Dag 250 – Expressie en de Darm – Onverschilligheid

Life-review-acceptance-and-allowance-vs-the-decision

Dit is een vervolg in een serie blogs “Expressie en de Darm” beginnend bij Dag 232 – Expressie en de Darm – Ervaring van Onmacht

Onverschilligheid tot een ervaring van wat depressie genoemd zou kunnen worden. Als ik deze toestand werkelijk ervaar in mezelf, zie ik dat het geen depressie is, en ook geen onverschilligheid. Het is een niet willen aanpassen aan wat ik als verwachting heb geinterpreteerd als hoe ik moet zijn naar de buitenwereld/naar anderen toe om me heen. Als ik in een ervaring van wat depressie genoemd zou kunnen worden, heel dicht bij mezelf blijf, niet hoef te praten, met de nadruk op een hoeven als moeten, heel rustig beweeg, dan kan ik gewoon doen wat ik moet doen. Als ik er geen oordelen als angsten aan hang, is er niet zoveel aan de hand.

Wat is onverschilligheid? Het woord verschil zit erin. Anders. Anders dan anderen, anders dan mezelf, afscheiding, van mezelf als de ander. Juist door steeds in verschil te leven maak ik mezelf onverschillig als totaal ongevoelig voor wat er om me heen gebeurt. En ongevoelig bedoel ik niet gerelateerd aan gevoelens en emoties als positief en negatief energetisch geladen ervaringen, maar een werkelijk voelen als fysiek mens waarin een werkelijk zorgen ligt voor de mens als fysiek. In de ongevoeligheid ga ik juist meer en meer emoties creeren om toch maar iets te voelen en mezelf voort te bewegen in een energetische beweging in de geest. Want wat ik fysiek ervaar in onverschilligheid en ervaring van wat depressie genoemd zou kunnen worden, is het zware, trage voortbewegen en hierin overal tegenop zien wat fysiek gedaan moet worden. Geen fysieke beweging dus. Dit vind ik nog een lastig aspect.

Als ik dit zo schrijf is het wel iets om het onverschillige karakter eens wat te gaan uitpluizen en in de verschillende dimensies onder te verdelen in zelfvergevingen.

Laat ik met het woord beginnen:

Onverschillig

Woordenboekdefinitie:

1. geen verschil opleverend

2. onbetekenend

3. zonder een bepaalde keuze of voorliefde

4. zich om niets bekommerend

5. om het even

lading: negatief

klank: kil, schril, ieuwl —> afkeer, gil

Alleen het woord met de definities levert al interessante punten op in de ervaring van onverschillig om zelf te vergeven, dus daar ga ik mee beginnen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb te denken en geloven dat ik geen verschil oplever, dat het niet uitmaakt of ik er wel of niet ben.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb me te ervaren alsof ik er niet toe doe.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb te leven zonder een bepaalde voorliefde of keuze en te geloven dat dit wel zou moeten, dat ik wel een voorliefde of keuze of mening zou moeten hebben.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb een ervaring te hebben alsof ik me om niets bekommer.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb te leven in een ervaring zonder ergens warm of koud van te worden.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb te denken en geloven dat ik ergens warm of koud van moet worden, terwijl ik dat niet wil, ik wil gewoon hier zijn.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb te denken en geloven dat het me om het even is, maar dat is het niet, maar ik heb zo’n hekel aan discussies dus doe ik net of het me om het even is.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb mezelf zolang af te vlakken in de geest door alle reacties als gevoelens en emoties, dat ik onverschilligheid als karakter heb gemanifesteerd die ik nu in de weg zet om werkelijk te voelen en op te staan voor wat het beste is voor alle leven.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb het woord onverschillig als negatief te ervaren.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb de klank van kil, schril, ieuwl en gil in onverschillig te horen en hierin een schrik te ervaren.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb me van schrik achter onverschilligheid te verschuilen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb onverschilligheid te veinzen zodat niemand ziet wat er in me speelt.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb me te verschuilen achter onverschilligheid maar in werkelijkheid in angst te verkeren.

Dimensie: Angst

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb angst te ervaren voor mijn eigen onverschilligheid als een angst om er niet meer in op te staan en voor altijd onverschillig, zonder een verschil te maken dus in/als Karakter van Onverschilligheid, door het leven te gaan in plaats van Zelf te Leven.

*

Ik realiseer me dat ik de karakters leven geef door er waarde aan te hechten en in te geloven en er iets van te vinden en er bang van te zijn; terwijl ik de karakters, in dit geval het karakter van onverschilligheid, gewoon kan inzien, uitschrijven, zelfvergeven, de energetische ervaring terug brengen naar het fysiek, en er zo gelijk aan gaan staan waarin ik de mogelijkheid creeer mezelf te corrigeren tot een menselijk wezen die Zorg draagt voor Zelf als Leven in het Fysiek en hierin zorgzaam Is naar Alle Leven.

From Energy to Sound – Atlanteans’ Support – Part 63

*

Wordt vervolgd

*

—————————————————————————————————————-

Proces van zelfverandering:
www.desteniiprocess.com
www.lite.desteniiprocess.com  GRATIS ONLINE CURSUS MET BUDDY
Mogelijkheid tot wereldverandering met gelijke kansen voor ieder-een:
www.equalmoney.org
Proces van relatie naar agreement:
www.desteniiprocess.com/courses/relationships
Zelfeducatie waarin financiele ondersteuning voor een wereld in gelijkheid:
www.eqafe.com
Zelfeducatie free:
www.eqafe.com/free
www.desteni.net
Journey to Life:
7 jaar dagelijks schrijven
7 jaar dagelijks schrijven – Dag 1 – Van ziel naar Leven
http://www.facebook.com/groups/journeytolife/
video: 2012: Nothingness – The 7 year process Birthing Self as Life
De Desteni Boodschap – Wat doen we ermee?
https://ingridschaefer1.wordpress.com/2013/02/13/dag-235-de-desteni-boodschap-wat-doen-we-ermee/

One thought on “Dag 250 – Expressie en de Darm – Onverschilligheid

  1. […] Aanvullend op Dag 250 – Expressie en de Darm – Onverschilligheid […]

Geef een reactie

