Dag 230 – Wat is Opzet?

De geest doet alles met Opzet. Waarom doet de geest dit? Om energie te creeren, om te overleven als Geest Bewustzijn Systeem. Hiervoor is altijd fysieke substantie nodig; de energie moet ergens vandaan gehaald worden zeg maar, de energie heeft substantie nodig om tot stand te komen.

Quantum Mind Self Awareness – STEP 1

Nu is die opzet vaak lastig zichtbaar. Want, we ‘bedoelen’ het niet zo. Toch doen we hetgeen we niet bedoelen, wel, en dus is er opzet in het spel; immers anders zouden we het niet doen.

Waar zit dan de opzet verstopt? Als we deze niet zien – en dan bedoel ik echt niet zien, en niet net doen alsof we het niet zien maar wel degelijk weten wat we aan het doen zijn – kan het zijn dat deze niet in het bewuste gedeelte aanwezig is van het Geest Bewustzijn Systeem. We hebben ook nog een onbewuste (het collectieve bewustzijn) en een onderbewuste (het bewustzijn verzameld in de tijd van opgroeien en gerelateerd aan het familiesysteem).

En dit kan andersom ook zo zijn. De ander doet iets naar mij toe, met opzet, om energie te genereren, maar wellicht niet met bewust bedoelde opzet om mij iets ‘aan te doen’, maar met onbewuste of onderbewuste opzet om zelf energie te genereren als Geest Bewustzijn Systeem om als Energie te overleven. En dat kan ook bewust gebeuren, maar dan nog hoeft het niet bewust te zijn om ‘mij iets aan te doen’, maar is de bewuste opzet gericht op er ‘zelf beter van worden’, welke natuurlijk ten koste gaat van de ander.

Dus, ‘zo heb ik het niet bedoeld’ is geen excuus om een bepaald gedrag of een bepaalde handeling voort te zetten. Ten eerste, ergens verborgen hebben we het zo wel bedoeld, en is het zelfs heel doel gericht ingezet, om energie te genereren, ter overleving, en reken maar dat we dit zo specifiek bedoeld hebben, we zijn als Geest Bewustzijn Systeem zeer inventief geworden in het overleven dus energie genereren ten koste van alles wat leeft, en tevens inventief in het verbergen hiervan waardoor we werkelijk geloven dat we ‘het niet zo bedoelen’.

Wat ik hierin prettig vind om te realiseren is, dat als een ander iets naar mij doet wat ik ervaar als opzet, en wat ook zo is zoals net beschreven, dit niet is om mij ‘iets aan te doen’, maar dat dit is om zelf te kunnen overleven in/als Energie als Geest Bewustzijn Systeem. Oftewel, het is niet persoonlijk naar mij toe gericht. Het is wel ingezet ‘ten koste van mij’, om er zelf beter van te worden in/als energie. Maar het persoonlijke kan ik hiermee laten varen, en alles wat ik hierin persoonlijk opvat, kan gelijk gestopt worden en in de zelfvergeving geplaatst worden.

Dat ik andersom ook mijn Opzet in/als het Geest Bewustzijn Systeem stop, zelf vergeef en corrigeer, maakt natuurlijk onderdeel uit van dit proces. Immers, ik wil niet een ander aandoen wat ik zelf niet aangedaan wil worden. En een opzet om zelf beter van te worden in/als Geest Bewustzijn Systeem gaat altijd ten koste van Leven, van mijzelf en/of van een ander. Hierin is het wederom niet persoonlijk gericht op die ander, het is gericht op overleving als energie, om er zelf beter van te worden. De persoon waarvan het ten koste gaat, kun je zien als een ander Geest Bewustzijn Systeem waar het meeste energie bij te generen valt.  Dus dit is niet willekeurig – we weten waar de meeste energie te halen valt – maar het is wederom niet persoonlijk. Dus ook hier kan de persoonlijke ervaring direct gestopt en zelf vergeven worden, en hierbij kan het schuldgevoel wat hiermee gepaard gaat, ook direct gestopt en zelf vergeven worden. Dit schuldgevoel is alleen maar een trucje om in/als persoonlijkheid opnieuw energie te genereren als Geest Bewustzijn Systeem, dus om er zelf opnieuw beter van te worden en te overleven ten koste van (een ander en/of onszelf als) Leven.

