Dag 305 – Expressie en de Darm – ‘Het is me teveel’ – Angstdimensie-vervolg-2

Dag 297 – Expressie en de Darm – The Inner Test

Dag 298 – Expressie en de Darm – Moeheid en de functie van de milt

De serie Expressie en de Darm begint bij Dag 232  – (inclusief Disclaimer)

Uitwerking van de dimensies zoals geschreven in:

Dag 300 – Expressie en de Darm – ‘Het is me teveel’

Dag 301 – ‘Het is me teveel’ – Gedachtendimensie en Verbeeldingsdimensie

Dag 302 – ‘Het is me teveel’- Herinnering

Dag 303 – ‘Het is me teveel’ – Angstdimensie

Dag 304 – ‘Het is me teveel’ – Angstdimensie-vervolg

Vervolg-2 Angstdimensie:

Me niet uit kunnen/durven spreken en hierin mezelf dus niet uit kunnen drukken en dus mezelf geen richting kunnen geven, maar in  plaats hiervan mezelf te laten overweldigen door reacties in mezelf op wat een ander zegt en doet.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb angst te ervaren me niet uit kunnen/durven spreken en hierin mezelf dus niet uit te kunnen drukken en dus mezelf geen richting te kunnen geven, maar in plaats hiervan mezelf te laten overweldigen door reacties in mezelf op wat een ander zegt en doet.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb mezelf te laten overweldigen door reacties in mezelf op wat een ander zegt en doet, waarin het lijkt of ik overweldigd wordt door de (woorden van) de ander doordat ik mijn ervaring van overweldiging projecteer op de ander.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb mezelf gen richting te kunnen geven doordat ik in overweldiging, in en als reactie op wat een ander doet, verkeer.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb mezelf als richting als leidinggevend principe te laten bepalen door wat een ander zegt en doet, en hierin angst te ervaren.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb angst te ervaren voor overweldiging door mezelf in mezelf in en als reactie van mezelf op wat een ander doet en zegt, waarin de reacties als overweldiging an sich ook uit angst in/als de geest bestaan, voortkomend uit gedachten dus uit controle.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb angst te ervaren voor mezelf, bestaande  in en als controle in en als angst.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb mezelf te overweldigen met angst en controle in en als gedachten, welke reacties in mezelf oproepen die ophopen en tot overweldiging leiden in en als mezelf.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb mezelf te overweldigen met reacties in mezelf op de gedachten ‘ik kan het niet – ik weet het niet’, waarin ik deze gedachten gebruik als controle-mechanisme op het moment dat een ander iets zegt en/of doet wat reacties in mij triggert, welke me overweldigen en angst oproepen in mezelf.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb de ervaring van angst in en als overweldiging door mijn eigen reacties op wat een ander zegt en/of doet, te gebruiken als excuus om geen zelfverantwoordelijkheid te nemen in het moment – welke verantwoordelijkheid nemen is voor de reacties in mezelf – en in plaats hiervan in en als de angst te blijven zitten, zodat ik niet hoef te veranderen en de angst hoef te stoppen in en als mezelf – zodat ik mezelf kan verwoorden, uit kan spreken en richting kan geven in en als deze woorden.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb in en als angst te blijven zitten, in plaats van de reacties in mezelf – die angst oproepen in mezelf – te stoppen, in te zien, zelf te vergeven en te corrigeren, en mezelf hierin in staat stel op te staan, uit te spreken en richting te geven in en als de woorden die ik spreek.

*

Als ik mezelf zie participeren in en als angst om me uit te spreken en mezelf richting te geven in en als de woorden die ik spreek, dan stop ik, ik adem.

Ik realiseer me dat ik in en als reactie verkeer in mezelf op hetgeen een ander doet en/of zegt, welke angst oproept in mij – angst voor overweldiging door mijn eigen reacties op wat een ander zegt en/of doet.

Ik onderzoek in mezelf wat het woord is of wat hetgeen is wat de gedachte ‘ik kan het niet – ik weet het niet’ in mij triggert, welke reacties in en als angst in mij oproept welke leidt tot participatie in en als de persoonlijkheid ‘Het is me teveel’.

Ik pas zelfvergevingen toe op de verbinding tussen trigger-punt en gedachten en op de reacties in en als angst in mij.

Ik stel mezelf ten doel te stoppen, te ademen, en in gezond verstand te zien wat ik wil spreken in het moment en waartoe ik in staat ben te spreken in het moment vrij van reactie. Als ik vrij ben van reactie kan ik spreken en geef ik mezelf richting in en als de woorden die ik spreek. Als ik niet vrij ben van reactie blijf ik stil, en geef ik mezelf richting in en als mezelf in het onderzoek, zelfvergeving en zelfcorrectie in mezelf van mezelf in reactie op wat een ander doet en/of zegt.

Angstdimensie wordt vervolgd.

Full_how-i-was-able-to-hear-the-desteni-message

2013 – Beginnen bij het begin – Angst en Controle

———————————————————————————————————————

Proces van zelfverandering:
www.desteniiprocess.com
www.lite.desteniiprocess.com  GRATIS ONLINE CURSUS MET BUDDY
Mogelijkheid tot wereldverandering met gelijke kansen voor ieder-een:
www.equalmoney.org
Proces van relatie naar agreement:
www.desteniiprocess.com/courses/relationships
Zelfeducatie free:
www.eqafe.com/free
www.desteni.net
www.desteni.org
Journey to Life:
7 jaar dagelijks schrijven
7 jaar dagelijks schrijven – Dag 1 – Van ziel naar Leven
http://www.facebook.com/groups/journeytolife/
video: 2012: Nothingness – The 7 year process Birthing Self as Life
De Desteni Boodschap – Wat doen we ermee?:
https://ingridschaefer1.wordpress.com/2013/02/13/dag-235-de-desteni-boodschap-wat-doen-we-ermee/
Zelfvergeving als Toegift aan jeZelf:
https://ingridschaefer1.wordpress.com/2013/05/20/dag-299-zelfvergeving-als-toegift-aan-jezelf/

9 thoughts on “Dag 305 – Expressie en de Darm – ‘Het is me teveel’ – Angstdimensie-vervolg-2

Geef een reactie

