Dag 58 – “Loslaten” ….uhm….wat is dat?

Loslaten, een veel gebruikt woord als voor het niet vasthouden van bijvoorbeeld emoties, van de beklemmende structuren waarin we onszelf gevangen hebben gezet. Gebracht als ‘de oplossing’, triomfantelijk gezegd ‘over mij’, jaaa maar je bent ook zo vasthoudend, je moet wat meer loslaten. duuuh, dat is me duidelijk. Alleen zegt het woord loslaten me niets. En niemand dus, want iedereen die het zei op deze manier ‘tegen mij’ als tegen zichzelf, is niet bezig met het werkelijk loslaten als opruimen van oude herinneringen in/als de mind.

Loslaten is stoppen; stoppen met deelnemen in gedachtes, gevoelens en emoties in/als de mind en zelfvergeven wat niet eenvoudig gestopt kan worden. Zo wordt het praktisch toepasbaar.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb niet te zien dat degene die zegt dat ik vasthoud en wat meer moet loslaten, over zichzelf spreekt.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb me te ergeren aan de woorden ‘je bent zo vasthoudend, je moet wat meer loslaten’ gesproken als oplossing van de fysieke vasthoudendheid, zonder werkelijk praktisch toepasbaar gereedschap te geven.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb mezelf en anderen niet met praktisch toepasbaar gereedschap te hebben kunnen ondersteunen omdat ik geen praktisch toepasbaar gereedschap voor het stoppen van de mindstructuren in handen heb (had), en dus alleen kan (kon) benoemen wat er speelt zonder het oplossen te kunnen ondersteunen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb me gefrustreerd te voelen dat ik alleen kan benoemen wat er speelt zonder praktisch toepasbaar gereedschap te kunnen aanreiken.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb loslaten te zien als iets ‘laten vallen’, als ‘niets doen’ of als ‘geen aandacht aan besteden, mijn aandacht ergens anders op richten’, ondertussen bemerkende dat dat absoluut geen zoden aan de dijk zet oftewel het loslaten bevordert, in plaats van in te zien dat loslaten een actief proces is van het zien van mezelf in het uitschrijven van wie ik geworden ben als de mind als gedachtes, gevoelens en emoties, het stoppen van deelname in gedachtes, gevoelens en emoties, het toepassen van zelfvergeving en het corrigeren van mezelf in het fysiek.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb te twijfelen over het woord actief, aangezien het direct een polariteit heeft als passief.

Actief als praktisch toepassen van het gereedschap als schrijven, stoppen, zelfvergeving en zelfcorrectie. Actief als mezelf en alles wat ik geworden ben Hier brengen in het fysiek zodat ik mezelf kan zien en veranderen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb smalend te doen over degenen die over mij zeggen dat ik gewoon moet loslaten, in plaats van in te zien dat de ander het ten eerste dus over zichzelf heeft en ten tweede ook geen praktisch gereedschap in handen heeft.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb mezelf te verwijten dat ik niet gewoon kan loslaten.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb te geloven dat het benoemen van wat er speelt de oplossing is, in plaats van in te zien dat dat het begin is van de oplossing die ieder voor zich in zichzelf kan/moet toepassen, en zonder toepassing stelt de oplossing niets voor, want blijven we eeuwig draaien in het rad van benoemen in/als de mind.

Ik verbind mezelf met mezelf door te stoppen met participatie in gedachtes, gevoelens en emoties, door het uitschrijven van wie ik geworden ben in/als de mind als gedachtes, gevoelens en emoties in herinneringen, het zelfvergeven van wie en wat ik geworden ben in/als de mind en het corrigeren van mezelf in het fysiek; te samen het praktisch toepasbaar gereedschap om mezelf te bevrijden van de mindstructuren.

Ik stel mezelf ten doel mezelf en anderen te ondersteunen in het ‘loslaten’ van wat we geworden zijn door het aanreiken van het praktisch toepasbaar gereedschap om onszelf te bevrijden van de mindstructuren.

One thought on “Dag 58 – “Loslaten” ….uhm….wat is dat?

Geef een reactie

