Dag 141 – Werken met de paarden

Deze middag gingen we de paarden ophalen in het weiland. Ik liep samen met lj die me laat zien hoe te werken met de paarden. Hij liep terug om de halster op te halen en ik liep alleen mee met de groep die allemaal een paard gingen halen. Ze liepen het weiland in en ik zei, ik wacht hier op lj voordat ik het weiland in loop. m zei, kom, het is ok, je kunt vast een stuk meelopen. Ik liep een stuk het weiland in en ervoer angst en zei, nee ik wacht. Het is ok, zei ze, kom maar. Ik draai me om en de tranen stromen over mijn wangen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb angst te ervaren om alleen het weiland in te lopen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb mezelf te veroordelen dat ik in huilen uitbarst als ik alleen het weiland in moet lopen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb een ander fysiek te missen als houvast op het moment dat ik het weiland inloop, waarin ik  mezelf vergeef dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb mezelf in het fysiek te missen hier aanwezig om mezelf richting te geven zodat ik houvast ervaar nodig te hebben van een ander in het fysiek.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb me alleen lopend tussen de mensen en paarden zonder iemand die de leiding heeft over wat ik in dat moment moet doen, mezelf als stuurloos en verloren te ervaren.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb bang te zijn dat het enige paard dat niet iemand heeft om door geleid te worden, aangezien lj nog niet hier is en ik niet weet hoe te leiden, op me af komt rennen en ik niet weet wat ik moet doen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb bang te zijn dat het paard op me af komt rennen in paniek, dat ik in paniek niet weet wat ik moet doen en dat er een chaos ontstaat die schade kan aanrichten aan mezelf en aan het dier.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb me verantwoordelijk te voelen voor het dier terwijl ik niet weet wat ik moet en ik weet dat als er iets gebeurt ik niet sta en ook weg wil rennen, net als het paard.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb mezelf te oordelen dat ik weg wil rennen als er paniek uitbreekt, net als het paard, terwijl ik het paard niet veroordeel dat het wegrent als het in paniek is, dat vind ik begrijpelijk en logisch en iets waar voor gezorgd moet worden.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb me afgschuwelijk en minderwaardig te voelen dat ik geen leiding kan geven aan het paard ten overstaan van de groep.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb me te schamen tegenover de groep dat ik geen leiding kan geven aan een paard.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb me te schamen tegenover de groep dat ik steeds begin te huilen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb altijd het gevoel te hebben dat ik de enige ben die steeds gaat huilen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb te geloven dat ik steeds ga huilen, en in dit geloof mijn steeds gaan huilen in stand houd/creeer.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb me af te vragen hoe ik in godsnaam leiding kan geven en in zelf kan gaan staan als ik geen leiding kan geven aan een paard.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb te geloven dat het me nooit gaat lukken om leiding te geven als richting geven aan een ander dan mezelf.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb te geloven dat ik richting moet geven aan een ander, in plaats van in te zien dat ik richting ga geven aan mezelf en dat ik hierin in zelf kan gaan staan, en in dit staan kan ik eventueel een voorbeeld zijn als richting voor anderen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb te geloven dat ik geen leiding als richting kan geven aan een paard aangezien het zo groot is en zoveel zwaarder dan ik, wat ik fysiek nooit kan houden mocht het weglopen of opspringen, en plaats van in te zien dat het paard een stabiel punt nodig heeft die het geruststelt, zodat als het in paniek raakt, diegene/dit punt stabiel blijft en het paard hierin kalmeert en terughaalt uit de reactie van paniek.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb van mezelf te verwachten dat ik de eerste dag dat ik meeloop met een paard, ik direct weet hoe te werken met het dier en te staan hierin, in plaats van in te zien dat ik nooit geleerd heb hoe te werken met paarden/met dieren die groter zijn dan ikzelf, zelfs niet met grote honden.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb me terug te willen trekken in het werken met de paarden, en me ondertussen af te vragen of ik met de paarden moet werken om mezelf richting te leren geven.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb van mezelf iets te moeten wat in dit moment teveel ineens is, en als ik het niet ‘in 1x goed doe’, het direct op te willen geven als niet haalbaar, in plaats van mezelf te ondersteunen en adem voor adem de angsten in te zien en de tijd te nemen voor het proces hierin van zelfvergeving.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb het tegen te vinden vallen van mezelf dat ik in huilen uitbarst in een weiland in angst voor de paarden en in nog meer angst voor de oordelen van anderen in mijn angst voor de paarden en het niet staan in/als mezelf, in plaats van in te zien dat dit is waarvoor ik hier ben, voor ondersteuning in het stoppen van de angsten in/als de mind.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb het afschuwelijk te vinden dat anderen die staan als zelf en/of waarvan ik denk dat ze staan als zelf, dat ik niet sta als zelf, in plaats van in te zien dat ze hetzelfde proces lopen/hebben gelopen en net als iedereen met gelijke punten ‘dealen’, en dus juist weten hoe het is om hier doorheen te wandelen en hierin graag willen ondersteunen, dat is waarvoor ze hier zijn, net als ik een ander hierin graag wil ondersteunen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb een ander graag te ondersteunen in het proces van zelfvergeving/zelfcorrectie en mezelf te veroordelen als ik de punten laat zien/doorloop die ondersteuning nodig hebben, waarin ik mezelf in deze veroordeling dus niet graag wil ondersteunen maar gewoon laat aanmodderen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb mezelf gewoon aan te laten modderen zonder werkelijk richting te geven aan mezelf, waardoor ik verdwijn in angsten en emoties.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb me niet te kunnen ontspannen in dit proces zolang ik mezelf niet kan vertrouwen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb mezelf in het diepe te gooien in plaats van adem voor adem mijn angsten onder ogen te zien en hierin mezelf richting te geven, zodat ik telkens in huilen uitbarst als ik opeens in het diepe ben, om mezelf vervolgens te veroordelen dat ik in huilen uitbarst en het niet voor mekaar krijg.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb mezelf pas te durven corrigeren/laten zien/ondersteunen als ik het zover heb laten komen dat ik in huilen uitbarst.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb mezelf niet te durven ondersteunen/laten zien zolang ik niet in huilen uitbarst, waarin ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb het huilen als mechanisme te ontwikkelen om te laten zien dat ik het niet aankan.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb huilen te ontwikkelen als een manier om te communiceren in het aangeven van grenzen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf niet heb toegestaan en aanvaard heb te communiceren met woorden een en gelijk als zelf in het moment, maar altijd geloof dat hoe ik ben in het moment niet ok is, en dus durf ik dit niet te communiceren.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb me te schamen voor hoe ik ben in het moment, waarin ik mezelf vergeef dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb mezelf te definieren als hoe ik ben in het moment in/als de mind.

