Dag 194 – Zelfvergevingen op relaties – 26 – als er een man is/zelfcorrecties-4

Dag 187 – Zelfvergevingen op relaties- -19 – als er een man is

Dag 188 – Zelfvergevingen op relaties – 20 – als er een man is/emotie-gevoel-backchat

Dag 189 – Zelfvergevingen op relaties – 21 – als er een man is/consequenties

Dag 190 – Zelfvergevingen op relaties – 22 – als er een man is/fysieke consequenties

Dag 191 – Zelfvergevingen op relaties – 23 – als er een man is/zelfcorrecties-1

Dag 192 – Zelfvergevingen op relaties – 24 – als er een man is/zelfcorrecties/2

Dag 193 – Zelfvergevingen op relaties – 25 – als er een man is/zelfcorrecties-3

Zelfcorrecties op de emoties en gevoelens in Dag 188:

Als ik mezelf blij of verdrietig zie worden van gedachten dat er een man is of van gedachten dat er geen man is, dan stop ik, ik adem. Ik realiseer me dat ik geloof als waarde gehecht heb in de aanwezigheid van een man, waarin ik deze aanwezigheid groter gemaakt heb dan mijzelf alleen. ik realiseer me dat ik altijd alleen ben, als er een man is en als er geen man is, en dat ik met een blij of verdrietig gevoel gekoppeld aan de aanwezigheid of afwezigheid van de man, mezelf in het al(l)een zijn verminder door waarde als geloof te hechten aan mijn gevoelens en emoties die opkomen.

Tevens creeer ik in dit geloof in gevoelens en emoties de onrust als afleiding in mezelf, als er een man is of juist als er geen man is, waardoor ik niet in zelfverantwoordelijkheid leef en/of minder tijd heb mijn taken uit te voeren omdat ik aanwezig ben in bewustzijn in emoties en gevoelens, welke ik vervolgens als excuus gebruik om me te laten afleiden van het nemen van volledige zelfverantwoordelijkheid en het uitvoeren van mijn taken hierin.

Ik sta mezelf niet toe mezelf af te leiden met emoties en gevoelens die opkomen als er een man is of als er geen man is. in plaats hiervan onderzoek ik in welke momenten deze emoties en gevoelens als afleiding opkomen, wat het is waarvan ik mezelf wil afleiden.

Ik adem in de onrust als afleiding in emoties en gevoelens van blijheid en verdriet als polariteit als er een man is. Ik breng mezelf hier in het fysiek door iets fysiek op te pakken, en als de onrust te groot is schrijf ik mijn emoties en gevoelens op papier zodat ik kan zien wat er speelt, welke relaties als geloof als waarde ik niet gestopt en onderzocht heb in mezelf en waarom ik dit nog niet gedaan heb. Ik onderzoek wat deze relaties me geven als wat ik dus blijkbaar mis in afscheiding van mezelf in het dagelijks leven alleen.

Zelfcorrecties op de backchat in Dag 188:

Ik realiseer me dat ik backchat als angst en verlangen gecreeerd heb in ervaringen in het verleden, door de situaties met een man/als er een man is, niet voldoende of zelfs helemaal niet van tevoren te onderzoeken. Hierin creeer ik spanning als onzekerheid, welke enorm veel energie genereert van ups naar downs, gerelateerd aan hoop en teleurstelling als reactie op de aanwezigheid of afwezigheid van de man.

Ik stel mezelf ten doel, als er een man is, de situatie van tevoren volledig te onderzoeken op realistische haalbaarheid van een eventuele relatie als agreement door te communiceren met de man en te onderzoeken in zelf wat er opkomt, wat ik wil, wat de man wil, wat er mogelijk is, waarin ik me voorbereid op een mogelijk alleen-samen wandelen en de punten in te zien die dit in de weg staan, in mezelf, in de ander of in de interactie. Op deze manier komt er rust en plezier in het onderzoek in plaats van gevoelens en emoties als blijheid en verdriet in onrust.

Ik stel mezelf ten doel geduld met mezelf te hebben in het doorwandelen van de backchat en de emoties en gevoelens die opkomen als er een man is, waarin ik me realiseer dat deze opkomen in/als de mind/het bewustzijn, welke ik gebruik als ondersteuning om te stoppen te participeren in de opkomende backchat, gevoelens en emoties en de relaties die hierin zichtbaar worden los te maken, zelf te vergeven en zelf te corrigeren. Ik realiseer me dat ik deze in jaren en jaren heb opgebouwd, en dat het tijd inneemt om mezelf hiervan/hierin te bevrijden.

Als ik mezelf, als er een man is, zie participeren in  de gedachte als reactie dat ik afstandelijk ben, dan stop ik, ik adem. Ik zie in mezelf wat er aan vooraf is gegaan, welke situatie en/of woorden dit gedrag/deze gedachte in mij getriggerd heeft. Ik zie of ik mezelf in deze situatie in het vervolg anders richting kan geven waardoor ik me niet als reactie terugtrek en afstand creeer, tot mezelf en hierin tot de ander/de man. Ik realiseer me dat ik in een timeloop zit als ik afstand creeer, dat ik ergens afstand genomen heb van mezelf door niet zelfeerlijk te zijn in het moment, waardoor ik afstand als alleen zijn nodig heb om weer tot mezelf te komen en me hierin afstandelijk ga gedragen. Ik vergeef en corrigeer mezelf en zie in de praktijk of ik in het specifieke voorbeeld wat ik doorlopen heb, mezelf voldoende vergeven en gecorrigeerd heb of dat ik iets heb laten liggen wat ik opnieuw moet inzien.

