Dag 147 – De afwas

Ik ben vrijwel altijd net iets te snel met het vragen/willen dat de afwas gedaan wordt. Ikzelf was alles direct na gebruik af, zeker als het anders wat vast gaat plakken aan het servies of voorwerp wat gebruikt is,  dus alles wat langer staat zie ik als ‘te lang’. Dan bouw ik nog een termijn in die ik nog kan volgen lol, waarin de afwas gedaan kan worden. En hierna begrijp ik het niet meer en word ik ongeduldig.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb ongeduldig te worden als de afwas niet in de in mijn begrepen termijn gedaan wordt.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb te denken dat iemand de afwas niet meer doet als deze niet direct na het gebruik gedaan wordt.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb de neiging te ervaren om alles wat er staat direct te gaan afwassen, ook als het niet de bedoeling is dat ik het afwas.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb te vinden dat de afwas direct na het eten gedaan moet worden.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb niet te houden van afwas die staat opgestapeld met etensresten eraan.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb het chaotisch en onoverzichtelijk te vinden als er afwas verspreid staat.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb het onpraktisch te vinden als de afwas niet direct gedaan wordt.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb er vanuit te gaan dat de afwas helemaal niet meer gedaan wordt of veel later, als de afwas niet direct na gebruik gedaan wordt, waarin ik deze uitgang als uitgangspunt de mind in,  plak op de ander die de afwas even laat staan zoals diegene dat zelf wellicht altijd doet, waarin ik de ander geen ruimte geef de afwas te doen in een moment dat het diegene beter uitkomt en hierin onderzocht heeft dat het nog steeds gemakkelijk schoon te maken is, zonder de taak te verkwanselen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb mijn uitgangspunt in/als de mind de mind in te plakken op een ander in plaats van in mezelf te zien hoe ik dit uitgangspunt gecreeerd heb.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb bang te zijn dat anderen, met name mannen, een taak als de afwas verkwanselen aangezien dit een algemene conditionering is in de man-vrouw-verhouding in de wereld.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb een algemene conditionering in de man-vrouw-verhouding in de wereld zoals die bestaat aan te nemen, terwijl ik een heel jaar met een man heb samen gewoond die de afwas direct deed, waardoor ik het ook direct ben gaan doen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb te denken dat ik de afwas altijd direct heb gedaan, in plaats van in te zien dat ik tot voor ruim een jaar geleden de afwas afspoelde en opstapelde en iedere ochtend de hele afwas van de vorige dag in 1 keer deed.

Als ik mezelf ongeduldig/nerveus zie worden van een stapel of verspreide afwas, dan stop ik, ik adem. Ik zie in mezelf wat het is waar ik op reageer en pas hier zelfvergevingen op toe. Ik realiseer me dat het in relatie staat tot een angst/ongelijkheid die geprogrammeerd is in de man-vrouw-verhouding en die wordt getriggerd door een huishoudelijke taak als de afwas die al dan niet gedaan wordt.

Ik stel mezelf ten doel de angst die voortkomt uit de ongelijkheid als programmering in de man-vrouw-verhouding in mezelf te onderzoeken.

————————————————————————————————–

Proces van zelfverandering:
www.desteniiprocess.com
Mogelijkheid tot wereldverandering met gelijke kansen voor ieder-een:
www.equalmoney.org
Proces van relatie naar agreement:
www.desteniiprocess.com/courses/relationships
Zelfeducatie waarin financiele ondersteuning voor een wereld in gelijkheid:
www.eqafe.com
Zelfeducatie free:
www.eqafe.com/free
www.desteni.net
Journey to Life:
7 jaar dagelijks schrijven
7 jaar dagelijks schrijven – Dag 1 – Van ziel naar Leven
http://www.facebook.com/groups/journeytolife/
video: 2012: Nothingness – The 7 year process Birthing Self as Life

Geef een reactie

