Dag 132 – Mens-en-Massa

Vandaag kreeg ik mezelf te zien in mijn reactie op een reactie in/als de mind van de ander. Ik gaf aan dat ik niet over anderen wilde praten als roddelen, en die ander nam het even persoonlijk en werd iets venijnig. Kort hierna ben ik 2x terug gelopen om het duidelijk te bespreken, dat het geen persoonlijk verwijt is maar dat ik het praten over anderen wil stoppen, en dus ook het luisteren hiernaar. De eerste keer begreep ik haar taal verkeerd waarin ik dacht dat ze iets zei als ‘prima, dan spreken we niet meer’, wat al eerder gebeurd was en wat niet mijn bedoeling was. Hierna liep ik weer terug en besprak het nogmaals, waarin ze zei, ja ik snap het , als jij hier niet over wilt spreken dan doen we dat niet. Ik ga heus niet zomaar stoppen met helemaal communiceren. Ik voelde de tranen omhoog komen, waarin ik in mezelf zag en zie dat het me meer raakt dan ik dacht als iemand gewoon stopt met communiceren als ik aangeef niet te willen participeren in het praten over anderen als roddelen. Het punt echter wat ik hierna in mezelf zag is dat ik op zo’n moment zelf vaak mijn rug heb toegekeerd en dus feitelijk zomaar stop met communiceren. Niet met zoveel woorden, maar meer alsof die persoon heeft ‘afgedaan’, het heeft verpest wat niet meer goed te maken valt. En ook hierin moest ik mezelf in de adem houden en zulke gedachten direct stoppen voordat het een leven zou gaan leiden.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb mezelf te isoleren door na 1 foutje van iemand wat in mijn ogen echt niet door de beugel kan, iemand als afgedaan te beschouwen en hierin direct ongelijk te gaan staan als zijnde beter, in plaats van in te zien dat het is uit angst dat ik mezelf terugtrek/isoleer zodat ik niet meer de onzekerheid hoef te ervaren van een situatie waarin iemand dingen uitspreekt in ongelijkheid die ik zie maar die ik niet effectief weet te stoppen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb te geloven dat ik de ander effectief moet kunnen stoppen, en omdat dat me niet gelukt is in het verleden ben ik gaan geloven dat ik iemand ben die nooit haar mond opentrekt, in plaats van in te zien dat ik alleen mezelf effectief hoef te stoppen in mijn eventuele reacties op het gedrag/de uitspraken van een ander en pas dan kan spreken effectief als mezelf als leven.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb vaak juist wel mijn mond open te trekken voortkomend uit het geloof dat ik dit te weinig doe, en dus mezelf ertoe zettend het wel te doen zonder de situatie te bekijken en in te schatten op effectiviteit van de woorden die ik spreek, en dus feitelijk te spreken in zelfinteresse om mezelf te bewijzen dat ik wel durf te spreken of om hierin als het ware iets goed te maken wat ik in het verleden heb laten liggen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb te spreken in/als de mind in zelfinteresse om iets goed te maken uit het verleden waarin ik nagelaten heb te spreken en dit beter wel had kunnen doen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb op zulke momenten hartkloppingen te ervaren van nervositeit van het gaan spreken waarin ik vergeet in de adem te zijn en hierin dus vergeet in te zien of het wel effectief als mezelf is wat ik wil gaan spreken of dat ik toch nog iets wil zeggen uit zelfinteresse, vermomd in theorie als wat het beste is voor iedereen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb me heel ongemakkelijk te voelen als iemand bij mij in/als de mind komt spuien, waarin ik dit ongemak wil stoppen door het spuien van de ander te stoppen in plaats van mijn eigen reacties van ongemak eerst te stoppen voordat ik spreek.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb te gaan huilen terwijl ik dit liever niet had gedaan.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb liever niet te zijn gaan huilen aangezien ik dit als zwaktebod zie, als iets waarin ik mezelf laat kennen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb mezelf niet te willen laten kennen in mijn ongemak en in mijn verkeerd doen van dingen als verkeerd/gekeerd in/als de mind.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb niet te willen laten zien dat ik ook een mens ben.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb me te willen afscheiden van het menszijn als de massa, waarin ik mezelf vergeef dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb hierin boven de massa te gaan staan in/als de mind in afscheiding wat gelijk is als goed als de mind als energie boven de aardse mens gaan staan.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb te neigen naar boven de aardse mens als massa te gaan staan zodra ik me onveilig voel, waarin ik me isoleer in/als de mind om mezelf veilig te stellen, zonder in te zien dat ik hierin ook boven mezelf als massa ga staan en dus mezelf afscheid van mijn massa als fysiek.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb mezelf als massa te offeren ten behoeve van de mindoverleving in angst/afscheiding als suggestie van veiligheid.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb me wel prettig te voelen in deze suggestie van veiligheid in/als de mind, aangezien dit veilig wel prettig als bekend aanvoelt.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb een heel naar gevoel te ervaren als ik mezelf laat zien/kennen als mens-en-massa.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb bang te zijn te worden verzwolgen als ik me laat zien/kennen als mensenmassa, waarin ik mezelf vergeef dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb bang te zijn mijn identiteit te verliezen als ik opga in de mensenmassa.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb bang te zijn mijn identiteit te verliezen welke een identiteit als verzameling energetisch opgebouwde karakters is.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb mezelf te definieren als verzameling energetisch opgebouwde karakters en geloof dat dat is wat ik ben, in plaats van in te zien dat dat  niet is wat ik ben maar wat ik ken, en ik wil blijkbaar niet dat anderen mij als zodanig kennen dus houd ik mezelf liever verborgen als afgescheiden in/als de mind.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb dat ik zoals ik in de eerste zv schrijf wat ik bij een ander doe, iemand aan de kant schuiven na 1 verkeerde opmerking, ik dat ook met mezelf doe, en dus vergeef ik mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb mezelf aan de kant te schuiven na het maken van 1 foutje als 1 verkeerde opmerking welke ik mezelf niet meer kan vergeven.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb vaker in mezelf de zin te horen ‘dat zou ik mezelf niet kunnen vergeven’, waarin ik er dus vanuit ga dat er zaken zijn die ik mezelf niet kan vergeven en dat die zo in mij bestaan.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb te bestaan als iemand die ik zelf niet kan vergeven.

Tot zover voor vandaag.

———————————————————————————————

Proces van zelfverandering:
www.desteniiprocess.com
Mogelijkheid tot wereldverandering met gelijke kansen voor ieder-een:
www.equalmoney.org
Proces van relatie naar agreement:
www.desteniiprocess.com/courses/relationships
Zelfeducatie waarin financiele ondersteuning voor een wereld in gelijkheid:
www.eqafe.com
Zelfeducatie free:
www.eqafe.com/free
www.desteni.net
Journey to Life:
7 jaar dagelijks schrijven
7 jaar dagelijks schrijven – Dag 1 – Van ziel naar Leven
http://www.facebook.com/groups/journeytolife/
video: 2012: Nothingness – The 7 year process Birthing Self as Life

2 thoughts on “Dag 132 – Mens-en-Massa

Geef een reactie

