Dag 70 – Missen van de poolse mensen

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb een emotie van missen van de omgang met de poolse mensen de afgelopen 2 jaar in/rondom het oude huis te ervaren in mezelf bij het zien van een poolse man die me voor liet gaan in de supermarkt in de nieuwe woonplaats.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb het zien van een poolse man in de supermarkt in de nieuwe woonplaats als triggerpunt te ervaren, welke een emotie van missen van de omgang met de poolse mensen triggert.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb mezelf af te scheiden van mezelf in omgang met de poolse mensen, waardoor ik mezelf mis hoe ik mezelf ervaar in omgang met de poolse mensen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb mezelf niet alleen te voelen als de poolse mensen in de buurt zijn, al is het maar tegenover me in een ander huis, waaruit voortvloeit dat ik mezelf alleen voel als de poolse mensen niet in de buurt zijn.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb onderscheid te maken tussen een ervaring van poolse mensen en van nederlandse mensen om me heen, waarbij ik bij de nederlandse mensen mijn eigen ‘nederlandse’ cultuurstructuren ervaar en in omgang met de poolse mensen veel minder.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb te geloven dat ik de poolse mensen nodig heb om me vrij te voelen van mijn nederlandse structuren, in plaats van in te zien dat ik mezelf vrij kan maken in ieder moment, los van waar en met wie ik ben, door te schrijven, zelfvergevingen en zelfcorrecties toe te passen, en zolang ik poolse mensen nodig denk te hebben om me beter te voelen, vrij van de nederlandse cultuurstructuren, ben ik niet vrij in/als mezelf als leven.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb mijn bewustzijn als nederlandse cultuurstructuren aan te trekken met veel nederlandse mensen om me heen, waarin ik mezelf nog als slachtoffer gedraag van de ander=de mind.

Als ik mezelf zie gedragen als slachtoffer in gedachtes en emoties van de ander=de mind als nederlandse cultuurstructuur, dan stop ik, ik adem. Ik realiseer me dat ik niet gelijk als mezelf sta waardoor en doordat ik me als slachtoffer blijf gedragen van mijn nederlandse programmering. Ik realiseer me dat ik me in deze programmering als niet gewaardeerd ervaar, alsof ik altijd iets moet doen of presteren om gewaardeerd te worden, wat ik in geen enkel moment heb ervaren in omgang met de verschillende poolse mensen. Ik realiseer me dat ik mezelf niet waardeer en iets buiten mezelf nodig heb om me gewaardeerd te voelen. Ik realiseer me dat waarderen het woord waarde in zich heeft, wat waarde als geld in/als de mind weergeeft. Poolse mensen zijn niet beter of slechter dan nederlandse mensen, het is mijn eigen waardesysteem wat gaat resoneren. Bij de poolse mensen hoef ik hier niet aan te voldoen, maar hoef ik tevens niet op te staan in mijn eigen bewustzijn, waardoor ik neig te gaan liggen alsof alles wel ok is, iets wat ik gereflecteerd zie in de poolse mensen om me heen en waar ik op reageer, oftewel ik zie mezelf want ik ga liggen in hun nabijheid; of zij gaan liggen weet ik niets van aangezien zij hun eigen proces wandelen.  Het zijn 2 uitersten van een polariteit: veel doen om gewaardeerd te worden of niets hoeven doen want het is al ok. In deze polariteit mis ik mezelf als Leven, en dus ervaar ik mezelf als alleen als eenzaam in plaats van Al(l)Een.

Ik stop mezelf als polariteit als veel doen en niets doen. Ik verbind mezelf met mezelf door in de adem aanwezig te zijn met een ieder die om me heen is, pools, nederlands of anders. Ik hoef me niet te bewijzen en ik hoef ook niet te gaan liggen. Ik adem, ik ben hier. In de adem zie ik wat nodig is om te staan in/als mezelf als aanwezigheid in aanwezigheid van een ieder. In de adem ben ik Al(l)Een; is er geen reden of ruimte tot eenzaamheid als toestand in/als de mind als afscheiding van mezelf.

www.desteniiprocess.com

www.equalmoney.org

www.eqafe.com/free

www.desteni.net

One thought on “Dag 70 – Missen van de poolse mensen

Geef een reactie

