Dag 209 – Het Leven Verstoren – Disturbing Life

31 december begin van de middag. Overal klinkt vuurwerk om me heen aangezien ik direct aan de straat woon en zo ook de konijntjes met mij.

Kinderen rond de 10 jaar steken rotjes af, achter elkaar door. Ik begin steeds meer de emotie te ervaren die ik altijd ergens onderdrukt met me meedraag. dat de wereld ‘te hard’ is, dat er geen rekening gehouden wordt met/niet gezorgd wordt voor het Leven. Is er iemand die in overweging neemt hoe het is voor alle dieren als er zoveel kabaal in het vuurwerk doorklinkt ten behoeve van de mens als mind? Wij als mens krijgen er een kick van, het steeds opnieuw schrikken, hoe harder hoe beter. Ik ken ook de uitdrukking dat het even ‘alles reset’, alles knallen waarin geen ruimte om aan de zorgen te denken. Het reset de mind. Het fysiek wordt alleen maar verstoord door het opschrikken in/als de mind, of door te harde geluiden voor bijvoorbeeld de dieren. Ik ervaar een punt waarop ik het wil opgeven, waarop ik niet verder wil, waarop ik het gehad heb met de menselijke natuur, en dus waarop ik het gehad heb met mezelf als menselijke natuur.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb het gehad te hebben met de menselijke natuur en met mezelf.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard een punt te ervaren waarop ik het wil opgeven, zo voel ik in mezelf, terwijl ik tegelijkertijd in mezelf ervaar dat ik gewoon in de adem aanwezig kan zijn, ook in deze situatie, en mijn emoties geen overhand hoef te geven, dat ik kan kiezen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb boosheid te ervaren waarin ik een oordeel vestig over het geen rekening houden met het Leven, en in dit oordeel veroordeel ik mezelf tot reactie in/als de mind/het bewustzijn.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb zelf ‘vele malen’ mezelf als mind/bewustzijn gereset te hebben op oudjaarsavond met veel harde knallen om me heen, zonder rekening te houden met of ook maar te overwegen hoe dit is voor de dieren om me heen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb het siervuurwerk wel mooi te vinden zoals de grote pijlen die licht geven, en ondertussen het knallen te veroordelen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb te denken en geloven dat een reset voor de mind een ‘goed iets is’ en ‘goed’ is voor de mens.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb me zorgen te maken over de konijntjes en hierdoor boos te worden over al het vuurwerk hier rondom het huis, wat alleen hier rondom het huis plaatsvindt door de locatie waarop dit huisje zich bevindt.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb mijn zorgen te projecteren op de konijntjes, en hierin boos te zijn omdat ‘mijn’ konijntjes hier last van hebben en hierdoor pas werkelijk te zien wat een ellende vuurwerk eigenlijk is.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb mijn boosheid op te stapelen in plaats van de kinderen te vragen iets verderop te gaan staan, welke ik toch doe als ze pal naast de schutting staan, waarop ze meteen antwoorden ‘dat ze van diertjes houden’ en meteen een stukje verderop gaan staan, wat op dit moment het enige is wat we in samenwerking kunnen doen in deze jaarwisseling.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb er vanuit te gaan dat geen enkel mens wil meewerken aan wat het beste is voor alle leven, in plaats van in te zien dat geen enkel mens het ooit geleerd heeft en dat ik nooit iets gevraagd heb.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb angst te ervaren om naar voren te treden/op te staan in mezelf voor wat het beste is voor alle leven, uit angst dat er niemand luistert en dat de verstoring en vernietiging van het leven gewoon doorgaat.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb het doorgaan van verstoring en vernietiging van het leven te gebruiken als rechtvaardiging om juist dit verstoren en vernietigen te stoppen, in eerste instantie in mezelf en hierin als voorbeeld voor een ander.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb ervan uit te gaan dat niemand wil luisteren naar wat ik vraag als wat het beste is voor alle leven, in plaats van in te zien dat ik het helemaal nooit gevraagd heb, zelfs, of juist niet voor mezelf, waardoor niemand ‘rekening hield’ met mij als leven, inclusief ikzelf, en dus alle verstoring en vernietiging gewoon doorgaat, en ik hierin de conclusie heb getrokken dat niemand luistert, als excuus om de verstoring en vernietiging in mezelf gewoon door te laten gaan door participatie in backchat en de schuld geven aan een ander in backchat en als excuus om niet op te hoeven staan en te spreken.

