Dag 145 – Kane and Abel

Gisteren sprak Bernard over Kane en Abel. Can and Able, kunnen en in staat zijn tot. Hoe can killed able by being busy with, druk bezig blijven met, can and cannot, kunnen en niet-kunnen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb bezig te zijn met wat ik kan en niet kan, in plaats van te doen/op te pakken waartoe ik in staat ben, adem voor adem.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb bezig te blijven met zoeken of ik iets buiten mezelf kan/moet veranderen en dit niet te kunnen vinden en en hierin bezig te blijven, in plaats van in mezelf de beslissing te nemen tot verandering in mezelf als enige wat ik kan veranderen en hierin te geloven dat ik niet kan veranderen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb bezig te blijven met hetgeen ik niet kan veranderen en ondertussen niet te veranderen wat ik wel kan veranderen als zelf veranderen door een geloof dat ik dat niet kan.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb te geloven dat ik wel iets buiten mezelf kan veranderen maar niet iets binnen mezelf, waarin het buiten mezelf iets veranderen niet lukt wat steeds een bevestiging is van het geloof dat ik niet in staat ben tot verandering, in plaats van in te zien dat ik het ‘verkeerde’ probeer te veranderen namelijk iets buiten mezelf en hiermee het geloof in mezelf als niet in staat tot verandering in stand houd als zelfreligie.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb te geloven dat ik niet in staat ben tot verandering van/als mezelf.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb bang te zijn dat ik mezelf niet verander en dat ik gedwongen word op een onplezierige manier tot verandering.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb te geloven dat zelfverandering iets doen is, in plaats van in te zien dat het een beslissing is.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb niet te zien/begrijpen hoe ik deze beslissing kan maken, waarin ik weer bezig ben met Kane als Can als een kunnen en niet kunnen, in plaats van in ieder moment in de adem te zijn, mijn gedachten te stoppen, zelf te vergeven en verandering te wandelen als zelf.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb te ‘wachten’ op een ‘gevoel’ van in staat zijn tot verandering, in plaats van de gevoelens en emoties als polariteit van positief en negatief te stoppen en zelf te vergeven en hierin de verandering praktisch te wandelen door in ieder moment te beslissen dat ik de gevoelens en emoties niet langer geloof en stop en zelfvergeef indien nodig – zo ook de ervaring opgebouwd uit opgestapelde gevoelens en emoties, voortkomend uit onderdrukte gedachten.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb gevoelens en emoties te geloven als religie van zelf, in plaats van in te zien dat ik deze heb opgebouwd uit onderdrukte en daarmee in het fysiek opgeslagen gedachten.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb vast te houden aan gevoelens en emoties als religie van zelf, waarin ik een zelfreligie creeer als geloof in niet in staat zijn tot verandering, en uit onvrede hierover in/als mezelf ga proberen de wereld om me heen te veranderen, wat niet lukt, en dus mezelf als zelfreligie bevestigt dat er geen verandering mogelijk is.

Ik stel mezelf ten doel mijn geloof in gevoelens en emoties als polariteit van positief en negatief te stoppen.

Als ik backchat zie opkomen in mezelf als ‘ik kan het niet’, ‘dit gaat me nooit lukken’, dan stop ik, ik adem. Ik zie waardoor deze backchat retriggerd word. In plaats van het hierbij te laten, de backchat ‘daar’ (in de mind) te laten voor wat het is, stop ik de backchat en breng het hier door deze op te schrijven. In schrift zie ik wat ik praat in mezelf en pas hier zelfvergevingen op toe.

Ik stel mezelf ten doel mezelf steeds hier te halen in de adem in plaats van mezelf daar te laten in gedachten, gevoelens, emoties en/of reacties als backchat.

Ik stel mezelf ten doel in mijn taal te zien wanneer ik kan en kan-niet gebruik, zodat ik zie waar ik mezelf in twijfel trek door mezelf op te delen in een kunnen en niet-kunnen. Ik corrigeer mezelf door een zelfvergeving toe te passen op het geloof in kunnen en niet-kunnen en haal het woord kunnen uit de zin en verander hiermee de woorden die ik schrijf/spreek. In het veranderen van de taal/de woorden ondersteun ik mezelf in zelfverandering door de woorden voor me te laten werken en met de woorden te werken.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb bang te zijn dat ik thuis alleen mezelf geen richting kan geven, waarin ik mezelf vergeef dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb bang te zijn dat ik toesta dat niet-kunnen het in staat zijn tot/being able to mezelf effectief richting geven als adem voor adem mijn gedachten, gevoelens, emoties en reacties als backchat stoppen, doodmaakt.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb bang te zijn om mijzelf als abel dood te laten maken door mijzelf als can-cannot.

Ik stel mezelf ten doel mezelf  om ook in Nederland in het alleen-zijn mezelf als geloof in kunnen/niet-kunnen te stoppen en specifiek zelf te vergeven op de context in het moment waarin ik deze verdeeldheid zie opkomen. Ik realiseer me dat de omgeving waarin ik me bevind hierop geen invloed heeft in praktische zin aangezien het in ieder moment een beslissing is die ik maak in/als mezelf, en ik waar ik ook ben, zelf aanwezig ben en zelf beslis wie ik ben.

————————————————————————————————

Proces van zelfverandering:
www.desteniiprocess.com
Mogelijkheid tot wereldverandering met gelijke kansen voor ieder-een:
www.equalmoney.org
Proces van relatie naar agreement:
www.desteniiprocess.com/courses/relationships
Zelfeducatie waarin financiele ondersteuning voor een wereld in gelijkheid:
www.eqafe.com
Zelfeducatie free:
www.eqafe.com/free
www.desteni.net
Journey to Life:
7 jaar dagelijks schrijven
7 jaar dagelijks schrijven – Dag 1 – Van ziel naar Leven
http://www.facebook.com/groups/journeytolife/
video: 2012: Nothingness – The 7 year process Birthing Self as Life

One thought on “Dag 145 – Kane and Abel

  1. “Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb te geloven dat zelfverandering iets doen is, in plaats van in te zien dat het een beslissing is.”

    yep – trap ik ook steeds weer in…

Geef een reactie

