Dag 48 – Kijk, dit konijn heeft ADHD – Dierenliefde – Liefdesmaand

Een heel groot konijn in een heel klein hokje, 60×60 cm, kan alleen rondspringen en dan wordt gezegd, haha kijk dit konijn heeft adhd.

Ten eerste, de mens die dit zegt is zelf alle dagen heel druk in het hoofd en noemt dit adhd – wat we met de gehele mensheid bevorderen/creeren door het participeren in de polariteit in/als de mind – oftewel de mind die heel druk is, wat geprojecteerd wordt op het konijn. De mens ziet blijkbaar zichzelf weerspiegeld in het drukke bewegen in een klein hokje, oftewel het fysieke bewegen, opgesloten in het veel te kleine hokje van de mind.

Het konijn wil fysiek bewegen zoals het gebouwd is en wordt door de mens in een heel klein hokje gestopt, en als het nog iets wil bewegen kan het niets anders dan een rondje bewegen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb verdriet te ervaren bij het zien van het enorme konijn in het kleine hokje.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb ‘pijn in mijn hart’ te ervaren, bij het zien van het enorme konijn wat zo onrustig beweegt in een heel klein hokje.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb het zien en ervaren van ongelijkheid te omschrijven als pijn in mijn hart, waarmee ik het persoonlijk maak als treffende mijn hart, in plaats van in te zien dat het gaat om totale ongelijkheid wat enorm veel pijn en schade brengt aan ieder levend wezen op aarde.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb niet naar de boerin te wandelen om te vragen waarom ze het dier in zo’n klein hokje doet, of eigenlijk heb ik het toen ik het zag wel direct gezegd, maar ze legde de opmerking weg door te zeggen, kijk het konijn heeft een dubbel hok (een ander konijn, nog groter met kindje), waardoor het niet zo klein lijkt, en dus vergeef ik mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb mezelf als Leven als konijn als Leven weg te laten leggen door een opmerking als goedpraten doordat het iets grotere hok in vergelijking wordt gezet met het veeeel te kleine hok, waardoor het opeens lijkt of het grotere hok ok is, terwijl ook het grote hok geen leefbare ruimte is voor een enorm konijn met een kleintje.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb niet te zien hoe we de onleefbare situatie die iedereen leeft als uitgangspunt te nemen voor het vergelijken waardoor iets wat net iets beter als Leven naar voren komt opeens heel ok lijkt, niet ziende dat het uitgangspunt een totaal onleefbare situatie is in misbruik waardoor alles wat beter is als niet-misbruik als ok kan worden gezien.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb razend te zijn als ik zie of hoor hoe het gemiddelde van de mens als mind als uitgangspunt wordt genomen als zijnde normaal, en dus alles wat net iets beter naar voren komt de mond wordt gesnoerd als zijnde ‘niet zeuren’.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb de mens als mind als normaal als uitgangspunt te zien, in plaats van in te zien dat er sprake is van totaal misbruik in dit normale uitgangspunt als mens in/als de mind van Alle Leven.

Wat is Liefde? Wat is dierenliefde?

Dierenliefde is het dier zien en behandelen als gelijke als Leven en het een Leven bieden wat in gelijkheid is met wat het beste is voor het dier als Leven zoals het ‘gebouwd’ is.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb mezelf totaal verongelijkt te voelen door het zien van zoveel ongelijkheid naar dieren toe.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb geen woorden hebben voor het zien van zoveel ongelijkheid naar dieren toe.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb vroeger zelf een konijn in een te klein hok gehad te hebben, wat wel vaak los mocht lopen maar zoals ik het nu zie, onvoldoende ruimte had om te kunnen bewegen en leven als konijn.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb de angst voor de gevolgen van het zeggen tegen de boerin, zwaar christelijk, van het onacceptabele te kleine hok van het konijn, zwaarder te laten wegen dan de leefsituatie van het konijn.

En dat is precies hoe er met dieren wordt omgegaan door de mens. Er is altijd een excuus waardoor de mens boven het dier wordt gesteld.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb het ongelooflijk van mezelf en anderen te vinden dat de mens nog altijd als belangrijker dan het dier wordt gezien en behandeld, terwijl de mens er als ontelbare jaren een enorme puinhoop van maakt op aarde.

Wat is Christendom? Is dat Leven in de liefde van God? Terwijl in de praktijk het fysieke leven in totale ongelijkheid wordt uitgevoerd ten opzichte van bijvoorbeeld het konijn?

