Dag 46 – Niet kunnen kiezen want zoveel te doen

Er is zoveel te doen dat ik niet kan kiezen waar ik mee start. En als ik niet start gebeurt er helemaal niets, en is er nog steeds zoveel te doen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb niet te kunnen kiezen waar mee te starten om op te pakken doordat er zoveel te doen is.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb me af te laten leiden door de hoeveelheid werk die te doen is, waardoor het zo druk is in mijn hoofd doordat ik alles bijhoudt wat er nog te doen is, waardoor het werkelijk doen erbij in schiet.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb te geloven dat ik alles bij moet houden in mijn hoofd wat er nog te doen is.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb te geloven dat ik goed ben in het regelen en minder goed in het praktisch uitvoeren.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb mezelf een beetje stom te vinden dat ik minder effectief ben in het praktisch uitvoeren dan in het regelen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb het praktisch uitvoeren boven het regelen te stellen, in plaats van deze 2 aspecten als gelijk te zien, zonder regelen geen praktische uitvoer en zonder praktische uitvoer heeft het regelen geen zin.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb de planning in mijn hoofd te maken in plaats van op te schrijven en hier te brengen, waardoor het druk is in mijn hoofd doordat ik het steeds blijf herhalen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb te geloven dat het niet ok is om de planning in mijn hoofd te maken, in plaats van in te zien dat het steeds herhalen is wat me afleidt van het werkelijk uitvoeren.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb nerveus te worden als er zoveel te doen is.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb minder effectief te worden door de nervositeit die ik ervaar doordat er zoveel te doen is.

Ik ondersteun mezelf in de praktische uitvoering door per dag op te schrijven wat ik ga doen; hiermee breng ik het Hier. Stapsgewijs voer ik dit uit, en als er een wijziging optreedt pas ik die in in de planning.

Als ik mezelf nerveus zie worden doordat er zoveel te doen is, dan stop ik, ik adem. Ik pas een zelfvergeving toe indien nodig en ga verder waar ik mee bezig ben, in de adem. In de adem in het toepassen van de praktische werkzaamheden verdwijnt de nervositeit.

Ik sta mezelf niet toe te blijven hangen in nervositeit in de mind, waardoor ik het praktische werk uitstel. Ik pak op wat gedaan moet worden en sta mezelf niet toe praktische toepassingen uit te stellen, aangezien het uitstellen nervositeit geeft. Ik sta mezelf niet toe het praktische werk uit te stellen.

Als ik mezelf zie aarzelen in het vragen van ondersteuning bij iets wat ik zelf niet kan uitvoeren of bij het vragen van een gebruiksvoorwerp wat ik nodig heb, dan stop ik, ik adem. Ik pas een zelfvergeving toe op de onzekerheid die en het ongemak wat ik ervaar bij het vragen van ondersteuning. Ik adem. Vervolgens wandel ik naar degene die ik om ondersteuning vraag en stel mijn vraag in de adem, wat de ander de vrijheid geeft in gelijkheid te antwoorden.

That’s it. Geen moeilijke gedachtekronkels en schuldgevoelens die me vertragen bij het vragen van ondersteuning of/en (daardoor) het uitvoeren van de praktische werkzaamheden. Ik sta mezelf niet toe me af te laten leiden in de mind door onzekerheid, schuldgevoel en zelftwijfel. Daar is simpelweg geen tijd voor. Als ik een punt tegen kom wat meer aandacht nodig heeft om doorheen te wandelen, dan schrijf ik dit op en schrijf er zodra mogelijk een blog over.

http://www.desteniiprocess.com

http://www.equalmoney.org

http://www.desteni.net

http://www.eqafe.com/free

Geef een reactie