Atlanteans – Why the Mind is Inferior to the Superiority Physicality – Part 44

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb de opzet van een ander als persoonlijk te ervaren, en me hierin tekort gedaan te voelen, in plaats van in te zien dat ik mezelf tekort doe door de opzet van een ander persoonlijk te nemen, hierin een negatieve energetische ervaring te genereren als een emotie van ‘tekort gedaan voelen’ oftewel een slachtofferrol aan te nemen, waarin ik mezelf als Leven onderdruk en mezelf als substantie gebruik/misbruik ter generatie van energie in/als overleving in/als Geest Bewustzijn Systeem.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb me schuldig te voelen als ik iets met opzet naar een ander toe doe ook al ‘was het niet zo bedoeld’, waarin ik wederom mezelf als middelpunt plaats in/als schuldgevoel en hierin opnieuw energie genereer ter overleving van mezelf als Geest Bewustzijn Systeem, waarin ik mezelf gevangen houd in een ervaring van schuld dus in een negatief energetische ervaring oftewel emotie, in plaats van mezelf in te zien en zelf te vergeven in wat ik met opzet gedaan heb, waarin ik de energie stop in/als mezelf als Geest Bewustzijn  Systeem en hierin mezelf de mogelijkheid geef mezelf richting te geven en te corrigeren zodat ik in een volgende gelijke situatie niet opnieuw automatisch in hetzelfde patroon verval en opzet gebruik om er zelf beter van te worden, maar op tijd mezelf stop in participatie van energetisch misbruik van mezelf of de ander als Levend Wezen.

Demons in the Afterlife – Part 1

Als ik mezelf zie participeren in een ervaring van persoonlijk aangedaan worden, dan stop ik, ik adem. Ik realiseer me dat de ander in overleving participeert als Geest Bewustzijn Systeem, en als ik als reactie hierop, participeer in een ervaring van persoonlijk aangedaan worden, stap ik zelf in de overleving als Geest Bewustzijn Systeem, waarin ikzelf dan degene ben die mezelf werkelijk iets aandoet. Dus ik stop, ik adem. Ik laat de ervaring door me heen gaan, totdat de ervaring wegebt. Eventueel zie ik later in de situatie en pas zelfvergevingen toe op mogelijke relaties die ik gelegd heb met deze persoon en/als mijn persoonlijkheid.

Als ik mezelf zie participeren in een schuldgevoel ten aanzien van een ander, dan stop ik, ik adem. Ik zie in mezelf waar ik opzet gebruikt heb, al dan niet zo bewust bedoeld. Ik stel mezelf de vraag waarom ik deze opzet heb gebruikt, wat ik wilde behalen en waar ik bang voor was/ben. Ik pas zelfvergevingen en zelfcorrecties toe op wat ik tegen kom aan angst en verlangen in mezelf, gerelateerd aan de persoon en/als persoonlijkheid en/of gerelateerd aan de situatie.

Ik stel mezelf ten doel mezelf in te zien als de Opzet in/als Geest Bewustzijn Systeem die ik geworden ben. In deze opzet zie ik direct wat ik nog denk en geloof nodig te hebben ter overleving, ten koste van mezelf en/of de ander als Leven. Hierop pas ik zelfvergevingen en zelfcorrecties toe, en waar nodig schrijf ik het uit. Op deze manier maak ik mezelf vrij van de persoonlijke relaties die ik gelegd heb in/als persoonlijkheden ter overleving ven mezelf als energie als Geest Bewustzijn Systeem.

Desteni-I-Process

—————————————————————————————————————————–

Proces van zelfverandering:
www.desteniiprocess.com / http://www.lite.desteniiprocess.com
Mogelijkheid tot wereldverandering met gelijke kansen voor ieder-een:
www.equalmoney.org
Proces van relatie naar agreement:
www.desteniiprocess.com/courses/relationships
Zelfeducatie waarin financiele ondersteuning voor een wereld in gelijkheid:
www.eqafe.com
Zelfeducatie free:
www.eqafe.com/free
www.desteni.net
Journey to Life:
7 jaar dagelijks schrijven
7 jaar dagelijks schrijven – Dag 1 – Van ziel naar Leven
http://www.facebook.com/groups/journeytolife/
video: 2012: Nothingness – The 7 year process Birthing Self as Life

One thought on “Dag 230 – Wat is Opzet?

  1. Ja openbarend hoe onze geest is opgezet. Koste wat kost onze eigen energie-ervaring boven andere leven stellen. Zelf kan niet echt iets aangedaan worden – it’s all in the mind.

    “En neem een Kijkje: Wezens hebben niet dezelfde ervaringen, omdat het allemaal door je eigen ontwerp is. Er is Geen Verschil tussen Twee Wezens. Omdat het Moment dat Je niet Hetzelfde Bent = Je Bent Ongelijk. Het betekent niet dat je Hetzelfde moet zijn in je Individuele Expressie als zodanig maar in termen van de Boodschap – dat betekent: de ‘Wie Je Bent’ – dat is Exact Hetzelfde. Maar door dit ‘Oneindige’-Ontwerp is een fascinerend ding gebeurd. Binnen het Principe van Gelijkheid: Elk wezen in het bestaan is in hun ‘Eigen ‘Oneindige’ Fibonacci-Spiraal-Ontwerp’ geplaatst – waarin je ALLEEN jouw ervaring beschrijft en je Gelijk aan dat bent – en je daarom niet Werkelijk een ander Persoon’s ervaring kan ZIEN, omdat je geconsumeerd wordt door je eigen ervaring.” [Bernard Poolman]

    Terug naar onze onschuld, open en kwetsbaar🙂

Geef een reactie

