Dag 424 – Vuurwerk? Het is net dynamiet

PENTAX Image

Ik liep vanochtend – 1 januari 2014 – een rondje door de wijk en kwam hier direct buiten een restant tegen van een of andere vuurwerkklapper. Het eerste wat in me opkomt is: het is net dynamiet (welke ik hier verkeerd schreef als dynamoet – interessant, dit ‘moeten’ erin).

Gisteren ben ik voor het eerst geheel binnen gebleven. Ik had de hele dag alle dieren binnengehaald en ik had weinig tot geen reactie dit jaar op het knallen rondom het huis. Ook bemerkte ik in mezelf geen beweging meer tot het willen participeren of te denken te moeten participeren in de activiteiten buiten. Dus ik lag wat op de bank beneden, half slapend tot 1.30 uur; toen werd ik wakker en ben boven verder in bed gaan slapen.

Ik heb zelf in het verleden erg ‘genoten’ van de oudjaarsavonden en ook zo van het vuurwerk. Dus het is niet alsof ik niet begrijp waarom het op deze manier gevierd wordt. Het is meer dat ik steeds meer zie wat het aanricht en wat we aan het doen zijn op zo’n avond. Wat een enorme aanslag het is voor de dieren, al het geknal en eigenlijk ook voor de fysieke mens, want we schrikken allemaal als de knallen te hard worden en/of te dichtbij zijn en er gebeuren ieder jaar ongelukken. Ik heb vannacht een aantal keer de sirene gehoord in een klein dorp als waar ik woon. En waarschijnlijk wordt dit dan ‘relatief rustig’ genoemd.

Echter, is ieder opzettelijk ongeluk hierin niet een ongeluk teveel? Is ieder doodsbang dier niet teveel? Wat zijn we eigenlijk aan het doen op zo’n avond? Waarom moet er vuurwerk geknald worden?

Ikzelf heb het knallen van het vuurwerk als verdovend ervaren, er middenin staan en zoveel kabaal horen dat ik er zelf ‘rustig’ van word. Ik verdoof mijn geest voor een moment. Dit zal voor velen niet anders zijn. Ik had het vorig jaar eens met iemand over het vuurwerk en hoe het richting gegeven zou moeten worden en diegene antwoordde dat het vuurwerk een soort van vrijheid aangaf en als dat ook al zou worden afgenomen…

PENTAX Image

Zo is het dus gesteld in de wereld. We zien een avondje in het jaar onbeperkt vuurwerk knallen, zonder al te veel restricties, als ‘vrijheid’ binnen de huidige dagelijkse realiteit waarin we leven en het gevoel hebben van alles te moeten. En dus, worden we boos als dit avondje zou worden ‘afgenomen’. Het is een compleet omgekeerde wereld waarin we leven. We zijn immers absoluut niet vrij. We leven in onze eigen gevangenis in en als de geest van binnen en in en als het geldsysteem van buiten, gebonden aan het overlevingsmechanisme; want, zoals we allemaal weten, zonder geld, geen eten en het geld is ongelijk verdeeld dus, alleen de sterksten zullen overleven. En wat hebben we dan nodig ter overleving? Dynamiet. In woorden, in daden, in realiteit om  een heel land op te blazen met alle inwoners erbij. We moeten aanvallen, vechten, veroveren, verdedigen, want het geld is ongelijk verdeeld.

Ja, dit is uitputtend voor het fysieke leven. We branden op. De wereld staat in brand. En ter verdoving van onszelf in deze toestand staan we toe om 1x per jaar ‘vrijwillig’ de boel op te blazen. Het gelijke met het gelijke bestrijden – homeopathie toegepast ter overleving – zogenaamd in vrije keuze. We laten ons hier mooi bedonderen door de commercie. Laat de mensen 1x per jaar zichzelf en de wereld om hen heen vrijwillig de lucht in knallen en verdoven – met lawaai en een heleboel alcohol –  en de rest van het jaar zullen ze zich minder verzetten tegen de onderwerping in en als het geldsysteem van buiten en zo in en als het geest bewustzijn systeem van binnen.

Hoeveel geld gaat er eigenlijk doorheen ten behoeve van dit zogenaamd vrijwillig verdoven? Hiermee zouden een heleboel mensen zichzelf kunnen voeden door het jaar heen. Hoe staan diegenen hierin die naar de voedselbank moeten om eten te halen, terwijl er op oudjaarsavond een heel jaarmenu de lucht in geknald wordt? En dan hebben we het nog over Nederland.

