Dag 105 – Zelfvergevingen op gevoelens van liefde

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb de gevoelens van liefde van mij voor een jongen voor waar aan te nemen, en ik hierin verschillende malen heb zitten wachten tot ik een ons weeg, op een teken van de jongen waarvan ik wel weet dat die me leuk vindt, maar waarvan geen enkele praktische toepassing vanuit gaat en er dus niets in realiteit wordt gezet.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb te geloven dat ik ben overgeleverd aan de gevoelens van liefde die ik ervaar in/als de mind en als dat toevallig zo is voor iemand die geen werkelijke stappen wil ondernemen, dan heb ik pech en vis ik naast het net, zonder me te realiseren dat deze gevoelens van liefde gelijk zijn aan angst, en ik dus voornamelijk angst ervaar welke gesluierd is onder gevoelens van liefde.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb te geloven dat ik alleen een relatie kan hebben met iemand waarvoor ik deze gevoelens van liefde ervaar, waarin ik me afhankelijk maak van gevoelens als liefde en emoties van angst in/als de mind om een relatie te hebben, waarin ik me dus in feite afhankelijk maak van de hoeveelheid angst die ik ervaar voor iemand om een relatie te starten, en juist als ik angst als liefde ervaar durf ik geen relatie meer te starten, wat ook zo zal zijn bij de jongen die me wel leuk vindt maar mij en zichzelf niet werkelijk wil leren kennen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb dus zoveel angst te ervaren voor het leren kennen van mezelf dat ik geen relatie durf aan te gaan, en dus blijf ik vasthouden aan het geloof in gevoelens van liefde als angst, zodat ik geen relatie hoef aan te gaan aangezien hierin de ander niet naar me toekomt en ik dus een excuus heb om in/als de mind in mijn  gevoelens van liefde te kunnen blijven participeren zonder mezelf onder ogen te hoeven zien in relatie tot de ander=de mind.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb me meerde keren vreselijk gekwetst te voelen door de jongen die geen werkelijk stappen onderneemt maar waarvan ik weet dat die me wel leuk vindt, en dus begrijp ik er ook nog eens niets van, en omdat ik weet dat hij me wel leuk vindt en ik hem ook wel leuk vind, wat we beiden zo ervaren door wederzijdse gevoelens van liefde, blijf ik wachten totdat er iets gebeurt.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb op deze manier steeds te wachten op een zelfde ervaring van liefde voordat een relatie gestart kan worden, en hierin tevens, als het uiteindelijk gebeurt, opnieuw dezelfde situatie te ervaren/creeren aangezien ik weer gevangen zit in de gevoelens van liefde als angst.

Ik stel mezelf ten doel te onderzoeken waarom en hoe ik deze gevoelens van liefde gecreeerd heb in mezelf.

Volgende dag verder over gevoelens van liefde als verslaving ter vervulling en/of onderdrukking.

www.desteniiprocess.com

www.desteniiprocess.com/courses/relationships

www.equalmoney.org

www.eqafe.com

www.desteni.net

4 thoughts on “Dag 105 – Zelfvergevingen op gevoelens van liefde

  1. AlexC schreef:

    neem jij eens een stap? misschien is ie verlegen!
    verder vind ik het wel interessant en openbarend dat er in het gevoel van liefde angst zit.

    • IngridS schreef:

      Een stap voor/als mezelf nemen, dat is wat ik steeds nalaat en wil veranderen.
      Ja het is echt een openbaring he? Sterker nog, Liefde=Angst. Zonder angst zouden we geen gevoelens van liefde nodig hebben. Als ik geen angst meer ervaar voor mezelf hoef ik geen gevoelens van liefde voor een ander te creeren om deze angst te bedekken. Waarom denk je dat we zoveel ‘dekken’? (lol seks). zie eqafe.com de ‘what is sex’ series.

  2. […] Vervolg op dag 5 Zelfvergevingen op gevoelens van liefde. […]

Geef een reactie

