Dag 364 – Spinnenweb

File:Web kruisspin.jpg

Ik stond vanochtend in de tuin en zag een prachtig spinnenweb. De spinnen hier maken hun webs dwars over de tuin, aangezien deze klein is. Ze kunnen dus op erg onpraktische plekken zitten waar ik doorheen loop om bij de dieren of bij een plant te kunnen. Deze zat net zo hoog met 2 draden zodat ik er langs/onderdoor kon.

Oh, dan moet ik goed aanwezig blijven, anders wandel ik er zo doorheen, ‘denk’ ik nog.

Vervolgens ga ik bezig in het hoofd met een ander hoekje in de tuin, en terwijl ik bezig ben in het hoofd met dit hoekje, loop ik naar dit hoekje, je raadt het al…..door een draad van het web heen. Een klein stukje van het web gaat stuk, en er zit nog 1 draad, dus de spin blijft zitten en behoudt zijn plek in een iets kleiner web wat een beetje gehavend is aan 1 kant.

Tjonge, vrij ernstig, zo snel verdwenen in de geest.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb te denken dat ik aanwezig moet blijven en vervolgens geheel in de geest te verdwijnen en niet meer te zien wat hier is.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb in gedachten zijnde het web van een spin stuk te lopen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb mezelf als de spin zeer te doen door in gedachten te verkeren, en hierin zelfs het huis van de spin deels mee te nemen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb hier zelf bang voor te zijn, dat iemand hier ‘in gedachten’ mijn schutting binnen rijdt met een auto, en zo een stuk van mijn huis meeneemt door onoplettendheid door aanwezigheid in de geest.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb mezelf te verwijten dat ik direct in gedachten over een hoek van de tuin verdwenen ben waardoor ik het huis van de spin een een stukje kapot loop, terwijl deze zo prachtig gemaakt was.

Overigens zit de spin er nog steeds, dus het wat gehavende web is gebleven met spin erin.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb mezelf toe te staan in gedachten te gaan over een indeling in een hoek van de tuin, aangezien dit zogenaamd ‘onschuldige’ gedachten zijn, waarin ik me niet direct realiseer dat ik hierin mezelf toesta in de geest te verblijven en hierin steeds verder verdwijn op weg naar andere gedachten.

Als ik mezelf in gedachten zie verdwijnen over een hoek van de tuin en de indeling hiervan, dan stop ik, ik adem.

Ik realiseer me dat ik in gedachten ga, en dat dit betekent dat ik in de geest verdwijn, waardoor ik net zo goed mijn fysiek verkramp als aanwezig in ander soort gedachten. Gedachten leiden tot gedachten en verbranden het fysiek in en als omzetting van substantie naar energie.

Ik stel mezelf ten doel mezelf direct te stoppen als ik iets wil plannen qua indeling in het hoofd.

Ik stel mezelf ten doel te onderzoeken hoe ik dit ‘plannen’ fysiek kan aanpakken.

Als ik mezelf zie verdwijnen in gedachten over wat ik zie in de tuin, dan stop ik, ik adem.

Ik realiseer me dat ik zodra ik een gedachte creeer, niet geheel aanwezig ben in mijn fysiek, maar wel in en als waarneming van wat ik doe in de geest, en dus kan ik hier in zien.

Ik verbind mezelf door mezelf te oefenen in de adem aanwezig te blijven als ik in het tuintje ben, en zo te zien wie en wat er allemaal om me heen aanwezig is, zodat ik zo min mogelijk schade toe richt aan het insectenleven.

Ik stel mezelf ten doel te onderzoeken in mezelf wat ik doe als ik na zo’n waarneming van mezelf, aanwezig in een gedachte, alsnog geheel in de geest verdwijn, wat het moment is dat ik ‘hierin stap’, in en als het gedachtenleven, dus uit de waarneming van wat ik doe in de geest, de geest in waarin de waarneming verdwijnt en ikzelf dus verdwijn en in en als gedachten besta.

The Consciousness of the Spider

————————————————————————————————————————————-

Mogelijkheid tot wereldverandering met gelijke kansen voor ieder-een:
www.equalmoney.org
Equal Life Foundation:
https://www.facebook.com/EqualLifeFoundation
Proces van zelfverandering:

www.desteniiprocess.com
www.lite.desteniiprocess.com  GRATIS ONLINE CURSUS MET BUDDY
Proces van relatie naar agreement:
www.desteniiprocess.com/courses/relationships
Zelfeducatie free:
www.eqafe.com/free
www.desteni.net
www.desteni.org
Journey to Life:
7 jaar dagelijks schrijven
7 jaar dagelijks schrijven – Dag 1 – Van ziel naar Leven
http://www.facebook.com/groups/journeytolife/
video: 2012: Nothingness – The 7 year process Birthing Self as Life
De Desteni Boodschap – Wat doen we ermee?:
https://ingridschaefer1.wordpress.com/2013/02/13/dag-235-de-desteni-boodschap-wat-doen-we-ermee/
Zelfvergeving als Toegift aan jeZelf:
https://ingridschaefer1.wordpress.com/2013/05/20/dag-299-zelfvergeving-als-toegift-aan-jezelf/

Geef een reactie

