Dag 161 – Jaloezie

Onder invloed van jaloezie gun ik een ander niet hetgeen ik zelf graag zou willen maar niet heb. Dat is dus niet een ander geven wat ik graag zou ontvangen. Dat is een ander niet gunnen als ik het niet eerst zelf heb.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb een ander niet te gunnen wat ik zelf niet heb maar wel graag zou willen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf niet heb toegestaan en aanvaard heb een ander te geven wat ik zelf graag ontvang/zou ontvangen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb kortaf te zijn op een enthousiasme van een ander waarin ik het enthousiasme van de ander probeer te temperen omdat ik mijn eigen reacties in jaloezie op een persoon die enthousiast is/tevreden is met zichzelf, niet wil ervaren.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb te reachtvaardigen in mezelf waarom ik kortaf kan zijn tegen een ander.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf niet heb toegestaan en aanvaard heb de blijdschap te ervaren die het geeft in blij zijn voor een ander die iets voor elkaar heeft gekregen wat ik zelf graag zou willen maar (nog) niet heb.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb bang te zijn dat ik nooit voor elkaar krijg wat ik zou willen, en dus ben ik jaloers op degene die het wel heeft, waarin ik dus eigenlijk jaloers ben door een toekomstprojectie.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb jaloezie te ervaren door geloof in een toekomstprojectie gecreeerd in een herinnering.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb te geloven dat ik iets nodig heb buiten mezelf om tevreden te zijn in/als mezelf, en als ik dit niet ben, jaloezie te ervaren naar degene die dit wel heeft, in plaats van in te zien dat ik in mezelf kan veranderen door de jaloezie te stoppen en te zien waarvan ik me heb afgescheiden, waarna ik de afscheiding kan stoppen en zelfvergeven waarin ik mezelf aan mezelf teruggeef, en als ik zelf aan zelf geef is er niets meer wat ik mis en niets meer om jaloers op te zijn.

Als ik mezelf zie participeren in een ervaring van jaloezie, dan stop ik, ik adem. ik sta mezelf niet toe jaloezie te ervaren en hiermee weg te komen, de mind/het bewustzijn in.

Ik stel mezelf ten doel te onderzoeken waarin ik jaloezie ervaar zodat ik kan zien waarvan ik me heb afgescheiden in mezelf. Ik stop deze afscheiding in mezelf door mezelf specifiek te vergeven wat ik zie opkomen als gedachten, gevoelens en emoties enΒ  hierin mezelf terug aan zelf te geven. In deze gelijkheid met hetgeen waarvan ik me heb afgescheiden ben ik in staat te veranderen en adem voor adem een en gelijk als zelf te worden.

(groen en geel van jaloezie πŸ™‚ )

———————————————————————————————

Proces van zelfverandering:
www.desteniiprocess.com
Mogelijkheid tot wereldverandering met gelijke kansen voor ieder-een:
www.equalmoney.org
Proces van relatie naar agreement:
www.desteniiprocess.com/courses/relationships
Zelfeducatie waarin financiele ondersteuning voor een wereld in gelijkheid:
www.eqafe.com
Zelfeducatie free:
www.eqafe.com/free
www.desteni.net
Journey to Life:
7 jaar dagelijks schrijven
7 jaar dagelijks schrijven – Dag 1 – Van ziel naar Leven
http://www.facebook.com/groups/journeytolife/
video: 2012: Nothingness – The 7 year process Birthing Self as Life

Geef een reactie

