Dag 483 – Moeite doen

PENTAX ImageIk had een gesprek met Witneus het konijn via communicatie met dieren. Dit is niet hetzelfde als een volledig fysieke uitwisseling zoals gebeurt via het portaal (The Desteni Portal). Zoals ik het nu kan benoemen geeft een gesprek in communicatie met dieren fragmentarisch informatie welke nog steeds via de geest verloopt ter vertaling en is de helderheid hierin afhankelijk van in hoeverre de communicator zelfgewaar is. Het kan echter zeer bruikbare informatie geven over de situatie van een huisdier en dit hangt ook weer samen met de vraagstelling van de verzorger van het dier als richtlijn om te komen tot antwoorden. Het gesprek heeft me duidelijkheid gegeven over de fysieke situatie van Witneus. Hier ga ik nu niet verder op in. In dit blog wil ik een punt uitlichten wat voor mezelf duidelijk werd na dit gesprek.

Witneus vroeg op een gegeven moment of een bepaalde fysieke ondersteuning voor haar ‘niet teveel moeite’ was en dat het niet echt nodig was. Het bleek in het gesprek dat ze graag waarneemt en beschouwt en doorgeeft wat zich afspeelt bij andere wezens in haar omgeving (mijzelf, Roy de cavia) en dat ze haar eigen fysieke klachten op de achtergrond zet en dit niet graag bespreekt, ook niet graag laat zien. Toen ik antwoordde dat het net was als hoe ik Roy ondersteun met zijn blaas, aarzelde ze en wilde het misschien toch wel als het ‘in één moeite’ doorging.

Dit raakte mij diep. Want, ware het nu dat ik de laatste dagen weer liep te zuchten en steunen in mezelf (niet hardop, meer in een repeterende gedachte) ten aanzien van het iedere dag opnieuw kruidentabletjes fijn stampen om het fysiek van de diertjes te ondersteunen samen met verscheidene andere handelingen voor de diertjes die fysieke ondersteuning nodig hebben nu ze wat ouder zijn.

Na herhaaldelijke navraag bij Sunette is me inmiddels duidelijk dat de dieren niets meer van de mens/de verzorger over nemen en zelf hun proces wandelen. Het is dus niet zo dat ze hier iets ‘voor mij’ doet. Wat ik wel zie, is dat een bepaalde eigenschap van haar, juist een bepaalde eigenschap van mij uitlicht. Dus het feit dat zij zichzelf op de achtergrond zet en het niet direct nodig vindt om ‘moeite voor haar te doen’ ter fysieke ondersteuning terwijl haar lijfje en fysieke gedrag aangeeft en laat zien dat dit wel nodig is, maakt mij duidelijk dat ik in dit zuchten en steunen in een gedachte van het ‘zoveel moeite vinden’ absoluut participeer in eigenbelang in en als de geest. En dat het een gedachte betreft die zich langzaam maar zeker fysiek manifesteert en zich gaat uiten als ‘moe’ zijn terwijl ik de participatie in de gedachte direct kan stoppen. In hoeverre het mogelijk is dat Witneus zo gewaar is dat ze het op deze manier doorgeeft, om mij wakker te schudden en gewaar te laten worden van mijn houding, dus ter ondersteuning van mij, dat durf ik niet te zeggen. Wel weet ik dat ze hier is ter ondersteuning van mij in het proces op weg naar Leven in en als Fysiek Gewaarzijn.

Onacceptabel, mijn houding van ‘iets teveel moeite vinden’.  Juist het ‘niet vragen’ van Witneus en het aanwezig zijn in en als zelfverantwoordelijkheid van haar (dus aanwezig zijn zonder participatie in afhankelijkheid van gedachten, gevoelens en emoties) maakt dit duidelijk voor me zonder weerstand op te roepen en maakt ook dat ik dit direct stop en verander omdat ik het wil stoppen en wil veranderen. Zo wil ik niet bestaan.

In de volgende blog komen zelfvergevingen en zelfcorrecties.

PENTAX Image

The Consciousness of the Rabbit – Part 1

————————————————————————————————————————

Mogelijkheid tot wereldverandering met gelijke kansen voor ieder-een:
Leefbaar Inkomen Gegarandeerd:
https://www.facebook.com/BasisinkomenGegarandeerdDoorEqualLifeFoundation
Equal Life Foundation:
https://www.facebook.com/EqualLifeFoundation
Proces van zelfverandering:

www.desteniiprocess.com
www.lite.desteniiprocess.com  GRATIS ONLINE CURSUS MET BUDDY
Proces van relatie naar agreement:
www.desteniiprocess.com/courses/relationships
Zelfeducatie free:
www.eqafe.com/free
www.desteni.net
www.desteni.org
Journey to Life:
7 jaar dagelijks schrijven
7 jaar dagelijks schrijven – Dag 1 – Van ziel naar Leven
http://www.facebook.com/groups/journeytolife/
video: 2012: Nothingness – The 7 year process Birthing Self as Life
De Desteni Boodschap – Wat doen we ermee?:
https://ingridschaefer1.wordpress.com/2013/02/13/dag-235-de-desteni-boodschap-wat-doen-we-ermee/
Zelfvergeving als Toegift aan jeZelf:
https://ingridschaefer1.wordpress.com/2013/05/20/dag-299-zelfvergeving-als-toegift-aan-jezelf/

 

5 thoughts on “Dag 483 – Moeite doen

  1. marjajourney zegt:

    Mooi, wat zijn dieren toch bijzonder!, dank je voor het delen!

  2. Dat is een interessante ontdekking zeg! gaaf, is dat ook maar weer duidelijk .

Geef een reactie