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb geen woorden meer te hebben om hierin de ongelijkheid aan te tonen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb niet te begrijpen dat in bovenstaande zin de ongelijkheid niet in een oogopslag duidelijk is.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb stil te vallen bij zoveel ongelijkheid.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb niet te begrijpen waar de mens vertoeft als deze ongelijkheid niet direct duidelijk is.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb te geloven dat ik liefde van God nodig heb, aangezien ik leef in ongelijkheid als Leven als zelf als Alle Leven, en ik dus liefde nodig heb om mezelf een go(e)d gevoel te geven, in plaats van te Leven als Zelfexpressie als Gelijkheid=Liefde waarin God=het Levende Woord.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb deze ongelijkheid toe te staan door niet nogmaals naar de boerin te lopen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb de eerste keer niet duidelijk te spreken over de ongelijkheid naar het dier doordat ik geloof dat het toch geen zin heeft en dat ik het recht niet heb om te spreken over ongelijkheid op haar erf, aangezien er een situatie speelt waarin ik het zou kunnen verpesten voor een ander die de boerin ergens voor nodig heeft, in plaats van in te zien dat ik kan spreken in gelijkheid, ook als heeft het nu geen zin als direct resultaat, zonder een oordeel uit te spreken naar de boerin.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb het geloof als zijnde religie in stand te houden door te geloven dat spreken als mezelf in gelijkheid toch geen zin heeft, wat voortkomt uit het geloven dat het leven op aarde geen zin heeft aangezien we als slaaf leven van een God (=de mind=geld) buiten onszelf, wat gepredikt wordt in religies.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb de huisvesting van een mens boven de huisvesting van een dier te stellen, en dus mijn mond te houden ten koste van het dier.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb mezelf en de boerin en het konijn te kort te doen door ons alle drie als mindsysteem te benaderen in plaats van een en gelijk als Leven te spreken als Levend voorbeeld, los van een eventueel resultaat.

Ik verbind mezelf met mezelf door bij het zien van ongelijkheid ten opzichte van dieren te spreken tegen de zorger van het dier in gelijkheid zonder oordeel, waarin de ongelijke behandeling van het dier aan het licht komt en de zorger de mogelijkheid heeft zichzelf de ongelijkheid te realiseren en eventueel te corrigeren.

Ik realiseer me dat de zorger ook geprogrammeerd is en als iedereen het programma in elkaar toestaat verandert er helemaal niets.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb het programma van de zorger en van mezelf toe te staan en daarmee te laten bestaan, waardoor er helemaal niets verandert en het konijn en de zorger en ikzelf als Leven het slachtoffer zijn en blijven van de mens als geprogrammeerde robot zolang ikzelf niet opsta en aangeef: Tot hier en niet verder.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb angst te ervaren om op te staan en aan te geven: Tot hier en niet verder.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb het aangeven van’ Tot hier en niet verder’ te koppelen aan angst, en dus vergeef ik mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb bang te zijn voor mijn eigen angst, waarmee ik mezelf gevangen houd in het te kleine hokje van de mind.

2012 – Liefdesmaand – Dierenliefde

One thought on “Dag 48 – Kijk, dit konijn heeft ADHD – Dierenliefde – Liefdesmaand

  1. Bedankt voor deze zelfvergevingen, Ingrid, cool!
    Hoe te spreken in zulke gevallen? In ieder geval vanuit de adem. Al kun je maar een zaadje van twijfel aan de juistheid van de bestaande situatie planten, dat is al winst.
    Verder kun je niet veel, denk ik. Ik denk er wel eens aan hoe te handelen als ik iemand bijv zijn hond zie mishandelen. Meteen ingrijpen. ’t Liefst zou ik de hond wegnemen (in ’t verleden zulke dingen gezien). Maar de wet is zo dat de ‘eigenaar’ (bijna) alles mag doen met het dier – want het is zijn eigendom 😦 Bovendien is er de kans dat de ‘eigenaar’ zijn ongenoegen nog meer gaat uitleven op het dier. Dus wat anders te doen dan stevig hier te staan en vanuit zo een natuurlijke autoriteit te zeggen Stop! Genoeg. ? Het is zo f*cked die instelling dat wij als mens boven dieren staan. Rotbijbel lol

    Ik vergeef mezelf dat ik van mezelf accepteer en toesta om, al is het maar voor een moment, me onmachtig te voelen en van daaruit woede te creëren – en niet Hier in adem te stabiel te staan en in te zien dat alleen een oplossing in de vorm van Gelijkheid voor al het Leven een blijvend effect zal hebben – en daarom zet ik me volledig in om de oplossing te leven en te zijn en te delen om op de lange termijn een verschil te maken. Woede en onmacht toestaan brengt me verder weg van de oplossing. Ik realiseer dat ik behalve in de adem, ook een lange adem nodig heb, en vastbesloten moet zijn, dit gaat nog jaren duren en ondertussen lijden vele dieren – waar ik nu in dit moment geen actie voor kan ondernemen – anders dan mezelf Hier brengen dmv het proces.

    pffff 🙂

Geef een reactie

