Dag 83 – Zelfcorrecties op werk – 1

Op werk zie ik een paar dezelfde patronen terugkomen. Ik werk in een winkel waar bij de verkoop van producten veel advies gevraagd wordt ter ondersteuning van ‘de gezondheid’. Dit woord zal ook een her-defenitie krijgen maar op dit moment benoem ik het even globaal als gezondheid. Een klant vlak voor sluitingstijd stelde allerlei vragen over bepaalde supplementen, en als ik een antwoord gaf weerlegde hij dit antwoord direct zonder naar het hele antwoord te luisteren. En toch bleef hij vragen stellen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb me te ergeren aan de klant die vragen bleef stellen en keer op keer het antwoord direct te weerleggen met een wetenschap in/als de mind waarin de wetenschap ook duidelijk niet werkelijk onderzocht was.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb me gedeeltelijk te ergeren omdat de klant vlak voor sluitingstijd binnen kwam en ik voor het eerst sinds weken een keer op tijd kon gaan opruimen en een bus zou kunnen halen waardoor ik weer eens op een ‘normale’ tijd thuis zou zijn.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb weg te lopen voor de klant uit ergenis en angst dat ik op dit tijdstip nog een uitgebreid adviesgesprek zou moeten houden, waarin de klant natuurlijk zogenaamd achter me aan blijft lopen in/als de mind, aangezien er geen ho-stop te bekennen is maar alleen maar een leegte waarin hij me blijft zoeken.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf niet heb toegestaan en aanvaard heb de klant toch nog een basisadvies te geven waar hij eventueel mee verder zou kunnen, en in plaats daarvan alleen maar te hebben lopen kissebissen over de vragen die hij stelde om direct het antwoord te weerleggen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb na afloop een pijnlijk gevoel over te houden waarin ik een ervaring van zoeken zag in de klant waarin hij in zichzelf natuurlijk op dezelfde manier de antwoorden in zichzelf direct weerlegt als weglegt in/als de mind, waarin een soort van radeloos om zich heen praten ontstaat.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb me schuldig te voelen dat ik niet ten volle geprobeerd heb de klant een basisadvies aan te bieden als uitgangspunt voor zijn zoektocht in/als de mind.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb niet te weten of ik in de winkel zo rechtstreeks kan zijn als ik gisteren even was tegen deze man, waarin ik hem duidelijk zie dat als hij direct weglegt wat ik als antwoord op zijn vragen geeft het geen zin heeft om te vragen en antwoorden, waarin ik zag dat hij hiernaar wel luisterde en heel even stil werd, om vervolgens weer door te gaan op dezelfde manier.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb met een schuldgevoel tegenover de klant te blijven zitten, in plaats van in te zien dat het een schuldgevoel is naar mezelf toe aangezien ik niet ten volle heb aangeboden wat ik zie dat in mijn kunnen ligt, wat het enige is wat ik kan veranderen, namelijk mezelf, en om dit schuldgevoel in mezelf te maskeren als niet op te staan neem ik de schuld van de klant op me zodat ik daar druk mee ben en dus niet hoef op te staan, waarin zowel de klant als ik met een ontevreden ervaring vertrekken.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb de klant gisteren de deur uit te kijken door op te gaan ruimen, ondertussen niet begrijpende dat hij niet uit zichzelf vertrekt als hij me ziet opruimen vlak voor sluitingstijd.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb me niet in het moment te realiseren dat het veel meer tijd kost om weg te lopen in een gesprek dan direct volledig aanwezig te zijn en een antwoord te geven in mijn beste kunnen.

Ik stel mezelf ten doel in de winkel iedere klant een antwoord te geven in mijn beste kunnen in dat moment, ongeacht het tijdstip dat ze binnen komen. Als het tijdstip echt een probleem is vraag ik de klant een andere keer terug te komen waarin meer tijd is om iets te bespreken.

Ik stel mezelf ten doel te stoppen met weglopen voor wat ik ervaar als vervelende klanten, waarin ik me net zo ga gedragen als de klant, namelijk vervelend als verveeld in/als de mind, door weg te lopen en van binnen te wensen dat de klant vertrekt.

Ik stel mezelf ten doel in het moment te zien wat gepast is in de situatie om wel of niet te zeggen, in plaats van hier een algemene regel voor mezelf in te willen vaststellen.

Ik stel mezelf ten doel geen verwachtingen in mezelf te creeren over het tijdstip van naar huis gaan, aangezien ik in deze verwachting mijn eigen ergenis creeer als het niet gaat zoals ik ‘verwacht’ in/als de mind.

Ik stel mezelf ten doel me geen zorgen te maken over het later thuis zijn en eventuele vermoeidheid en tijdstip van eten; per dag bereid ik voor wat ik kan eten en ik bereid dit zo voor dat ik het zowel op een vroeger of later tijdstip in de bus op kan eten, zodat het wat het eten betreft niet uitmaakt of ik iets later naar huis ga.

Ik stel mezelf ten doel de verwachting van op tijd vertrekken, welke gebaseerd is op een ervaring als herinnering in het verleden, zelf te vergeven en los te laten, zodat ik niet op basis van een herinnering mezelf en de ander in beste kunnen te kort doe. Als ik echt zie in mezelf dat het te vaak te laat wordt op werk, kan ik dit gaan bespreken en veranderen, maar op dit moment is dit niet nodig en is het vooral aan mezelf om in/als mezelf te veranderen.

Ik stel mezelf ten doel te stoppen met het vervullen van mijn zelfinteresse in de winkel, welke ik zelf creeer door verwachtingen te scheppen in/als mezelf gebaseerd op oude overtuigingen en vervolgens te geloven dat ik het recht heb om hieraan te voldoen.

www.equalmoney.org

www.desteniiprocess.com

www.desteni.net

www.eqafe.com/free

6 thoughts on “Dag 83 – Zelfcorrecties op werk – 1

  1. jupahefi zegt:

    Ich schlage vor, um Bilder hochzuladen – mindestens 1 – auf Ihre Eingabe in pinterest teilen. Dank

  2. […] punt dat ik al eerder heb beschreven ter zelfcorrectie op werk – het kwam wederom naar boven dus hier een vervolg/specificatie ter zelfcorrectie van wat nog […]

  3. […] punt dat ik al eerder heb beschreven ter zelfcorrectie op werk – het kwam wederom naar boven dus hier een vervolg/specificatie ter zelfcorrectie van wat nog […]

Geef een reactie

