Dag 419 – De boeman in ieder gesprek?

Bij alles wat ik op dit moment hoor en zie om me heen, komt er een gedachte of ervaring in me op gerelateerd aan het feit dat als er niet werkelijk verandering plaatsvindt in de wereld, dit alles zo zinloos is en geen stand zal houden en/of al overduidelijk een actie in eigenbelang betreft. De ongelijkheid als startpunt binnenin onszelf en in de wereld, is alles bepalend. Waarin ik me realiseer dat de ongelijkheid als startpunt binnenin mezelf alles bepalend is en dat als ik niet werkelijk verander, alles zinloos is en ik geen stand zal houden.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb te denken en ervaren dat als er niet werkelijk verandering plaatsvindt in de wereld, dit alles zo zinloos is en geen stand zal houden.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb me af te vragen of ik dan werkelijk in iedere gesprek met een ander, hierop moet ‘wijzen’ als zijnde dat er werkelijk iets moet gebeuren in de wereld en binnenin onszelf, en dat hetgeen gezegd wordt, niet in overeenstemming is met wat het beste is voor iedereen, maar slechts de ‘ik’ betreft als hoe ‘ik’ er beter vanaf kom, in en als eigenbelang/zelfzucht.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb niet graag de boeman te zijn  in ieder gesprek.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb geen zin te hebben om steeds de boeman te zijn in ieder gesprek, in plaats van de zinloosheid in de woorden die gesproken worden, uit te lichten, aan te kaarten, te benoemen, onder ogen te brengen, zodat er een flinter van gewaarzijn kan ontstaan.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb de zinloosheid in en als het wereldsysteem, in en als het geest bewustzijn systeem, te vertalen in en als mezelf als ‘geen zin hebben’, welke eigenbelang betreft, in en als luiheid en angst om te spreken als wat het beste is.

Als en wanneer ik mezelf zie denken/ervaren in een gesprek als dat het zinloos is en wat er gezegd wordt, slechts eigenbelang of het belang van een kleine groep betreft in plaats van het beste voor alles en iedereen, dan stop ik, ik adem. Ik luister naar de woorden, ik ben een moment stil en zie of en waar ik op reageer. Ik stel mezelf ten doel zelfvergeving toe te passen specifiek op hetgeen ik reageer in een gesprek. Ik stel mezelf ten doel, als en wanneer ik stil ben in mezelf, te zien of en waar ik kan spreken ten behoeve van het ontwaken van het gewaarzijn in de mens, in de wereld, beginnende in de eenvoudige, kleine dingen die genoemd worden in de woorden, gekeerd in en als het bewustzijn. Ik stel mezelf ten doel, als en wanneer ik een angst of ‘geen zin hebben’ ervaar in mezelf hiertoe, dit te onderzoeken, zelf te vergeven en zelf te corrigeren, en in een volgend moment opnieuw in realiteit te toetsen in, als en voor mezelf terwijl ik tevens het geheel in overweging neem, en niet ga spreken slechts als ‘test’ ten behoeve van mezelf, aangezien het startpunt dan opnieuw eigenbelang is.

Als en wanneer ik mezelf als ‘boeman’ ervaar, dan stop ik, ik adem. Ik realiseer me dat ik me als boeman ervaar omdat ik geleerd heb dat je het ego van de mens niet zomaar mag uitlichten, benoemen, mag laten schrikken door ‘boe’ te zeggen. Ik realiseer me dat ik denk dat het vervelend is als ik dit ‘te vaak’ doe, waarin ik me keer op keer afvraag, dit heb ik toch net benoemd, waarom wordt het dan niet opgepakt. Ik realiseer me dat het geest bewustzijn systeem niet wordt opgepakt als men niet zelf gaat schrijven en in zelf gaat zien hierin. Ik stel mezelf ten doel, door te gaan met mezelf in te zetten tot het brengen van een Nederlandstalig platform als startpunt voor zelfverandering in schrijven, zelfvergeving en zelfcorrectie, zodat en waarin, als dit eenmaal staat, ik en wij hieraan kunnen refereren ten behoeve van zelfverandering, beginnende bij zelfinzicht in schrijven. Ik stel mezelf ten doel hierin in en als geduld te wandelen met en als mezelf, in en als het fysieke tempo, adem voor adem, punt voor punt, dag voor dag.

Als en wanneer ik mezelf zie participeren in een ervaring van ‘geen zin hebben’ om iets te doen (welke ik verkeerd intypte als ‘geen zijn hebben om iets te doen’), dan stop ik, ik adem. Interessant hierin is de slip of the finger, als geen zijn hebben om iets te doen, wat het hele probleem is, ik heb geen zelf en zelfbeweging om iets te doen, en dus laat ik me leiden door een ervaring als angst en zinloosheid, in en als de geest, welke zinloos is als er geen zijn als een en gelijk als leven als startpunt is. Ik stel mezelf ten doel, mezelf de ervaring van ‘geen zin/zijn hebben’ te vergeven, me hierin te realiseren dat ik dus geen zijn als zelfbeweging toepas in dat moment, en dus pas ik zelfvergeving toe, aangezien het hierin start als vrijmaken tot zelfbeweging. Ik stel mezelf ten doel, een blog te schrijven over zelfvergeving als zelfbeweging als zijnde mezelf uit de zinloosheid bewegen, in en als de geest, het fysieke leven in, in en als zelfvergeving, komende tot en in en als zelfbeweging.

Kleurplaat schrikken———————————————————————————————————————-

Mogelijkheid tot wereldverandering met gelijke kansen voor ieder-een:
Leefbaar Inkomen Gegarandeerd:
www.facebook.com/BasisinkomenGegarandeerdDoorEqualLifeFoundation
Equal Life Foundation:
https://www.facebook.com/EqualLifeFoundation
Proces van zelfverandering:

www.desteniiprocess.com
www.lite.desteniiprocess.com  GRATIS ONLINE CURSUS MET BUDDY
Proces van relatie naar agreement:
www.desteniiprocess.com/courses/relationships
Zelfeducatie free:
www.eqafe.com/free
www.desteni.net
www.desteni.org
Journey to Life:
7 jaar dagelijks schrijven
7 jaar dagelijks schrijven – Dag 1 – Van ziel naar Leven
http://www.facebook.com/groups/journeytolife/
video: 2012: Nothingness – The 7 year process Birthing Self as Life
De Desteni Boodschap – Wat doen we ermee?:
https://ingridschaefer1.wordpress.com/2013/02/13/dag-235-de-desteni-boodschap-wat-doen-we-ermee/
Zelfvergeving als Toegift aan jeZelf:
https://ingridschaefer1.wordpress.com/2013/05/20/dag-299-zelfvergeving-als-toegift-aan-jezelf/

One thought on “Dag 419 – De boeman in ieder gesprek?

  1. marjajourney zegt:

    Dank je Ingrid, ondersteunend!

Geef een reactie

