Dag 387 – Wat zou ik doen als ik alleen was?

Regen wallpapers

Ik liep naar de bus vanochtend voor werk, het regende en regende, en ik had geen goede waterdichte jas, die had ik net gewassen, en ik had gympen aan die niet geheel waterdicht waren op de lange duur, en….ik miste de bus, die reed net voor me weg. Hierin had ik een probleempje voor mezelf gecreeerd; het is zondag en dan gaat er maar 1x per uur een bus. Nu kan ik 2 kanten op, langs de ene kant rechtstreeks en langs de andere kant via een station met de trein, maar ook via die weg zou ik iets later aankomen. Toch was het de eerst mogelijke en snelste optie, waarin ik nog wel 40 minuten moest wachten. Teruglopen naar huis zou minstens de helft van de tijd innemen en ik besloot naar de volgende halte te lopen en daar onder een afdakje een interview te luisteren. Ik was inmiddels behoorlijk nat, en ook in het bushokje bleef het spetteren. Vrijwel altijd zorg ik voor waterdichte kleren/schoenen als het regent, alleen vandaag had ik me niet goed voorbereid, en ik merkte hoe oncomfortabel het was om de gehele dag met natte gympen rond te lopen. Echter ik besloot eens te zien hoe ik hiermee de dag door kwam. Dat ging aardig.

Wat me echter opviel gedurende de tijd in de regen deze ochtend – wat niet comfortabel was, al had ik een parapluutje dus ik regende niet doornat; is dat er allerlei emoties opkwamen, maar aangezien ik alleen was en dit met niemand kon delen, werd heel zichtbaar hoe het geen enkele zin heeft om deze op te laten komen. Wat me hierin duidelijk werd, is dat de neiging tot het opgaan in emoties, gekoppeld is aan relaties met andere mensen (in de geest), waarin ik neig om dit te gaan delen, hierin iets van aandacht te willen omdat ik het zo zwaar heb.  Als er niemand is om te delen, wat doe ik dan met die emoties die volgen op gedachten? En hadden die emoties uberhaupt aanwezig hoeven zijn? Als ik iets eerder van huis was gegaan – ik weet dat ik op zondag niet op het nippertje naar de bus moet gaan, was het hele scenario niet nodig geweest, was ik alleen wat nat geregend. En als ik me thuis beter had voorbereid op de regen was ook de regen geen punt geweest. Dus, wat ik hierin zie, is hoe ik iets creeer in mezelf als energie, en dit vervolgens zou willen delen, om weer energie te genereren. En hier moeten we dan zogenaamd luisteren naar elkaar, elkaar energie gevend en een beetje trekkend en duwend om het ‘krijgen’ van energie als aandacht.

Nogmaals, als ik helemaal alleen ben, heeft het dan zin om deze energie te genereren? Ik blijf er zelf mee zitten, ik kan er helemaal niets mee. Wil ik dan een ander ‘geven’ waar ik zelf alleen niets mee kan? Met ‘het delen van’ mijn emoties die ik zelf eerst in de wereld gebracht heb, in de wereld als mezelf? Nee, dat wil ik niet, evenals ik het zo ook niet zou willen ontvangen.

Zelfvergevingen volgen.

Regen wallpapers

——————————————————————————————————————————————

Mogelijkheid tot wereldverandering met gelijke kansen voor ieder-een:
www.equalmoney.org
Equal Life Foundation:
https://www.facebook.com/EqualLifeFoundation
Proces van zelfverandering:

www.desteniiprocess.com
www.lite.desteniiprocess.com  GRATIS ONLINE CURSUS MET BUDDY
Proces van relatie naar agreement:
www.desteniiprocess.com/courses/relationships
Zelfeducatie free:
www.eqafe.com/free
www.desteni.net
www.desteni.org
Journey to Life:
7 jaar dagelijks schrijven
7 jaar dagelijks schrijven – Dag 1 – Van ziel naar Leven
http://www.facebook.com/groups/journeytolife/
video: 2012: Nothingness – The 7 year process Birthing Self as Life
De Desteni Boodschap – Wat doen we ermee?:
https://ingridschaefer1.wordpress.com/2013/02/13/dag-235-de-desteni-boodschap-wat-doen-we-ermee/
Zelfvergeving als Toegift aan jeZelf:
https://ingridschaefer1.wordpress.com/2013/05/20/dag-299-zelfvergeving-als-toegift-aan-jezelf/

2 thoughts on “Dag 387 – Wat zou ik doen als ik alleen was?

  1. […] Dag 387 – Wat zou ik doen als ik alleen was? […]

Geef een reactie

