Dag 193 – Zelfvergevingen op relaties – 25 – als er een man is/zelfcorrecties-3

Dag 187 – Zelfvergevingen op relaties- -19 – als er een man is

Dag 188 – Zelfvergevingen op relaties – 20 – als er een man is/emotie-gevoel-backchat

Dag 189 – Zelfvergevingen op relaties – 21 – als er een man is/consequenties

Dag 190 – Zelfvergevingen op relaties – 22 – als er een man is/fysieke consequenties

Dag 191 – Zelfvergevingen op relaties – 23 – als er een man is/zelfcorrecties-1

Dag 192 – Zelfvergevingen op relaties – 24 – als er een man is/zelfcorrecties/2

Zelfcorrecties op een deel van de angst in Dag 187:

Als ik mezelf in de haast zie schieten uit angst dat ik mijn zelfverantwoordelijkheden wegleg en dus niet gedaan krijg wat ik gedaan wil hebben, als er een man is, dan stop ik, ik adem. Ik realiseer me dat haasten niets oplost aangezien ik dan alleen maar ga rushen in mijn hoofd en hierin praktisch niet effectief ben, en dus minder uitvoer dan ik zou willen. Ik realiseer me dat, als er een man is, de communicatie tijd in beslag zal nemen, om het zo maar even te noemen. Deze tijd zal dus minder voor iets anders beschikbaar zijn. Ik realiseer me tevens dat ik mijn zelfverantwoordelijkheden niet wegleg door te communiceren met een man, maar dat ik in de communicatie zelfverantwoordelijk kan zijn, waarin ik mezelf en hieruit volgend de ander ondersteun in het oefenen van het communiceren in zelfverantwoordelijkheid. In communicatie in zelfverantwoordelijkheid zie ik in het moment wat nodig is om te doen. Als het communiceren nodig is, dan communiceer ik, als het nodig is werkzaamheden uit te voeren stop ik de communicatie en voer de werkzaamheden uit.

Ik realiseer me dat de haast voortkomt uit een schuldgevoel welke ik gecreeerd heb in het verleden in samen zijn met een man, waarin het schuldgevoel tevens aanwezig is in mijn programmering, doorgegeven via het familiesysteem van generaties geleden welke ikzelf opnieuw in leven gebracht heb. Ik heb met regelmaat mijn zelfverantwoordelijkheid weggelegd in relatie/communicatie met een man, waardoor ik mezelf gecompromitteerd heb. Nu ik dit neerschrijf realiseer ik me dat ik nog nooit werkzaamheden heb weggelegd voor aanwezigheid van een man, aangezien ik als karakter juist heel verantwoordelijk ben. Dus dit is wat er gebeurt, ik als verantwoordelijk karakter voel me schuldig als ik communiceer met een man en hierdoor minder tijd over heb voor mijn verantwoordelijke taken, waarin ik door het schuldgevoel niet zelfverantwoordelijk ben maar geloof en participeer  in mezelf in/als bewustzijn, en hierdoor in geen enkel moment zelfverantwoordelijk ben, niet als ik werk en niet als ik communiceer met een man, welke mezelf in/als schuldgevoel in/als bewustzijn bevestigt.

Ik stel mezelf ten doel in ieder moment aanwezig te zijn in zelfverantwoordelijkheid, als ik communiceer met een man als er een man is en als ik mijn praktische taken uitvoer waarvoor ik verantwoordelijk ben. Zodra ik merk dat ik aan het haasten ben, stop ik, ik adem. Ik zie in mezelf wat er gebeurt, wat de aanleiding van het haasten is en waar ik mezelf compromitteer. Indien nodig communiceer ik hierover met de man, als er een man is.

