Dag 463 – Wie ben ik aan het verdedigen? – Intern gesprek-2 – “dit meen je niet”

Voor context zie: Dag 398 – Wie ben ik aan het verdedigen?

Voor overzicht van de gehele serie:

Dag 469 – Wie ben ik aan het verdedigen? – Reactiedimensie-12 – Schaamte

Dag 482 – Wie ben ik aan het verdedigen? – Intern gesprek-1 – “hoe kun je dit nou doen?”

Backchatdimensie (interne gesprekken):

hoe kun je dit nou doen?

dit meen je niet

dit kan niet waar zijn

ik ga weg

wat denkt die ander wel

ik snap niet dat die ander dit niet ziet

ik heb toch gelijk?

hier wil ik niet mee leven

schaam je je niet?

dit ga ik niet doen

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb deel te nemen in een intern gesprek in mijn hoofd in en als de woorden ‘dit meen je niet’ als reactie op mijn eigen emoties welke op zijn gekomen als reactie op de gedachte ‘het is zo zelfonoprecht dat ik niet weet waar te beginnen’, welke geactiveerd wordt in mij als controlemechanisme op de woorden ‘ze neemt het persoonlijk’ in herhaling over mij gezegd in schrijven.

Als en wanneer ik mezelf zie participeren in de woorden ‘dit meen je niet’ in en als een intern gesprek in mijn hoofd, dan stop ik, ik adem.

Ik realiseer me dat ik al verder weg ben in de geest via gedachte via emotie naar een intern gesprek en dus, dat ik mezelf direct dien te stoppen.

Ik realiseer me dat ik energie aan het winnen ben in en als een overtuigend gesprek binnenin mezelf waarin ik wil winnen om energie te behalen en behouden in en als de geest.

Ik realiseer me dat ik niet gelijk sta in en als het fysiek aan en als mezelf, en dus niet in staat ben om de situatie waar te nemen in en als het fysiek en mezelf hierin richting te geven, aangezien ik druk ben met richting geven aan het interne gesprek in mijn hoofd.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb richting te geven aan een intern gesprek in mijn hoofd waarin dit interne gesprek altijd gericht is op het winnen (van energie) om mezelf beter te voelen en om zo (opnieuw) een verlies te creeren zodat ik dit ritueel van negatief (verlies) naar positief (winnen) opnieuw kan wandelen, niet ziende, realiserende en begrijpende dat ik in dit gesprek bezig ben met een eeuwig gevecht tegen mezelf, binnenin mezelf, in een poging om van (iets of iemand in) mezelf te winnen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb paranoide te worden van de gesprekken in mijn eigen hoofd in een staat van winnen en verliezen zoals de geest is opgebouwd in en als polariteit om energie te genereren/winnen en deze paranoide ervaring mee te dragen in en als mezelf als bron ter generatie van energie wanneer geactiveerd, waardoor ik mezelf meer en meer afscheid van de fysieke wereld – mijn eigen lichaam en om mij heen –  in en als het vertonen van een bepaald gemanifesteerd en aangepast gedrag in en als de geest, niet ziende, realiserende en begrijpende dat ik angst ervaar voor – en paranoide wordt door het gevecht in en als gedachten als interne gesprekken binnenin mezelf en voor en door het eventueel uitspelen van dit gevecht in en als mezelf geprojecteerd in de fysieke realiteit met werkelijke zogenaamde tegenspelers.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb paranoide te worden als (ik meen te zien dat) een ander zichzelf niet ziet in de woorden die men spreekt of schrijft in en als persoonlijkheid als zijnde ‘ze neemt het persoonlijk’ gezegd over mij, in plaats van in te zien, realiseren en begrijpen dat ik paranoide word van mijn eigen reactie en hierop volgend de interne gesprekken door het aanmaken van een gedachte als ‘het is zo zelfonoprecht dat ik niet weet waar te beginnen’ waardoor ik mezelf niet zie in de woorden in mijn hoofd, verdwijnend in een persoonlijkheid.

