Dag 64 – Onbegrip als energie-opwekker

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb niet van mensen te houden.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb te geloven dat ik van mensen moet houden.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb te geloven dat ik niet van mensen houd, in plaats van in te zien dat ik niet van alle concurerende en oordelende mindsystemen houd die we als mensen zijn geworden, waardoor we niet als mens als leven Leven en ik dus niet als mens als Liefde als Gelijkheid van een ander mens als Liefde als Gelijkheid heb kunnen houden, waarin houden van gelijk is als Gelijk zijn als mezelf als Leven als de ander als Leven.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb arrogant gedrag/arrogante backchat als reactie te hebben op alle oordelen en meningen van mensen, wat voor mij als mind een manier is om positieve energie te genereren door me beter te voelen dan andere mensen die zoveel oordelen en meningen uiten als wat ik ervaar als pijlen op me afvuren, waardoor ik geloof dat ik me moet verdedigen, in plaats van in te zien dat degene die de oordelen uit, praat in oordeel over zichzelf en dus zie ik de ander in de woorden van de ander en niet mezelf in de woorden van de ander.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb te geloven dat ik mezelf kan zien in de woorden van de ander, waardoor ik constant het gevoel heb me te moeten verdedigen doordat ik geloof dat de ander over mij spreekt, en ik steeds aan het afwegen ben of het wel of niet klopt wat er ‘ over mij’  gezegd wordt.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb het niet leuk te vinden als andere mensen over mij spreken, aangezien het nooit klopt wat er gezegd wordt, en ik me in een hoek gedrukt voel door wat er zogenaamd over mij gezegd wordt, in plaats van in te zien dat ik mezelf in een hoek druk door te geloven dat wat de ander zegt over mij gaat, en ik me door het geloof in de woorden van de ander in een hoek laat drukken.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb erkenning van de ander te willen over zogenaamd leed dat mij is aangedaan, in plaats van in te zien dat ik mezelf leed heb aangedaan door niet te spreken als zelf maar toe te staan dat de ander=de mind over mij spreekt in projectie als zijnde waar, waarin ik mezelf als mind in verongelijking heb gehouden/kan houden in verdriet over zogenaamde pijn, zogenaamd aangedaan door de ander, waardoor ik mezelf als mind in verongelijking in stand/leven kan houden als zijnde energie, gegenereerd door de wrijving die ontstaat in een staat van verongelijking en conflict.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb te geloven dat onbegrip van de ander de deur dicht gooit, in plaats van in te zien dat ik zelf reageer op het onbegrip van de ander(=de mind) in verongelijking, waarin ik ongelijk ga staan als mezelf als de ander als leven, en dus zelf de deur tot communicatie als Leven dichtgooi, mezelf ondertussen in conflict houdend door me af te keren van de ander(=de mind), en me hierin beter te voelen dan de ander omdat ik het wel begrijp en dus positieve energie genereer en ik mezelf als mind tegelijkertijd in verongelijking in stand/leven houd, in negatieve energie, waarin ik op een gegeven moment weer een conflict ga genereren zodat ik als negatieve energie kan ompolen tot positieve energie.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb een pool van negatieve en positieve energie in/als mezelf in stand te houden om mezelf als energie in leven te kunnen houden door constant heen en weer te reizen van negatief (via neutraal – nog niet ingezien) naar positief, in plaats van constant als Zelf als Adem als leven te zijn in ieder moment.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb niet in te zien dat ieder mens verschillend geprogrammeerd is zodat er voortdurend onbegrip ontstaat, waarin het onbegrip als conflict de bron is van de energieopwekking om onszelf als energie als mind in leven te houden, en we constant bezig zijn met het onbegrip als conflict in stand houden, waardoor we niet in staat zijn om onszelf te zien in gelijkheid in de reflectie geprojecteerd op de ander, waardoor we onszelf volledig missen en verongelijkt achter blijven, achtergebleven in/als de mind.

Als ik mezelf zie reageren in verongelijking als reactie op de woorden van de ander geprojecteerd op mij, dan stop ik,. ik adem. ik realiseer me direct dat de woorden van de ander over de ander gaan en niet over mij en dat de ander in programma reageert, wat niets met mij persoonlijk te maken heeft maar alleen iets zegt over het programma van de ander. Alleen mijn eigen reactie op deze geprogrammeerde woorden is aan mij om in zelf in te zien, als richtlijn waar ik me heb afgescheiden van mezelf. De ander kan exact hetzelfde doen in zichzelf en beslist zelf wanneer hij/zij dit wil gaan toepassen. Alleen als ik het zelf constant toepas in Zelf ben ik Hierin een duidelijk voorbeeld voor de ander.

Als ik mezelf zie reageren op het onbegrip van de ander op de woorden van mij, dan stop ik, ik adem. Ik realiseer me dat de ander zichzelf niet begrijpt en dit onbegrip op mij projecteert, en op deze manier het onbegrip als conflict-createur kan gebruiken om zelf als mindenergie in afscheiding te kunnen blijven overleven. Als ik hier weer op ga reageren doe ik exact hetzelfde, namelijk meer energie creeren om als mindenergie in afscheiding te kunnen blijven overleven, waarin we altijd in conflict zullen zijn aangezien dat is waar de mind in/als op overleeft: conflict voortkomend uit polariteit om energie te genereren.

Als ik mezelf zie reageren op het onbegrip van de ander=de mind pas ik zelfvergevingen toe op mijn reacties zodat ik mezelf kan corrigeren in de praktijk.

Ik sta mezelf niet toe mezelf voort te zetten in/als conflict als mindenergie, alleen omdat de ander dit doet. Ik stop, ik adem, ik ben Hier.

www.eqafe.com/free

One thought on “Dag 64 – Onbegrip als energie-opwekker

Geef een reactie