Ik stel mezelf ten doel mezelf te vertragen en ruimte te creeren in het moment, zodat ik mezelf zie in het moment en hierin mezelf kan ondersteunen door de punten een voor een, adem voor adem op te pakken, in te zien, uit te schrijven, zelf te vergeven om mezelf te kunnen corrigeren, eerst in schrift en vervolgens in het fysiek.

Ik stel mezelf ten doel te ademen in de momenten van niet comfortabel te zijn met mezelf in aanwezigheid van anderen en hierin gelijk te staan aan het niet comfortabel ervaren van mezelf met indien nodig behulp van schrijven, zelfvergeving en zelfcorrectie totdat de ervaring van oncomfortabel zijn in aanwezigheid van anderen verdwijnt.

Ik stel mezelf ten doel ruimte mezelf toe te staan momenten te creeren waarin ik alleen kan zijn zodat ik kan ontspannen zolang ik dit niet kan in aanwezigheid van anderen, waarin ik mezelf vergeef dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb te geloven dat ik direct in aanwezigheid van anderen even ontspannen moet zijn als dat ik alleen ben.

Ik stel mezelf ten doel een balans te vinden van alleen zijn en in aanwezigheid anderen zijn waarin ik kan oefenen om gelijk te zijn in beide situaties als constant zijn als zelf in/als de adem.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb te geloven dat ik alles moet laten zien waarin ik niet comfortabel ben/mezelf als niet comfortabel ervaar in een geloof dat ik anders niet eerlijk ben.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb te geloven dat ik mezelf onderdruk als ik niet in huilen uit barst als ik de tranen op voel komen, waarin de tranen een reactie zijn in/als de mind van alle opgeslagen ervaringen als herinneringen waarin ik de huidige gebeurtenis als teveel ervaar, waarin ik in/als deze reactie in herinnering in/als de mind/het bewustzijn, ik niet hier kan blijven in/als de adem, niet eens in me opkomt dat ik hier kan zijn in/als de adem.

Ik stel mezelf ten doel op het moment dat ik tranen op voel komen, te stoppen, in te ademen, vast te houden, uit te ademen en mezelf hier te brengen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb bang te zijn dat als ik niet meega met de paarden ik iets mis, in plaats van in te zien dat ik in ieder moment met/als zelf kan zijn en dus niets kan missen aangezien het enige wat ik kan missen en mis, ik zelf ben in/als de adem.

Ik stel mezelf ten doel mezelf richting te geven door in het moment te zorgen voor mezelf in plaats van me aan te passen aan de ander=de mind als mijn eigen bewustzijn in/aan gedachten over wat zij van me zullen denken.

————————————————————————————————-

Proces van zelfverandering:
www.desteniiprocess.com
Mogelijkheid tot wereldverandering met gelijke kansen voor ieder-een:
www.equalmoney.org
Proces van relatie naar agreement:
www.desteniiprocess.com/courses/relationships
Zelfeducatie waarin financiele ondersteuning voor een wereld in gelijkheid:
www.eqafe.com
Zelfeducatie free:
www.eqafe.com/free
www.desteni.net
Journey to Life:
7 jaar dagelijks schrijven
7 jaar dagelijks schrijven – Dag 1 – Van ziel naar Leven
http://www.facebook.com/groups/journeytolife/
video: 2012: Nothingness – The 7 year process Birthing Self as Life

2 thoughts on “Dag 141 – Werken met de paarden

  1. Sylvia schreef:

    Cool Ingrid en geniet van al je ervaringen aldaar!

  2. heel cool wat je allemaal doorwerkt!

Geef een reactie