Als ik mezelf zie participeren in angst in gedachten om wie sterker is, als er een man is, dan stop ik, ik adem. Ik realiseer me dat deze angst voortkomt uit een geloof dat ik me moet bewijzen en dat ik hiermee invloed heb op wat de man wel of niet wil en/of doet, wat niet zo is zoals ik gezien heb in zelfcorrecties-2. Ik realiseer me dat ik zelf in ieder moment beslis wie ik ben, en dat doe ik voor/als mezelf, en niet voor de man. Zodra ik geloof dat ik iets voor de man doe/moet doen, ga ik hierin direct iets terug verwachten, dat hij het bijvoorbeeld ook voor mij doet. Hierin ontstaat er een strijd in wie wat voor elkaar doet en/of juist niet doet, oftewel een strijd om aandacht in/als bewustzijn, waarin er altijd iemand sterker uit de bus/strijd wil komen welke zich in alle dimensies zal uitspelen.

Ik sta mezelf niet toe een strijd om aandacht in/als bewustzijn te voeren met de man, als er een man is, voortkomend uit het geloof dat ik iets voor de ander/de man moet doen. In plaats hiervan beslis ik, voor mezelf, in ieder moment wie ik ben: in overeenstemming met mezelf als wat het beste is of in splitsing met mezelf in geloof in de strijd om aandacht.

Ik stel mezelf ten doel de splitsing in mezelf in geloof in strijd om aandacht te stoppen en de punten te onderzoeken waarin ik neig naar iets doen voor de man, als er een man is. Ik zie in mezelf wat de onderliggende angst en zelfinteresse is, wat ik wil ontvangen van de ander waar ik niet direct om durf te vragen en/of wat ik geloof mezelf niet te kunnen geven. Tevens zie ik welke woorden van de man mij triggeren in het binnengaan van de strijd in/als bewustzijn.

Als ik getriggerd wordt door woorden van de man, als er een man is, en hierin binnenga in de strijd in/als bewustzijn, dan stop ik, ik adem. Ik vertraag in de communicatie. In plaats van te reageren op deze woorden vraag ik de man wat hij bedoelt met deze woorden, aangezien ik me realiseer dat de woorden van de ander vaak verkeerd geinterpreteerd worden aangezien beiden verschillend geprogrammeerd zijn en verschillende woorden gebruiken, al dan niet gesproken in/als de mind. Ik luister naar/lees de uitleg van de ander en zie hoe ik de woorden geinterpreteerd heb volgens mijn programmering, wat bij mij een reactie opwekt. Ik vlagpunt deze woorden, aangezien het woorden zijn die ik nader in moet zien om de lading er vanaf te halen door de relaties die ik met het woord/de woorden verbonden heb, te stoppen, in te zien, zelf te vergeven en te corrigeren, totdat ik stil ben in mezelf, het woord zie als een woord, gelijk sta aan het woord en het woord leef als mezelf.

Ik realiseer me dat het niet de bedoeling is om strijd om woorden te voeren maar om zelf een en gelijk als het woord te zijn/worden.

——————————————————————————————————————-

Proces van zelfverandering:
www.desteniiprocess.com / http://www.lite.desteniiprocess.com
Mogelijkheid tot wereldverandering met gelijke kansen voor ieder-een:
www.equalmoney.org
Proces van relatie naar agreement:
www.desteniiprocess.com/courses/relationships
Zelfeducatie waarin financiele ondersteuning voor een wereld in gelijkheid:
www.eqafe.com
Zelfeducatie free:
www.eqafe.com/free
www.desteni.net
Journey to Life:
7 jaar dagelijks schrijven
7 jaar dagelijks schrijven – Dag 1 – Van ziel naar Leven
http://www.facebook.com/groups/journeytolife/
video: 2012: Nothingness – The 7 year process Birthing Self as Life

4 thoughts on “Dag 193 – Zelfvergevingen op relaties – 25 – als er een man is/zelfcorrecties-3

  1. […] Dag 193 – Zelfvergevingen op relaties – 25 – als er een man is/zelfcorrecties-3 […]

  2. […] Dag 193 – Zelfvergevingen op relaties – 25 – als er een man is/zelfcorrecties-3 […]

  3. […] Dag 193 – Zelfvergevingen op relaties – 25 – als er een man is/zelfcorrecties-3 […]

  4. […] Dag 193 – Zelfvergevingen op relaties – 25 – als er een man is/zelfcorrecties-3 […]

Geef een reactie

