Dag 191 – Zelfvergevingen op relaties – 23 – Als er een man is/zelfcorrecties-1

Dag 187 – Zelfvergevingen op relaties- -19 – als er een man is

Dag 188 – Zelfvergevingen op relaties – 20 – als er een man is/emotie-gevoel-backchat

Dag 189 – Zelfvergevingen op relaties – 21 – als er een man is/consequenties

Dag 190 – Zelfvergevingen op relaties – 22 – als er een man is/fysieke consequenties

Zelfcorrecties op de overtuigingen in Dag 187:

Als ik mezelf mezelf zie afdwalen in participatie in de gedachten die voorbij komen als er een man is, dan stop ik, ik adem. Ik realiseer me dat ik geloof dat ik deze gedachten moet volgen als ze er zijn, en pas als ze er niet zijn, dat ik dan ‘vrij’ ben van gedachten, in plaats van in te zien dat ik het hiermee in stand houd door steeds in de gedachten te gaan en hierin nieuwe gedachten en/of herhaling van dezelfde gedachten te creeren. Ik stop met het volgen van de gedachten die opkomen gerelateerd aan de man, als er een man is. Ik adem, ik focus me op waar ik fysiek mee bezig ben en ga hiermee verder in de adem.

Als ik mezelf verdrietig en/of angstig zie worden als ik mijn participatie in gedachten, gerelateerd aan de man als er een man is, stop, dan stop ik, ik adem. Ik adem wat dieper in en breng mezelf hier. Ik zie in mezelf wat me een angstig en/of verdrietig gevoel geeft en realiseer me dat het meestal te maken heeft met een angst voor verlies, waarin ik geloof/ervaar alsof ik geen controle meer heb over de relatie met de man en hierin angst voor verlies van de man ervaar, in plaats van in te zien dat ik de controle over mezelf in/als mind/bewustzijn loslaat door te stoppen met participatie in gedachten, en dat ik hierin angst ervaar voor verlies van mezelf als bewustzijn als positief controlemechanisme, en hierin angst voor verlies van de relatie met de man in/als bewustzijn waarin/waarmee ik dit positief controlemechanisme voedt/in stand houd.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb bang te zijn mezelf als positief controlemechanisme te verliezen en hierin geen controle meer te hebben op hoe ik me voel, waarin ik ervaar alsof ik mijn verdediging tegen de ervaring van de realiteit verlies en hierin angst ervaar dat ik het niet overleef zonder dit positief controlemechanisme.

Als ik mezelf, als er een man is, mijn verantwoordelijkheden in/als werkzaamheden/bezigheden zie afraffelen om zo snel en/of zoveel  mogelijk bij de man te kunnen zijn, dan stop ik, ik adem. Ik breng mezelf hier door me te focussen op waar ik fysiek mee bezig ben. Hierin zie ik in mezelf wat het is dat maakt dat ik liever bij de man ben dan in/als mezelf de bezigheden uitvoer. Ik realiseer me dat ik iets gekoppeld heb aan bij de man zijn en aan mijn verantwoordelijkheden/werkzaamheden uitvoeren, waarin ik mezelf niet gelijk ervaar en dus een onenigheid in mezelf creeer. Ik hecht in gevoel meer waarde aan bij de man zijn, en in gedachten meer waarde aan mijn bezigheden uitvoeren voortkomend uit een gevoel van verantwoordelijkheid, en hierin creeer ik zelf een polariteit.

Ik stel mezelf ten doel in het moment, als er een man is en/of in gerelateerde situaties, te onderzoeken welke relaties ik met zowel het met de man zijn als met bezigheden uitvoeren gecreeerd heb, waardoor ik waarde en tevens verschil in waarde aan beide situaties hecht, welke frictie in mezelf creeert.

Als ik mezelf zie participeren in een ervaring van schuld als er een man is, dan wel naar de man als ik met mijn werkzaamheden door ga/wil, dan wel naar mezelf als ik de werkzaamheden juist afraffel of stop, dan stop ik, ik adem. Ik stop mijn participatie in de ervaring van schuld en adem totdat het schuldgevoel wegebt. In de adem zie ik wat er eventueel opkomt waar ik verder in kan zien en de relaties die ik met schuld gecreeerd heb, kan gaan stoppen en zelfvergeven. Ik realiseer me dat pas als ik de schuld daadwerkelijk stop, ik meer zicht zal krijgen op deze zelfgecreeerde relaties met schuldgevoel, welke dus altijd getriggerd worden als er een man is, zowel in aanwezigheid en in afwezigheid, wat aangeeft dat het niet om de man draait maar om het schuldgevoel wat ik in een situatie met een man gecreeerd heb en hieraan gerelateerd heb.

Als ik mezelf nerveus zie worden door een ervaring van tijd te kort komen als er een man is, dan stop ik, ik adem. ik realiseer me dat ik in de ervaring van nervositeit geen werkzaamheden effectief uitvoer en tevens niet werkelijk communiceer met de man, aangezien ik te gehaast ben. Wat een ervaring van schuld met zich mee brengt, ofwel naar de man alsof ik het gesprek afraffel en/of afhoud, ofwel naar mezelf als ik mijn werk afraffel en/of afhoud als niet uitvoer of maar half doe. Ik realiseer me dat ik me laat opjagen door een ervaring gerelateerd aan tijd in/als de mind, gerelateerd aan schuldgevoel.

Ik stel mezelf ten doel, als er een man is of in gerelateerde situaties, mijn relatie met tijd en schuldgevoel in het moment te onderzoeken.

————————————————————————————————————————-

Proces van zelfverandering:
www.desteniiprocess.com / http://www.lite.desteniiprocess.com
Mogelijkheid tot wereldverandering met gelijke kansen voor ieder-een:
www.equalmoney.org
Proces van relatie naar agreement:
www.desteniiprocess.com/courses/relationships
Zelfeducatie waarin financiele ondersteuning voor een wereld in gelijkheid:
www.eqafe.com
Zelfeducatie free:
www.eqafe.com/free
www.desteni.net
Journey to Life:
7 jaar dagelijks schrijven
7 jaar dagelijks schrijven – Dag 1 – Van ziel naar Leven
http://www.facebook.com/groups/journeytolife/
video: 2012: Nothingness – The 7 year process Birthing Self as Life

6 thoughts on “Dag 191 – Zelfvergevingen op relaties – 23 – Als er een man is/zelfcorrecties-1

  1. […] Dag 191 – Zelfvergevingen op relaties – 23 – als er een man is/zelfcorrecties-1 […]

  2. […] Dag 191 – Zelfvergevingen op relaties – 23 – als er een man is/zelfcorrecties-1 […]

  3. […] Dag 191 – Zelfvergevingen op relaties – 23 – als er een man is/zelfcorrecties-1 […]

  4. […] Dag 191 – Zelfvergevingen op relaties – 23 – als er een man is/zelfcorrecties-1 […]

  5. […] Dag 191 – Zelfvergevingen op relaties – 23 – als er een man is/zelfcorrecties-1 […]

  6. […] Dag 191 – Zelfvergevingen op relaties – 23 – als er een man is/zelfcorrecties-1 […]

Geef een reactie

