Dag 108 – Zelfvergevingen op geloof in God buiten mij

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb het prettig te hebben gevonden en eigenlijk best nog zou vinden om hardop te bidden tegen een god buiten mij.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb het prettig te hebben gevonden en eigenlijk best nog zou vinden te geloven dat er een god buiten mij is die van me houdt, die me liefheeft zoals ik ben en die datgene voor me regelt wat mij zelf niet lukt.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb het prettig gevonden te hebben en eigenlijk nog best zou vinden om te geloven dat er een god buiten mij is die verantwoordelijk is voor wat er gebeurt in de wereld, waarin ik wel ‘meehelp’ de wereld een betere plek te maken voor alle leven, maar waar de eindverantwoording niet bij mij ligt.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb het niet leuk te vinden om de eindverantwoordelijkheid te dragen voor het leven op aarde, waarin het niet leuk vinden voortkomt uit angst; angst voor alle reacties van mensen om me heen die hierin in de weerstand gaan, want eigenlijk ervaar ik het als heel prettig om zelfverantwoordelijk te zijn als eindverantwoordelijk, aangezien we ‘eindelijk ergens over praten’, er eindelijk beweging komt in de brei(n) waarin ik mezelf al jarenlang begeef.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb bang te zijn voor mensen die heilig in god geloven en overal hardop bidden, waar ik zelf ook aan heb meegedaan en waarin ik de saamhorigheid als dienen van een gemeenschappelijk doel als erg prettig heb ervaren, waarin ik het bang zijn projecteer op de mensen aangezien ik bang ben voor mezelf die niet opstaat hierin en van alles toestaat terwijl ‘ik beter weet’.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb bang te zijn voor mezelf die alles beter weet maar haar mond niet open durft te trekken.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb zolang niets gezegd te hebben waardoor het zo opvalt dat/als ik nu wel iets zeg, en dus heb ik met mijn niet proberen op te vallen juist een opvallen gecreeerd.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb een opvallen gecreeerd te hebben in/als mezelf door jarenlang niets te zeggen en opeens te gaan spreken.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb in dit geloof in een god buiten mij, al dan niet bewust, een future-projection te creeren die ik vervolgens ook spreek met de woorden als eenheid en gelijkheid, waarin frictie ontstaat doordat het niet gaat over hoe ik mezelf praktisch in het moment toepas en alleen het punt bespreek wat in het moment naar voren komt en welke ik zelf leef in gelijkheid en in plaats daarvan informatie als toekomstprojectie naar buiten breng welke is in/als de mind dus in/als angst als manipulatie, welke reactie als angst als manipulatie teweeg brengt.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb graag iemand te volgen die de eindverantwoordelijkheid neemt als wat is het beste voor alle leven, in plaats van zelf diegene te zijn met/als eindverantwoordelijkheid in gelijkheid als zelf als de ander als leven.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb het lastig te vinden om zelfverantwoordelijkheid te nemen aangezien het hierin lijkt of ik verantwoordelijk ben voor alle leven en de ander niet, in plaats van in te zien dat we allemaal verantwoordelijk zijn voor alle leven als onszelf; hierin ben ik verantwoordelijk voor mezelf en datgene wat ik heb toegestaan, en als ikzelf meer zie in het moment dan de ander in het moment, ben ik verantwoordelijk voor wat ik zie en wat ik hierin toepas ongeacht wat de ander ziet en toepast.

wordt vervolgd

www.eqafe.com/free

 

One thought on “Dag 108 – Zelfvergevingen op geloof in God buiten mij

Geef een reactie

