Dag 410 – Wie ben ik aan het verdedigen? – Reactiedimensie-3 – Woede

Vervolg uitwerking van:

Dag 398 – Wie ben ik aan het verdedigen?

Dag 399 – Wie ben ik aan het verdedigen? – Triggerpunt

Dag 400 – Wie ben ik aan het verdedigen? – Gedachtendimensie-zelfvergevingen

Dag 401 – Wie ben ik aan het verdedigen? – Gedachtendimensie-zelfcorrecties

Dag 402 – Wie ben ik aan het verdedigen?- Verbeeldingsdimensie

Dag 403 – Wie ben ik aan het verdedigen? – Reactiedimensie-1 – Machteloosheid

Dag 409 – Wie ben ik aan het verdedigen? – Reactiedimensie-2 – Hopeloosheid en Verdriet

Het woeden der gehele wereld - Hart, Maarten 't

Reactiedimensie (emoties/gevoelens):

machteloosheid, hopeloosheid, verdriet, woede, angst, verbijsterd, verslagen, schrik, stil vallen, redeneren, paniek, walging, onbegrip, opgeven, schaamte, onbegrip

Algemene ervaring van misbruik tot in mijn wezen

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb woede te ervaren ten gevolge van de gedachte ‘het is zo zelfonoprecht dat ik niet weet waar te beginnen’.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb woede te ervaren ten aanzien van mezelf, dat ik zo in reactie ga door een woord als triggerpunt van buitenaf welke een gedachte in mij triggert die ik projecteer, waardoor ik in reactie, in woede ga waarin ik vervolgens zolang blijf rondtollen in de energie in en als reactie in mezelf in en als een ervaring van machteloosheid ten aanzien van het woeden van de reacties, aangezien ik net mijn macht heb weggegeven in en als projectie.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb te woeden in de geest in en als reactie, ten gevolge van het weggeven van mijn macht in en als projectie van een gedachte in mij die getriggerd wordt door een woord van buitenaf, waarop ik vervolgens mijn getriggerde gedachte projecteer op degene/hetgeen wie/wat deze gedachte in mij triggert.

Als ik mezelf zie woeden in de geest in en als reactie, dan stop ik, ik adem. Ik realiseer me dat ik op een gedachte reageer in mezelf, welke ik projecteer op iets of iemand buiten mij die deze gedachte triggert binnenin mij. Ik stel mezelf ten doel, te ademen, mezelf hier te brengen en het woord te vinden welke de gedachte in mij triggert zodat ik kan onderzoeken in mezelf wat ik allemaal verbonden heb aan dit woord waarop ik zelfvergeving toepas. Ik stel mezelf ten doel gelijk te gaan staan aan het woord en dus op te staan in mezelf in het woeden en mezelf hierin richting te geven. Ik stel mezelf ten doel, als en wanneer ik mezelf zie reageren op een woord, mezelf direct te stoppen, te ademen, stil te blijven en mezelf te ondersteunen om stil te worden binnenin mezelf zodat en waarin ik eerst onderzoek wat het woord in en met mij doet en mezelf hierin richting geef in en als zelfvergeving, alvorens ik eventueel het woord ter sprake breng, waarin ik me realiseer dat het woord mij geen kwaad kan doen; ik check of degene die het woord spreekt mij fysiek kwaad kan/zal doen – wat meestal niet zo is – en realiseer me dat alleen mijn reacties op het woord mij kwaad doen binnenin mezelf en hierop volgend buiten mijzelf bij een ander, wat weer reacties, weerstand etc oproept, waarop ik weer eventueel reageer enzovoort. En dus, ik stel mezelf ten doel, de keten van reacties in de wereld als het woeden in de mens, te stoppen, beginnend binnenin mezelf.

Wordt vervolgd

Voor context lees de serie bovenaan dit blog welke begint op Dag 398. Het is een serie waarin ik specifiek uitschrijf hoe ik de verdediging van en als een karakter als afscheiding in/als mezelf in/als de geest heb opgezet in verschillende dimensies waarin steeds opnieuw en gedetailleerd zichtbaar wordt dat de gedachte “het is zo zelfonoprecht dat ik niet weet waar te beginnen” ‘natuurlijk’ over (een deel van) mezelf gaat als en zodra ik participeer in deze gedachte en/als geactiveerd karakter en ieder blog beschrijft een aspect/dimensie van dit karakter als afscheiding binnenin zelf welke in het schrijven zichtbaar wordt.

Stop het woeden in de wereld, begin binnenin jezelf:

Desteni-I-Process-Lite

Desteni-I-Process-Pro

—————————————————————————————————————

Mogelijkheid tot wereldverandering met gelijke kansen voor ieder-een:
Leefbaar Inkomen Gegarandeerd:
www.facebook.com/BasisinkomenGegarandeerdDoorEqualLifeFoundation
Equal Life Foundation:
https://www.facebook.com/EqualLifeFoundation
Proces van zelfverandering:

www.desteniiprocess.com
www.lite.desteniiprocess.com  GRATIS ONLINE CURSUS MET BUDDY
Proces van relatie naar agreement:
www.desteniiprocess.com/courses/relationships
Zelfeducatie free:
www.eqafe.com/free
www.desteni.net
www.desteni.org
Journey to Life:
7 jaar dagelijks schrijven
7 jaar dagelijks schrijven – Dag 1 – Van ziel naar Leven
http://www.facebook.com/groups/journeytolife/
video: 2012: Nothingness – The 7 year process Birthing Self as Life
De Desteni Boodschap – Wat doen we ermee?:
https://ingridschaefer1.wordpress.com/2013/02/13/dag-235-de-desteni-boodschap-wat-doen-we-ermee/
Zelfvergeving als Toegift aan jeZelf:
https://ingridschaefer1.wordpress.com/2013/05/20/dag-299-zelfvergeving-als-toegift-aan-jezelf/

10 thoughts on “Dag 410 – Wie ben ik aan het verdedigen? – Reactiedimensie-3 – Woede

  1. […] Dag 410 – Wie ben ik aan het verdedigen? – Reactiedimensie-3 – Woede […]

  2. […] Dag 410 – Wie ben ik aan het verdedigen? – Reactiedimensie-3 – Woede […]

Geef een reactie

