Dag 479 – Kleurrijk

(Kleurrijke bloemen en insecten)

In het mindconstruct waar ik mee bezig ben, komt het woord kleurrijk naar voren als hetgeen ik leuk vind aan bloemen. De felle kleuren, colourful.

Vertaling van colourful is kleurig, bont, schilderachtig, kleurrijk, interessant.

De Nederlandse woordenboek definitie van kleurrijk is rijk aan kleuren.

Energetische lading: positief

Klank: rijk – bezit, geld; ijk-ijkpunt, de kleuren van de bloemen als ijkpunt van mezelf

De vraag is hier wat ik van mezelf op de bloemen geprojecteerd heb en hoe ik dit terug naar zelf kan halen en mezelf in expressie kan uitbreiden.

Het zien van de kleuren van de bloemen geeft me een gevoel van leven.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb bij het zien van de kleuren van de bloemen een gevoel van leven te ervaren.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb de kleuren van de bloemen als ijkpunt van mezelf te maken en dus het ijkpunt van mezelf, buiten mij te plaatsen en zo een kleurrijke bloem nodig te hebben om mezelf te ijken.

De figuurlijke definitie van ijken is ‘als gangbaar erkennen’ (en letterlijk ‘van overheidswege maten en gewichten van een ijk voorzien, na onderzocht te hebben of ze aan de door de wet gestelde eisen voldoen’).

Dit is dus inderdaad een ijkpunt buiten zelf plaatsen in wat gangbaar is of door de wet is vastgesteld en aangezien hetgeen gangbaar is en door de wet vastgesteld, geen eenheid en gelijkheid als leven inhoudt, brengt dit verdeling voort binnenin mezelf.

Het houdt een ‘denken hoe ik moet zijn’ in.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb te denken dat ik kleurrijk moet zijn en dat ik niet kleurrijk ben, kleurrijk als vrolijk.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb kleurrijk als vrolijk te definiëren en omdat ik niet perse vrolijk ben, te denken dat ik ook niet kleurrijk ben en denk ik de kleuren van de bloem nodig te hebben om kleurrijk als vrolijk te zijn.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb te denken dat ik vrolijk moet zijn als hetgeen gangbaar is als wat de mensen om mij heen graag willen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb te denken dat de mensen om mij heen graag willen dat ik vrolijk ben.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb te denken dat andere mensen wel vrolijk zijn en ik niet en dat ik dus iets ‘tekort kom’ of iets ‘niet heb’ dat anderen wel hebben.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb mezelf te verongelijken in en als de gedachte als geloof dat anderen iets hebben wat ik niet heb als eigenschap van vrolijk zijn.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb te denken dat ‘vrolijk zijn’ een eigenschap is die ik niet heb.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb te denken dat ik mijn vrolijkheid ben kwijtgeraakt ergens onderweg door en in participatie in de geestbewustzijnsstructuren waarin ik verward en verstrikt raak.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb te denken dat zolang ik participeer in de geestbewustzijnsstructuren, ik niet vrolijk mag zijn.

Overigens zit in het woord vrolijk ook het woord ijk en tevens het woord lijk.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb me te ijken op hetgeen ik denk dat gangbaar is als dat mensen vrolijk zijn en/of op de gedachte dat mensen willen dat ik dat ben.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb te denken dat het gangbaar is om vrolijk te zijn en me hierop te ijken en hierin een lijk te worden als iemand die ‘lijkt’ op iets of iemand buiten of binnen mezelf als een idee, in plaats van mezelf af te stemmen op en als mezelf in en als de adem en te beslissen wie ik ben in het moment.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb me te verzetten tegen vrolijk zijn door participatie in het idee dat mensen willen, graag zien en/of verwachten dat ik vrolijk ben.

Als en wanneer ik mezelf zie participeren in de gedachte dat ik vrolijk moet zijn, dan stop ik, ik adem.

Ik realiseer me dat ik me ijk op een idee die ik eigen gemaakt heb gedurende mijn leven in en als de geest in interpretatie van hetgeen ik zie om mij heen en me hier vervolgens tegen verzet.

Ik stel mezelf ten doel, te stoppen met me ijken op het idee van vrolijk moeten zijn en/of te stopen met het afzetten tegen dit idee van vrolijk zijn en te beslissen in en als het moment wie ik ben in afstemming op mezelf in en als de adem in overweging van de omgeving waar ik ben.

Hoe breng ik dit terug naar mezelf ter uitbreiding van mezelf in zelfexpressie?

Het meest duidelijk vind ik een letterlijke definitie als letterlijk rijk aan kleuren waarin ik rijk hier definiëer als veel en vanuit het Engels vertaald als vol en het ‘vol van kleuren’ of  ‘met veel kleuren’ wordt.

Wat ik naar mezelf terug kan halen is de ervaring die ik heb als ik naar een kleurrijke bloem – een bloem met veel kleuren kijk. Wat de ervaring van leven is. Dus, kleurrijk als mezelf wordt leven als mezelf (als leven). Laten we Leven dan als in en als de adem beschrijven want ik weet niet echt wat leven is.

Kleurrijk – aanwezig in en als de adem in de beslissing wie ik ben in het moment in afstemming met mezelf in en als het fysiek in overweging van mezelf in en als de geest als waar ik me bevind in het proces als reis van ziel naar leven en in overweging van de omgeving waarin ik me bevind.

PENTAX ImageVlinder en Hommel

——————————————————————————————————————————-

Mogelijkheid tot wereldverandering met gelijke kansen voor ieder-een:
Leefbaar Inkomen Gegarandeerd:
https://www.facebook.com/BasisinkomenGegarandeerdDoorEqualLifeFoundation
Equal Life Foundation:
https://www.facebook.com/EqualLifeFoundation
Proces van zelfverandering:

www.desteniiprocess.com
www.lite.desteniiprocess.com  GRATIS ONLINE CURSUS MET BUDDY
Proces van relatie naar agreement:
www.desteniiprocess.com/courses/relationships
Zelfeducatie free:
www.eqafe.com/free
www.desteni.net
www.desteni.org
Journey to Life:
7 jaar dagelijks schrijven
7 jaar dagelijks schrijven – Dag 1 – Van ziel naar Leven
http://www.facebook.com/groups/journeytolife/
video: 2012: Nothingness – The 7 year process Birthing Self as Life
De Desteni Boodschap – Wat doen we ermee?:
https://ingridschaefer1.wordpress.com/2013/02/13/dag-235-de-desteni-boodschap-wat-doen-we-ermee/
Zelfvergeving als Toegift aan jeZelf:
https://ingridschaefer1.wordpress.com/2013/05/20/dag-299-zelfvergeving-als-toegift-aan-jezelf/

 

 

 

 

Geef een reactie

