Dag 266 – Wie ben ik?

Ik start een serie blogs met de titel ‘Wie ben ik’. Deze serie zal tussen de andere blogs – vaak procesblogs – doorlopen. Ik schrijf deze blogs om in woorden te brengen wie ik ben en waar ik voor sta. De procesblogs laten zien waar ik vandaan kom en hoe ik hierin, met behulp van toepassing van Instructies, mezelf vrij maak van waar ik vandaan kom, bestaande in afhankelijkheid van de beperking van de geest.

Als ik mezelf als voorbeeld neem, zie ik dat de hoeveelheid informatie die beschikbaar is bij Desteni, overweldigend kan zijn. Ik neig in zo’n situatie om het onderzoek te staken, puur omdat ik niet weet waar te beginnen met het onderzoek. Ik vind het dan prettig als ik een persoon kan volgen, als voorbeeld kan zien, waarin de informatie beperkter is in hoeveelheid en ook in gerelateerde onderwerpen. Van hieruit kan ik dit dan uitbreiden en zo kom ik uiteindelijk bij het volledige onderzoek van de beschikbare informatie. Zo kan de hoeveelheid informatie geen excuus vormen om niet te onderzoeken wat het beste is en kan men zelf een begin te maken; Het Begin Zijn. Het begint immers bij en in jeZelf.

Op deze manier wordt er nog gewerkt met aantrekking in de vorm van herkenning, waarin we als mensen neigen naar een onderzoek van een persoon waarin we onszelf herkennen. Wat natuurlijk een herkenning is door overeenkomsten in de Geest. En dat is okay zolang er geen oordelen aan worden opgehangen als zijnde ‘deze persoon is okay, want hier herken ik me in, maar die andere persoon daar snap ik niets van, dus die is niet okay’. Waarin dit ‘niet okay’ een wegstoppen/ontkennen is in zelf van wat gezien wordt in de ander, en waarin we denken dat hetgeen we niet herkennen – en dus wegstoppen en hierin afwijzen – over de ander gaat. Terwijl het nog steeds over zelf gaat en over een afwijzing in en van (een deel van) onszelf.

We ontkomen er in deze tijd niet aan dat er met herkenning gewerkt wordt. Dus laten we de herkenning gebruiken, om via een levend voorbeeld waarin we onszelf enigszins herkennen in/als de Geest, tot Overeenstemming te komen over Samenwerking tot een Leven in Gelijkheid voor Alle Leven – op Aarde en in de Dimensies – waarin ieder de reacties terughaalt naar zelf en hierin gelijk gaat staan als zelf als wat het Beste is, en als Een Ieder dit doet, zijn we hierin Een.

Gedurende het onderzoek kunnen we instructies leren die worden toegepast in en als een proces om zelf vrij te maken van de Beperkingen als Oordelen in de Geest, en te gaan staan voor Gelijkheid in Zelfoprechtheid waarin niemand en niets wordt uitgesloten van een waardig leven. Als een ieder leert de instructies toe te passen op zichzelf en hierin Zelfverantwoordelijkheid neemt, gaan we gelijk staan aan onszelf als leven, en hierin aan de ander als leven. De instructies zijn opgezet als wat het Beste is voor Alle Leven. Dit hoef je niet aan te nemen, dit kun je onderzoeken. In jezelf door het op en in jezelf toe te passen. En van hieruit, vanuit en als Zelf, tot de Beslissing te komen Wie je bent.

Er zijn vele voorbeelden te vinden die eenzelfde instructies toepassen die je kunt volgen in verschillende talen. Het gaat uiteindelijk om het toepassen van de instructies en hierin innerlijke structuur op te bouwen. Herkenning en Ontkenning zijn slechts persoonlijke voorkeuren die gestopt kunnen worden in zelf. En ook dit is aan jezelf om te onderzoeken in zelf.

De Instructies zullen leiden tot het vinden van Leven in/als Zelf, Als en Indien de instructies consequent worden toegepast. En dit is wat we allemaal kunnen en zullen Herkennen en Erkennen in elkaar: in een Ieder van ons is de Mogelijkheid tot Leven aanwezig, en een ieder van ons heeft deze mogelijkheid weggegeven aan het Vermogen in ons, oftewel aan Geld. Het geld is ongelijk verdeeld, en om te overleven in afhankelijkheid van het vermogen (Geld), hebben we onszelf in ongelijkheid verdeeld.

Wat en Wie dient er dan te veranderen?

Het Wereldsysteem en de Ongelijke Geldverdeling

Wijzelf bestaande in en als dit Wereldsysteem.

Want

Wie creeert de wereld/heeft de wereld gecreeerd zoals die nu bestaat? De mens. Dus wie dient te veranderen om de wereld te veranderen? De Mens. Wie is de Mens? Jij en Ik.

In Herkenning en Erkenning van het feit dat er verandering nodig is, in zelf en in de wereld, start de Reis, het Proces tot Leven.

It’s a Journey to Life!

Het is een Reis naar Leven!

*

A child come into this world and follow instructions –unfortunately the instructors do not instruct what is best for all and thus the child become what they are taught — unable to be part of one body of life as equals — thus–it is important to first unconditionally unlearn what has been accepted as reality to be able to recreate self to what is best for reality — that is how one become one and equal with what is real as only what is best is real there will never be leaders or anyone to be followed –only instructions to build inner structure with (Bernard Poolman)

*

——————————————————————————————————

Proces van zelfverandering:
www.desteniiprocess.com
www.lite.desteniiprocess.com  GRATIS ONLINE CURSUS MET BUDDY
Mogelijkheid tot wereldverandering met gelijke kansen voor ieder-een:
www.equalmoney.org
Proces van relatie naar agreement:
www.desteniiprocess.com/courses/relationships
Zelfeducatie waarin financiele ondersteuning voor een wereld in gelijkheid:
www.eqafe.com
Zelfeducatie free:
www.eqafe.com/free
www.desteni.net
Journey to Life:
7 jaar dagelijks schrijven
7 jaar dagelijks schrijven – Dag 1 – Van ziel naar Leven
http://www.facebook.com/groups/journeytolife/
video: 2012: Nothingness – The 7 year process Birthing Self as Life
De Desteni Boodschap – Wat doen we ermee?
https://ingridschaefer1.wordpress.com/2013/02/13/dag-235-de-desteni-boodschap-wat-doen-we-ermee/

One thought on “Dag 266 – Wie ben ik?

Geef een reactie