Ik realiseer me dat ik een paranoide reactietoestand heb opgebouwd in de kindertijd waarin ik afhankelijk was van opvoeders die niet geleerd hebben in zelf te zien en die mij dus niet geleerd hebben om in zelf te zien en waarin we elkaar dus in ongelijkheid benaderd hebben en ik me onmachtig ben gaan ervaren om mezelf hierin te verwoorden.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb mezelf te bewaren in en als een ervaring van onmacht in en als gedachten als herinnering.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb paranoide te worden door mijn eigen gedachte dat ik niet weet waar te beginnen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb mezelf paranoide te maken door mijn eigen gedachte ‘dit is zo zelfonoprecht dat ik niet weet waar te beginnen’ en in en als deze paranoide staat in en als de geest, niet te weten waar te beginnen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb mezelf onmachtig te maken door gedachten, reacties en interne gesprekken te creeren en manifesteren in en als mijzelf.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb mezelf te saboteren met de gedachte ‘het is zo zelfonopecht dat ik niet weet waar te beginnen’ en zo een excuus te creeren voor mezelf om zelf zelfonoprecht te zijn/worden en niet te beginnen, in en als het excuus van ‘ik weet niet waar te beginnen’ oftewel ‘ik weet het niet’.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb ‘ik weet het niet’ als excuus te gebruiken om zelfonoprecht te zijn/worden en niet te beginnen en hierin na te laten mezelf en/als de ander te ondersteunen om in plaats hiervan mezelf (en eventueel een ander) in en als de geest in stand te houden.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb na te laten mezelf en/als de ander te ondersteunen door participatie in en als de gedachte en staat van geest als ‘ik weet het niet’.

Ik stel mezelf ten doel om, als en wanneer ik mezelf in een paranoide staat bevind participerend in een intern gesprek als in de woorden ‘dit meen je niet’ in en als de geest, mezelf te bewegen in een kleine fysieke verschuiving/verplaatsing waarin ik mezelf uit de paranoide staat in en als de geest haal.

Ik stel mezelf ten doel mezelf te ondersteunen in en als de adem en me hierin te focussen op  mezelf in en als deze ademhaling in en als de realisatie dat een intern gesprek nergens toe leidt behalve tot nog meer generatie/winnen van energie welke ik allemaal terug moet wandelen en welke fysieke consequenties heeft, voor mezelf en eventueel voor een ander.

Ik stel mezelf ten doel verantwoordelijkheid te nemen voor het interne gesprek in mijn hoofd als de woorden ‘dit meen je niet’ en dit zelf te menen en mezelf werkelijk en direct te stoppen in participatie in het interne gesprek.

Ik stel mezelf ten doel het verloop van het interne gesprek terug te brengen tot het triggerpunt of activatiepunt als waar ik op reageer en te zien/onderzoeken welke gedachte ik hierop aanmaak (en vervolgens emoties en gevoelens) en deze mezelf te vergeven en hierin verantwoordelijkheid te nemen voor mezelf in en als deze gedachte.

Ik stel mezelf ten doel mezelf en/als de ander te ondersteunen, beginnende bij mezelf in en als het zelfonderzoek van wie ik ben in reactie op het activatiepunt en eventueel in relatie tot ervaringen in de kindertijd zonder hier al te diep in te gaan graven.

Ik sta mezelf niet langer toe opzettelijk energie te winnen in en als participatie in een intern gesprek in de woorden ‘dit meen je niet’.

Ik sta mezelf toe in de ervaring van ‘verliezen’ te gaan als en wanneer deze opkomt en hierin mezelf te ondersteunen in wat ik tegenkom door middel van toepassing van de ademhaling en het hardop uitspreken van zelfvergeving.

Wordt vervolgd

—————————————————————————————————————————–

Mogelijkheid tot wereldverandering met gelijke kansen voor ieder-een:
Leefbaar Inkomen Gegarandeerd:
https://www.facebook.com/BasisinkomenGegarandeerdDoorEqualLifeFoundation
Equal Life Foundation:
https://www.facebook.com/EqualLifeFoundation
Proces van zelfverandering:

www.desteniiprocess.com
www.lite.desteniiprocess.com  GRATIS ONLINE CURSUS MET BUDDY
Proces van relatie naar agreement:
www.desteniiprocess.com/courses/relationships
Zelfeducatie free:
www.eqafe.com/free
www.desteni.net
www.desteni.org
Journey to Life:
7 jaar dagelijks schrijven
7 jaar dagelijks schrijven – Dag 1 – Van ziel naar Leven
http://www.facebook.com/groups/journeytolife/
video: 2012: Nothingness – The 7 year process Birthing Self as Life
De Desteni Boodschap – Wat doen we ermee?:
https://ingridschaefer1.wordpress.com/2013/02/13/dag-235-de-desteni-boodschap-wat-doen-we-ermee/
Zelfvergeving als Toegift aan jeZelf:
https://ingridschaefer1.wordpress.com/2013/05/20/dag-299-zelfvergeving-als-toegift-aan-jezelf/

 

4 thoughts on “Dag 463 – Wie ben ik aan het verdedigen? – Intern gesprek-2 – “dit meen je niet”

  1. […] Dag 483 – Wie ben ik aan het verdedigen? – Intern gesprek-2 – “dit meen je n… […]

  2. […] Dag 483 – Wie ben ik aan het verdedigen? – Intern gesprek-2 – “dit meen je niet” […]

  3. […] Dag 483 – Wie ben ik aan het verdedigen? – Intern gesprek-2 – “dit meen je niet” […]

Geef een reactie