Ik realiseer me tevens dat ik dit patroon over langere tijd/mijn hele leven gecreeerd heb door afstand te nemen van mezelf door zelfonoprecht te zijn in specifieke momenten, en hiervan de consequenties loop in/als mezelf en dit zelfs fysiek gemanifesteerd heb als verdediging/excuus om mezelf terug te trekken in plaats van op te staan in zelfoprechtheid. Dit zal naar voren komen in communicatie met een man, als er een man is, waarin ik de punten die opkomen kan gebruiken om mezelf Hier in het moment te vergeven en corrigeren. Wederom, dit neemt tijd in en hierin heb ik geduld met mezelf.

Ik stel mezelf ten doel, als er een man is, gedurende de communicatie in de adem aanwezig te zijn zodat ik zie als en hoe ik reageer, waarin ik mezelf direct kan corrigeren in zelfoprechtheid in plaats van een consequentie te creeren in participatie in energie, welke zich voortzet voor langere tijd in een timeloop van het niet aanwezig zijn in en corrigeren van mezelf in het moment.

Als ik mezelf zie participeren in gedachten dat ik nu toch wel seks moet hebben, als er een man is, dan stop ik, ik adem. Ik realiseer me dat ik reageer vanuit een oud patroon van iemand willen binden met seks, uit angst dat de man of ikzelf anders wegloop of uit angst voor werkelijk intieme communicatie met woorden in/als mezelf, welke ik neig te vervangen door fysiek samenzijn. Ik zie in mezelf wat er werkelijk speelt en wat ik werkelijk wil. Ik onderzoek waarom dit verlangen en/of geloof opkomt en ik onderzoek of het hiervoor tijd is door in te zien of ik alles doorlopen heb in het onderzoeken van de situatie met de man.

Ik onderzoek de seksualiteit in mezelf door toepassing van fysieke masturbatie waarin ik mezelf fysiek hier breng en de lading als spanning als spannend als opwinding afhaal van seksualiteit in het algemeen die ik hieraan gekoppeld heb. Hierin bereid ik me voor op een eventueel fysiek samen zijn met een man – als er een man is, als het hiervoor tijd is en als de situatie hiervoor volledig geschikt is/blijkt uit beider bevindingen – door fysiek intiem met/als mezelf te zijn en/of worden.

Ik stel mezelf ten doel rustig en met plezier mijn reacties, welke opkomen als er een man is en als er geen man is, door te wandelen, te stoppen, in te zien, zelf te vergeven en zelf te corrigeren, alleen of in communicatie met de man.

Ik stel mezelf ten doel richting te geven in communicatie met de man, als er een man is, door tijdstippen af te spreken voor communicatie, waarin ik en de man echt hier zijn, en in een soort van structuur hierin de communicatie te vertragen en hierin mezelf in/als bewustzijn te vertragen, waarin ik mijn eigen reacties als backchat, gevoelens en emoties en hieraan voorafgaande gedachten, in kan zien en inzie, zelf vergeef en zelf corrigeer, in plaats van te verdwijnen in een overweldigende rush van gevoelens en emoties waarin ik constant haast ervaar.

Time loop

Wordt vervolgd

———————————————————————————————————————————-

Proces van zelfverandering:
www.desteniiprocess.com / http://www.lite.desteniiprocess.com
Mogelijkheid tot wereldverandering met gelijke kansen voor ieder-een:
www.equalmoney.org
Proces van relatie naar agreement:
www.desteniiprocess.com/courses/relationships
Zelfeducatie waarin financiele ondersteuning voor een wereld in gelijkheid:
www.eqafe.com
Zelfeducatie free:
www.eqafe.com/free
www.desteni.net
Journey to Life:
7 jaar dagelijks schrijven
7 jaar dagelijks schrijven – Dag 1 – Van ziel naar Leven
http://www.facebook.com/groups/journeytolife/
video: 2012: Nothingness – The 7 year process Birthing Self as Life

4 thoughts on “Dag 194 – Zelfvergevingen op relaties – 26 – als er een man is/zelfcorrecties-4

  1. Ja de communicatie/relatie met zelf als de man inwezen. Je eigen mannetje staan vond ik van het Desteni weekend wel een zelfondersteunende uitspraak. Dankje voor delen!

  2. […] Dag 194 – Zelfvergevingen op relaties – 26 – als er een man is/zelfcorrecties-4 […]

  3. […] Dag 194 – Zelfvergevingen op relaties – 26 – als er een man is/zelfcorrecties-4 […]

  4. […] Dag 194 – Zelfvergevingen op relaties – 26 – als er een man is/zelfcorrecties-4 […]

Geef een reactie