Mensen hier moet verandering in komen. Het is niet zo dat er helemaal geen vuurwerk meer afgestoken kan worden. Het kan gedaan worden in een totaal ander startpunt. Het is geen prioriteit, echter het kan richting worden gegeven door het bijvoorbeeld op een paar centrale punten om 00.00 uur af te steken waarbij het een delen en een viering wordt met (sier)vuurwerk van bijvoorbeeld 15 minuten.  En wat er dan gevierd zou moeten worden, is dat de mens in staat is om voor elkaar te zorgen, om voor al het leven te zorgen, om elkaar te voeden. En als dit gebeurt, als dit gedaan is, dan kan er gevierd worden.

Op dit moment is het geen vieren  – ja het is een vieren van de teugels – er valt er niets te vieren; het is een verdoven. Van de erbarmelijke staat waarin we elkaar en onszelf toestaan te (over)leven op aarde. Overleven als automatische overlevering van de zonde. Hiervoor is dynamiet nodig. Om het geschreeuw in de geest voor een ogenblik stil te krijgen.

Onderzoek de mogelijkheden om een start te maken ter deelname aan zelfverandering en wereldverandering:

Desteni-I-Process-Lite

Parenting – Perfecting the Human Race

Levend Inkomen Gegarandeerd

Zelfvergevingen:

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf niet toegestaan en aanvaard heb te zien, realiseren en begrijpen dat met het onbeperkt toestaan van het afsteken van vuurwerk op oudjaarsavond, ik toesta dat de dieren en leven algemeen in doodsangst geraken.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf niet toegestaan en aanvaard heb te zien, realiseren en begrijpen dat met het onbeperkt toestaan van en deelnemen aan het afsteken van vuurwerk op oudjaarsavond, ik toesta dat er enorme hoeveelheden geld verbruikt wordt welke zou worden kunnen ingezet ten behoeve van het voeden en ondersteunen van leven op aarde.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf niet toegestaan en aanvaard heb te zien, realiseren en begrijpen dat ik zelf in doodsangst verkeer het gehele jaar door, en om mezelf hier even van te verdoven als tijdelijke bevrijding, neem ik dynamiet in handen en ga zelf doodsangst creeren in de wereld door de boel op te blazen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf niet toegestaan en aanvaard heb te zien, realiseren en begrijpen dat ik de geldstroom ten behoeve van een kleine groep gegadigden bevorder door deel te nemen in en als het kopen en afsteken van vuurwerk terwijl er zoveel honger bestaat in de wereld.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb het gelijke met het gelijke te bestrijden in en als mezelf ter overleving van mezelf in en als de geest, in plaats van ter bevordering van de levenskracht in en als het fysiek.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb te ‘genieten’ van vuurwerk als een verdoven van mezelf in/als de geest met een glas champagne in mijn hand, zonder verdere consequenties van mijn toestaan en aanvaarden in en als de geest ter overleving van mezelf in eigenbelang, in overweging te nemen.

Video Christmas

Equal Life Foundation logo—————————————————————————————————————————-

Mogelijkheid tot wereldverandering met gelijke kansen voor ieder-een:
Leefbaar Inkomen Gegarandeerd:
www.facebook.com/BasisinkomenGegarandeerdDoorEqualLifeFoundation
Equal Life Foundation:
https://www.facebook.com/EqualLifeFoundation
Proces van zelfverandering:

www.desteniiprocess.com
www.lite.desteniiprocess.com  GRATIS ONLINE CURSUS MET BUDDY
Proces van relatie naar agreement:
www.desteniiprocess.com/courses/relationships
Zelfeducatie free:
www.eqafe.com/free
www.desteni.net
www.desteni.org
Journey to Life:
7 jaar dagelijks schrijven
7 jaar dagelijks schrijven – Dag 1 – Van ziel naar Leven
http://www.facebook.com/groups/journeytolife/
video: 2012: Nothingness – The 7 year process Birthing Self as Life
De Desteni Boodschap – Wat doen we ermee?:
https://ingridschaefer1.wordpress.com/2013/02/13/dag-235-de-desteni-boodschap-wat-doen-we-ermee/
Zelfvergeving als Toegift aan jeZelf:
https://ingridschaefer1.wordpress.com/2013/05/20/dag-299-zelfvergeving-als-toegift-aan-jezelf/

2 thoughts on “Dag 424 – Vuurwerk? Het is net dynamiet

  1. Bedankt voor het gezond verstand onderwijzende blog Ing! Goeie punten aangehaald. Hoe snel zullen we als praktisch gezond verstand van leven gaan zegevieren — 2014, 2015, 2016, 2017? Pas dan inderdaad valt er werkelijk wat te vieren…

Geef een reactie