Ik stel mezelf ten doel mijn angst te stoppen zodra deze opkomt. Ik adem in – ik ben/word me gewaar van de reactie in mezelf – ik houd de adem vast – ik onderzoek de reactie, in het moment en elke herinnering welke in me opkomt als oorzaak voor deze reactie in het moment – ik adem uit – ik geef de reactie/de opgebouwde energie vrij, laat het door me heen vloeien, vergeef mezelf in het moment: geef de energie terug aan de aarde – houd de adem vast – en zie of er nog energie vast zit in mij gerelateerd aan dit punt wat ik niet effectief heb vrij gegeven, en als ik niet in staat was om alles vrij te geven, ga ik door met ademen, en als het me niet lukt het vrij te geven/los te laten, ondersteun ik mezelf hierin met behulp van schrijven, het toepassen van zelfvergevingen en zelfcorrecties, welke ik uitschrijf terwijl ik nog steeds de 4-tellen-ademhaling toepas, totdat ik tot een punt van helderheid kom.

Ik stel mezelf ten doel medewerking te vragen in de kleine punten voor wat het beste is voor alle leven als ik zie dat dit niet wordt toegepast en als ik zelf de angst in mij gestopt heb, waarin ik mezelf en de ander de kans geef samen te werken in wat het beste is voor alle leven en dus voor zelf als leven.

Ik stel mezelf ten doel mezelf hier te houden in de adem terwijl er vuurwerk wordt afgestoken en te zien hoe het gaat met de dieren, en als het niet gaat, met hen of met mij, ze in huis te halen voor een aantal uren. Ik realiseer me dat de dieren er niets aan hebben als ik me zorgen of boos ga maken, aangezien ik dan niet meer effectief aanwezig ben om hen bij te staan indien nodig, en zij tevens ook nog eens last hebben van mijn geladenheid. In plaats hiervan zorg ik voor mezelf door in/als de adem aanwezig te blijven en boosheid en zorgen hierin te stoppen en vanuit dit startpunt te doen wat het beste is.

Ik stel mezelf ten doel de oordelen die ik in mezelf voorbij zie komen als reactie op de knallen van het vuurwerk, te stoppen, in te zien, zelf  te vergeven en zelf te corrigeren terwijl ik de 4×4 ademhaling toepas, waarin ik me realiseer dat ik niet zozeer reageer op het vuurwerk zelf maar op de nonchelante wijze van de menselijke natuur waarop het afsteken (ontsteken van het lontje) gebeurt, en het negeren hierin van de menselijke natuur van het Leven om ons heen en in onszelf.

Ik stel mezelf ten doel mijn nonchalante wijze van ontsteken in/als de mind en het negeren hierin van mezelf als Leven en hierin van het Leven om me heen te stoppen, in te zien/te onderzoeken, zelf te vergeven en zelf te corrigeren.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb me vandaag af te laten leiden door de onrust in mezelf als reactie op de onrust buiten mij, waardoor ik niet echt kom tot iets afmaken.

Ik stel mezelf ten doel vandaag te stoppen met werken en wat tv te kijken, iets lekkers te eten/drinken, te genieten van alle dieren om me heen in huis en even naar buiten te gaan om met de buren te communiceren vanavond, en morgen weer verder te gaan met de werkzaamheden waar ik mee gestart ben gisteren en vandaag.

——————————————————————————————————————–

Proces van zelfverandering:
www.desteniiprocess.com / http://www.lite.desteniiprocess.com
Mogelijkheid tot wereldverandering met gelijke kansen voor ieder-een:
www.equalmoney.org
Proces van relatie naar agreement:
www.desteniiprocess.com/courses/relationships
Zelfeducatie waarin financiele ondersteuning voor een wereld in gelijkheid:
www.eqafe.com
Zelfeducatie free:
www.eqafe.com/free
www.desteni.net
Journey to Life:
7 jaar dagelijks schrijven
7 jaar dagelijks schrijven – Dag 1 – Van ziel naar Leven
http://www.facebook.com/groups/journeytolife/
video: 2012: Nothingness – The 7 year process Birthing Self as Life

Geef een reactie

