangen houdt in de ban van de mind.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb mezelf in de ban van de mind gevangen te houden door het leven in/als de mind-eenheid als doel en later als last te zien, waarin ik het mezelf onmogelijk maak de mind als tool te gebruiken om te zien waar ik mezelf heb afgescheiden van mezelf, oftewel waar ik mezelf als Leven heb verraden ten behoeve van mezelf als energie in/als de mind.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb liefde als een alles tellend gevoel in/als de mind als doel te zien, waarmee ik angst voor verlies in eenzaamheid als ontbreken van dit liefdes gevoel in/als de mind heb gecreeerd, om vervolgens deze eenzaamheid te proberen te vermijden als excuus om het alleen staan ontwijken.

Als ik mezelf zie participeren in het toepassen van de mind als doel of als last, dan stop ik, ik adem. Als ik mezelf een ander zie veroordelen die de mind toepast als doel of als last, dan stop ik, ik adem. Ik realiseer me dat ik de ander veroordeel op een punt waarin ik mezelf heb afgescheiden en dus niet heb ingezien en zelfvergeven. Ik zie wat ik veroordeel in de ander en pas hier zelfvergevingen op toe. Over het algemeen komt het veroordelen voort uit angst te worden opgeslokt in het geloof in de mind van de ander wat zich afspeelt in mijn eigen mind, dus angst om te worden opgeslokt in mijn eigen mind. Ik pas specifieke zelfvergevingen toe op de angst die opkomt. Ik adem, ik ben Hier. Ik stop met het verraden van mezelf als Leven als de ander als Leven. Ik sta mezelf niet toe mezelf als de ander te verraden uit angst voor verlies in het alleen staan.

Als ik mezelf zie participeren in een alles tellend gevoel als liefde in/als de mind, dan stop ik, ik adem. Ik realiseer me dat liefde geen gevoel is, en als het dat wel is participeer ik in de mind en creeer ik de polariteit als ontbreken van dit gevoel als emotie van eenzaamheid. Wat maakt dat ik participeer in het alles tellend gevoel als liefde in/als de mind? Waarom wil ik in dit alles tellend gevoel participeren en niet Hier zijn een en gelijk als de adem? Ten eerste stop ik deze participatie in dit alles tellend gevoel van liefde in/als de mind. Vervolgens en indien nodig ga ik schrijven en pas zelfvergevingen toe, waarna ik mezelf kan corrigeren. Liefde is een expressie van me/onszelf als Leven van eenheid en gelijkheid en geen alles tellend gevoel voor mij alleen in/als de mind.

Ik verbind mezelf met mezelf door de mind als tool te gebruiken om te zien waar ik mezelf heb afgescheiden van mezelf als Leven, waarin ik de verslaving in/als/aan de mind stop.

(Ter voorbereiding op video-1 in de liefdesmaand).

One thought on “Dag 41 – Verraad (Liefdes-maand)

  1. […] verbind mezelf met mezelf door seks en liefde los te koppelen; hierin stopt het verraad en de angst gekoppeld aan seks, wat plaatsvind in participatie van gevoelens van liefde in/als de […]

Geef een reactie

