Dag 144 – Afleiding

Ik laat me heel gemakkelijk afleiden door geluiden van mensen om me heen, en vooral als er rechtstreeks tegen me gepraat wordt. Het blog schrijven gaat hierdoor bijvoorbeeld heel langzaam.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb me gemakkelijk af te laten leiden door geluiden van mensen om me heen, met name als het rechtstreeks naar mij gericht is.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb te geloven dat ik datgene of diegene om me heen aandacht moet geven.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb te geloven als iemand om me heen luidruchtig is in/als zichzelf/als wat ik als luidruchtig ervaar dat ik daar dan aandacht aan moet geven, waarin ik mezelf vergeef dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb aandacht te geven aan wat ik ervaar.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb te geloven dat ik me door dit geloof laat afleiden en niet door hetgeen er om me heen gebeurt, en dus vergeef ik mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb te worden afgeleid door mijn geloof als mijn eigen mind/bewustzijn.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb waarde te hechten aan mijn eigen bewustzijn als geloof hierin als waar(de).

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb hierin waarde te hechten aan een ander z’n geloof in die ander z’n eigen bewustzijn door te geloven dat er waarde gehecht dient te worden aan het geloof als bewustzijn in het algemeen zoals ik zelf doe.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb in de religie van zelf te geloven en hiermee mezelf af te leiden in/als het bewustzijn.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb waarde hechten aan de religie van zelf en hierin het geldsysteem te voeden door het waardevol te maken.

Als ik mezelf afgeleid zie worden van waar ik mee bezig ben door te reageren op wat er om me heen gebeurt, dan stop ik, ik adem. Ik realiseer me dat ik afgeleid word door mijn reactie op wat ik als afleiding ervaar door me te verzetten tegen deze afleiding in het bewustzijn, waarin ik in het verzet in/als bewustzijn juist de afleiding creeer.

Ik stel mezelf ten doel mijn verzet te onderzoeken in wat het verzet is en welke geloof hierin verscholen ligt, welke  automatisch aangaat/aan lijkt te gaan als reactie op een afleiding van buitenaf als ‘het mij niet uitkomt’.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb van mezelf als bewustzijn als religie van zelf uit te gaan, en hierin elke prikkel van buitenaf als afleiding te zien en ervaren, in plaats van in gelijkheid in de omgeving aanwezig te zijn in/als de adem, waarin ik in de adem een antwoord kan geven als er iets gevraagd wordt en in de adem door kan gaan met werken als er niets gevraagd wordt.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb mezelf te willen laten afleiden in/als bewustzijn om mezelf als bewustzijn in stand te houden in de religie van zelf.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb me graag te laten afleiden doordat ik geloof dat wat er buiten mij gebeurt altijd leuker/interessanter is als hetgeen ik zelf mee bezig ben, om vervolgens geirriteerd/teleurgesteld te zijn door 1. als het niet leuker is als hetgeen ik mee bezig ben en 2. doordat ik mezelf laat afleiden in/als het bewustzijn en mezelf in/als bewustzijn hiervoor vervolgens veroordeel.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb een onderscheid te maken in door wat en wie ik wil worden afgeleid, waarin alleen hetgeen wat mij een goed gevoel geeft, hetgeen is waardoor ik wil worden afgeleid.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb te willen worden afgeleid door hetgeen wat mij een goed gevoel geeft en niet te willen worden afgeleid door hetgeen mij geen goed gevoel/een slecht geeft.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb schuldgevoel in mezelf te creeren door kortaf te reageren als ik word afgeleid door iets buiten mij, waardoor ik dit later wil goed maken met aandacht geven en hierin de ander af te leiden, waarin het weer om mij draait en om het goede gevoel geven van mezelf door mijn schuldgevoel weg proberen te halen door aandacht geven als goed maken.

Als er iets aan me gevraagd word, dan stop ik, ik adem. Ten eerste zie ik dat als ik afgeleid word door een vraag, ik zelf niet aanwezig was/ben in/als de adem. Dus ik gebruik de afleiding van buitenaf als correctie van mezelf in het hier halen van mezelf uit het bewustzijn in de adem. Ten tweede zie ik in de adem wat de vraag is, en antwoord in/als de adem of geef een blijk van horen in/als de adem als ik geen antwoord hoef/kan/wil geven.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb een oordeel te hebben op het af willen leiden van het bewustzijn van de ander en dus van mezelf waardoor ik altijd in reactie ga en dus reageer in plaats van te antwoorden.

Ik stel mezelf ten doel te stoppen met wat ik aan het doen ben, te ademen, te luisteren en te antwoorden in/als de adem, om vervolgens in de adem door te gaan met waar ik mee bezig ben.

————————————————————————————————

Proces van zelfverandering:
www.desteniiprocess.com
Mogelijkheid tot wereldverandering met gelijke kansen voor ieder-een:
www.equalmoney.org
Proces van relatie naar agreement:
www.desteniiprocess.com/courses/relationships
Zelfeducatie waarin financiele ondersteuning voor een wereld in gelijkheid:
www.eqafe.com
Zelfeducatie free:
www.eqafe.com/free
www.desteni.net
Journey to Life:
7 jaar dagelijks schrijven
7 jaar dagelijks schrijven – Dag 1 – Van ziel naar Leven
http://www.facebook.com/groups/journeytolife/
video: 2012: Nothingness – The 7 year process Birthing Self as Life

Geef een reactie

