Dag 440 – Is ‘off the grid’ leven mogelijk?

“Niet hier zijn is tegen hier zijn”.

Dit kwam naar voren in een gesprek vandaag. Absoluut (en) verhelderend.

Dit brengt me bij het leven ‘off the grid’ zoals populair is in een aantal kringen. Off the grid leven als weg van de matrix, in een poging niet mee te draaien in het wereldsysteem.

Het is iets wat ik wel verlangd heb. Ik vind het ‘fantastisch’ als ik de huisjes en omgeving zie. Het is wat ik in enige mate ook geleefd heb in de vorige woning in een dorpje welke in een gebied ligt tussen de weilanden en waarvan wel gezegd wordt dat het in een soort bel ligt waar meer rust heerst. Ik heb dat zelf zo ervaren elke keer als ik op weg naar huis ging. Halverwege op weg naar huis reed ik een gebied in en liet ik de wereld achter me zogenaamd. Niet echt natuurlijk. Off the grid leven kan namelijk helemaal niet.

Want wat is het feitelijk wat we proberen te bereiken in een streven ‘off the grid’ te leven? Is dit niet een ‘niet hier zijn is tegen hier zijn’? En ‘ergens tegen zijn’ versterkt hetgeen waar we tegen zijn als wat hier is. Opmerkelijk, mijn naam is In-grid. Welke al aangeeft, off the grid leven, welnee. De grid zit in mij, en ik ben in de gridlijnen gevangen zolang ik ten eerste participeer in gedachten, gevoelens en emoties, reacties, verbeeldingen, fysieke gedragingen, interne gesprekken, oftewel, participeer in en als het geest bewustzijn systeem en ten tweede; zolang ik op deze aardbol leef en gebruik maak van de voorzieningen die de aarde ons levert zoals water, stroom, internet – ben ik aanwezig in the grid. En als ik ertoe kom om mezelf eenmaal tot het punt van Leven te brengen, als zijnde vrij van participatie in het geest bewustzijn systeem en dan zou beslissen ‘off the grid’ te gaan leven zonder te ondersteunen in het proces in de wereld, in de mensen, de dieren, de planten, de economie, het geldsysteem, om oplossingen te helpen vinden voor de huidige toestand; als ik me hier vanaf zou keren, zou dit betekenen dat ik niet werkelijk mezelf geboren heb laten worden als Leven in en als het fysiek, want als dat zo is, als ik een en gelijk ben als Leven dan zou ik me volledig inzetten tot het ondersteunen van en richting geven in en als het fysieke leven van al het leven in dit proces als reis naar leven, totdat en zodat een ieder gelijke kansen heeft hierin tot een waardig leven in en als gelijkheid.

Betekent dit dat ik geen fijne leefomgeving mag en kan creeren in (samenwerking met) de natuur als ik hier de mogelijkheid toe heb en zolang niet iedereen hier de mogelijkheid toe heeft? Nee dat betekent het natuurlijk niet. Het betekent dat ‘off the grid’ leven geen werkelijke, allesomvattende oplossing is voor de toestand waarin de wereld bestaat. Het heeft wel de intentie in zich van een wereld met gelijke kansen voor iedereen. Echter intentie alleen is een gegeven in en als de geest, welke niet de gehele fysieke werkelijkheid in overweging neemt en hierin praktische oplossingen zoekt vanuit het startpunt van eenheid en gelijkheid. De term ‘off the grid’ geeft aan dat er geen werkelijk begrip is van wat de grid is, van hoe die in onszelf aanwezig is, waar we ons ook bevinden, en hoe een ‘niet hier’ zijn betekent dat we ‘hier’ tegenwerken, als ‘niet meewerken’ aan een blijvende oplossing voor Al het Leven. Als we ‘off the grid’ leven worden we minder geconfronteerd met de miserabele toestand waarin de wereld verkeert en worden onze eigen gridlijnen – onze geest bewustzijn structuren – minder getriggerd en dus kunnen ze blijven bestaan in en als onszelf, levend in een illusie van off the grid zijnde. We zijn zo in-grid dat we niet eens zien dat we niet hier zijn. Terwijl; werkelijke verandering begint binnenin onszelf en om iedereen deze mogelijkheid te bieden is er verandering nodig van het huidige geldsysteem.

Onderzoek de mogelijkheden en draag bij! Waar je ook woont, we leven allemaal in dezelfde grid en de grid is gelijk aanwezig in ons allemaal en als je dit leest betekent het dat je gebruik maakt van internet – en dus niet werkelijk ‘off the grid’ leeft.

Dit blog is niet geschreven als ‘afkeur’ van het gegeven van ‘off the grid’ leven; het is een (zeer eenvoudig verwoorde) aanreiking om verder te zien, verder te zoeken en bij te dragen waar mogelijk aan een wereld waarin iedereen gelijke kansen heeft/krijgt tot een waardig leven, in een prettige leefomgeving. Precies zoals een ieder die ‘off the grid’ leeft en/of wil leven, feitelijk wil. Welke begint in het werkelijk zien in zelf, participerend in de eigen gridlijnen als het geest bewustzijn systeem. Zodat we in samenwerking het verlangen tot ‘off the grid’ leven stoppen; in en als de geest als verlangen en in en als de wereld als dat het niet langer nodig is als een ieder een fatsoenlijk leven heeft op een fijne plek in samenwerking met elkaar, de natuur, de dieren, de planten, kortom Leven.

Voor zelfonderzoek en zelfverandering:

Desteni-I-Process + Desteni-I-Process-Lite (free)

Eqafe-store free

(+ klik op de links in bovenstaande blog)

Gerelateerde blogs:

*

Voorstel tot verandering van het huidige geldsysteem:

De weg vooruit is Politiek

Living Income Quaranteed

Equal Life Foundation

Facebook

LIG

————————————————————————————————————————

Mogelijkheid tot wereldverandering met gelijke kansen voor ieder-een:
Leefbaar Inkomen Gegarandeerd:
www.facebook.com/BasisinkomenGegarandeerdDoorEqualLifeFoundation
Equal Life Foundation:
https://www.facebook.com/EqualLifeFoundation
Proces van zelfverandering:

www.desteniiprocess.com
www.lite.desteniiprocess.com  GRATIS ONLINE CURSUS MET BUDDY
Proces van relatie naar agreement:
www.desteniiprocess.com/courses/relationships
Zelfeducatie free:
www.eqafe.com/free
www.desteni.net
www.desteni.org
Journey to Life:
7 jaar dagelijks schrijven
7 jaar dagelijks schrijven – Dag 1 – Van ziel naar Leven
http://www.facebook.com/groups/journeytolife/
video: 2012: Nothingness – The 7 year process Birthing Self as Life
De Desteni Boodschap – Wat doen we ermee?:
https://ingridschaefer1.wordpress.com/2013/02/13/dag-235-de-desteni-boodschap-wat-doen-we-ermee/
Zelfvergeving als Toegift aan jeZelf:
https://ingridschaefer1.wordpress.com/2013/05/20/dag-299-zelfvergeving-als-toegift-aan-jezelf/

Geef een reactie

