Dag 47 – Schuldgevoel maakt schuld

Ik ben vrijwel altijd aan het proberen om ergens waar het beter is te zijn dan waar ik nu ben in/als de mind op dit moment. Dus ben ik druk in mijn hoofd met me voor te stellen hoe het is als bijvoorbeeld de tuin af is, of een deel van het huis. Dan zal ik me beter voelen. Vandaag ervaar ik mezelf hier in de situatie zoals die nu is, met alle wanorde die er op dit moment praktisch is door de verhuizing. Het is geen ervaring als ‘leuk’; daarentegen ook niet ‘vervelend’. Het is zoals het is, en daardoor ben ik fysiek veel rustiger.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb altijd een beeld in de toekomst te creeren in mijn hoofd om in te vertoeven waar het ‘beter’ is dan waar ik nu ben.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb mezelf in een beeld in de toekomst als beter te ervaren dan waar ik nu ben, waardoor ik me dus altijd slechter ervaar dan wat ik me voorstel als waar ik graag zou zijn.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb te geloven dat het ertoe doet waar ik nu ben, waarin ik niet exact weet wat het nu dan is, in plaats van in te zien dat ik hier kan zijn in ieder moment in iedere situatie waarin ik me bevind.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb te proberen altijd ergens te zijn waar het leuker en beter is dan waar ik nu ben, in plaats van in te zien dat ik het dus niet leuk vind om te zijn waar ik nu ben, wat nu als in de mind is, en door mezelf ergens in de toekomst te projecteren waar het zogenaamd leuker is ben ik nog steeds in het nu in/als de mind, in polariteit van leuker/beter en minder leuk/slechter.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf niet heb toegestaan en aanvaard heb Hier te zijn in ieder moment in plaats van in een toekomstprojectie in/als de mind waar het leuker is dan waar ik nu ben in/als de mind, wat feitelijk hetzelfde is, namelijjk in/als de mind in polariteit in oordeel.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb te geloven dat ik ‘goed’ bezig ben door te proberen in een ‘betere’ situatie te leven, terwijl ik mezelf constant ontevreden ervaar waardoor ik nog harder mijn best ga doen om in een ‘betere’ situatie in een toekomstprojectie te leven.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb perfectie te definieren als de situatie perfectioneren, in plaats van in te zien dat ik mezelf kan perfectioneren in ieder moment, door mezelf te vergeven waarin ik me heb afgescheiden van wat hier is, wat zichtbaar is in mijn reacties op wat hier is.

Wat vind ik Hier niet leuk? Het oordeel, van anderen en van mezelf. De meningen die ieder wil deponeren, waardoor er niet werkelijk geluisterd wordt naar elkaar en niet werkelijk gesproken wordt met elkaar.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb  druk te zijn met meningen van mezelf en van de ander waardoor ik niet werkelijk luister naar wat er gesproken wordt en waardoor ik niet werkelijk spreek als mezelf.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb liever mijn mond te houden dan iets zeggen waarop ik direct een mening van een ander krijg, en dus heb ik mezelf beperkt in spreken als zelfexpressie.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb mezelf te bepreken in spreken als zelfexpressie door te geloven dat de mening van een ander iets over mij zegt, in plaats van in te zien dat de mening van een ander alleen iets zegt over wie die ander is geworden aangezien het de woorden zijn van die ander, gesproken in/als de mind.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb waarde te hechten aan de mening van een ander.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb niet te durven spreken en doen als zelf uit angst voor verlies van de financiele support van de ander.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb bang te zijn dat ik het zelf niet redt zonder financiele support van en ander.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb mezelf nog steeds afhankelijk te ervaren van financiele support van een ander, of in ieder geval van een mogelijkheid tot financiele support van een ander.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb niet te geloven dat ik zelf voldoende geld kan ‘verdienen’ om van te leven zonder financiele zorgen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb te geloven dat ik geld nodig heb om te leven zonder financiele zorgen, in plaats van in te zien dat financiele zorgen in geen enkel geval ondersteunen in het voldoende geld verdienen, aangezien ik de angst die ik ervaar creeer.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb financiele zorgen te creeren door me zorgen te maken over financien.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb te geloven dat er iets tegenover financiele support moet staan als het ‘sparen’ van de ander als de mind.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb te geloven dat ik de ander=de mind moet sparen om financiele support te ontvangen, waarin sparen het iets achter de hand houden is in/als relatie in/als geld.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb me schuldig te voelen doordat ik niet spreek een en gelijk als zelf als de ander, maar de ander en mezelf spaar in/als de mind, waarmee ik schulden creeer.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb me schuldig te voelen en dus schuld(en) te creeren in/als de mind door de ander en mezelf te sparen in/als de mind.

Als ik mezelf de ander en mezelf zie sparen in/als de mind, dan stop ik, ik adem. Ik zie in mezelf waarom ik de ander en mezelf als de mind spaar. Dit heeft altijd met angst te maken. Ik hoef niet direct alles te spreken wat ik zie zolang ik reacties als oordeel ervaar, aangezien ik dan spreek in/als de mind en opnieuw oordeel met schuld creeer. Ik zie in mijn reacties en pas zelfvergevingen toe op datgene waar ik op reageer dus waar ik mezelf van heb afgescheiden in zelf-oordeel. Als ik geen reactie ervaar in mezelf kan ik spreken in de adem in gelijkheid als mezelf als de ander, waarmee ik geen schuld creeer.

Als ik mezelf zie participeren in financiele zorgen dan stop ik, ik adem. Ik realiseer me direct dat zorgen maken voortkomt uit angst, en in angst creeer ik datgene waarvoor ik bang ben. Ik zie in in het patroon van zorgen maken om financien, welke voortkomt uit een familiair patroon van zorgen maken en welke ik over het algemeen projecteer in de toekomst. Ik stop het zorgen maken en pas zelfvergevingen toe. Indien nodig ga ik zien naar praktische oplossingen om geld te verdienen.

Als ik mezelf zie participeren in schuldgevoel, dan stop ik, ik adem. Ik realiseer me dat ik met participeren in schuldgevoel niets oplos en  mezelf gevangen houd in/als de mind. Ik pas zelfvergevingen toe en ga schrijven om te zien hoe ik het schuldgevoel gecreeerd heb, zodat ik het zelf kan stoppen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb te geloven dat als ik me niet schuldig voel ik niet laat zien dat ik verantwoordelijk ben aangezien het lijkt of het me niets doet.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb te geloven dat ik moet laten blijken dat het me iets doet in/als de mind als schuldgevoel.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb te participeren in het algemeen geaccepteerde concept van schuldgevoel zodat ik geaccepteerd blijf bij de mensen in/als de mind.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb mijn best te doen geaccepteerd te blijven bij de mensen in/als de mind, in plaats van in te zien dat ik hiermee de hele polariteit zoals die bestaat in de wereld, accepteer, toesta en aanvaard.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb te geloven dat schuldgevoel een uiting is van verantwoordelijkheidsgevoel, in plaats van in te zien dat beiden gekoppeld zijn aan het woord gevoel dus aanwezig zijn in/als de mind.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb te geloven dat ik verantwoordelijk moet zijn in/als de mind, in plaats van in te zien dat ik verantwoordelijk kan/wil/dien te zijn als Zelf als Leven, zelfverantwoordelijk als Leven.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb me schuldig te voelen dat ik stop met me schuldig voelen en zelfverantwoordelijkheid neem.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb bang te zijn dat ik al mijn geld verlies als ik niet langer meedoe in de kosten-en-baten analyse van schuldgevoel, in plaats van in te zien dat ik in de kosten-batenanalyse constant schulden blijf maken door me schuldig te voelen, afgemeten aan de kosten en baten, winst en verlies, en dus steeds een kans creeer om mijn geld te verliezen aangezien ik participeer in de polariteit in/als de mind.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb mezelf te verlammen door participatie in schuldgevoel.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb onderdeel te zijn van de creatie van de enorme staatsschulden wereldwijd door participatie in schuldgevoel, in plaats van een en gelijk te zijn als Zelf als Adem als leven, wat voortbrengt Gelijkheid in Leven en dus Gelijkheid in Geldverdeling.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb met schuldgevoelens te schuiven door het afschuiven van mijn zelfverantwoordelijkheid, wat resulteert in het wereldwijd schuiven met en al dan niet kwijt schelden van staatsschulden.

Ik verbind mezelf met mezelf door te stoppen met participatie in/als de mind in schuldgevoel.

http://www.equalmoneysystem.org

http://www.desteni-geld.net

2 thoughts on “Dag 47 – Schuldgevoel maakt schuld

  1. […] realiseer me dat dit schuldgevoel zich voort blijft zetten als ik in schuldgevoel blijf participeren, aangezien ik dan participeer in/als de mind, wat me een schuldgevoel geeft over […]

Geef een reactie

