Dag 498 – Ondersteuning bij onderdrukking van emoties

Dag 495 – Onderdrukking van emoties

Dag 496 – Zelfvergevingen op onderdrukking van emoties

Dag 497 – Zingeving

Als en wanneer ik een verdriet voel opkomen in een ongerelateerd moment zoals aan het begin van een sportles, dan stop ik, ik adem.

Ik realiseer me dat het verdriet vaak omhoog komt op momenten die ‘onpraktisch zijn’ aangezien hier de focus en aandacht van en als de geest van het verdriet af is en er zo ruimte ontstaat om op te komen.

Ik realiseer me dat ik mezelf fysiek ondersteun als ik uiting geef aan het opkomende verdriet, afhankelijk van de hoedanigheid waarin de emotie opkomt.

Ik stel mezelf ten doel te zien wat ik in dat moment het beste kan doen om een moment voor mezelf te hebben met en als dit verdriet.

Ik stel mezelf ten doel, indien mogelijk, om even weg te lopen naar het toilet zodat ik met mezelf kan zijn en het verdriet kan releasen.

Als en wanneer ik mezelf zie participeren in de gedachte dat ik niet weg kan lopen omdat de anderen dan zouden zien dat ik moet huilen, dan stop ik, ik adem.

Ik realiseer me dat ik invul wat anderen zouden denken.

Ik realiseer me dat ik denk dat het uitmaakt wat anderen zouden denken.

Ik realiseer me dat ik me zelf afvraag wat er aan de hand is als iemand zomaar de les uitloopt.

Ik realiseer me dat ik zelf kijk naar iemands gezicht of er iets is en/of iemand gehuild heeft en dus denk ik ook dat anderen dat bij mij zullen doen.

Ik realiseer me dat het niet zoveel uitmaakt of anderen zien dat ik moet huilen – als dat zo is dan vertel ik wat er is en dan kan ik het delen.

Ik stel mezelf ten doel participatie in de gedachte dat ik niet weg kan lopen omdat anderen dan zouden zien dat ik moet huilen, te stoppen, te ademen en mezelf te bewegen richting toilet.

Ik stel mezelf ten doel, als ik iemand terug zie komen van een onverwachte beweging de les uit, te ademen en me te focussen op mezelf en eventueel even naar de ander te kijken om te zien of deze ondersteuning nodig heeft en als ik dit vermoed, dit te vragen aan de ander.

Als en wanneer ik mezelf zie participeren in de gedachte dat ‘de ander mij toch niet begrijpt’, dan stop ik, ik adem.

Ik realiseer me dat ik me onzeker ervaar als een ander me niet begrijpt waarin ik ga twijfelen aan mezelf.

Ik stel mezelf ten doel mezelf uit te spreken als ik mezelf begrijp en als ik mezelf niet begrijp, dit in en als mezelf eerst te onderzoeken en/of dit te bespreken met iemand die me hierin kan ondersteunen waarmee ik bedoel dat diegene weet hoe in zelf te zien.

Ik realiseer me dat het ten eerste van belang is dat ik mezelf begrijp en dat alleen iemand die zichzelf begrijpt en in zichzelf wil zien, ook in staat is om een ander eventueel te begrijpen en met een ander mee te zien in dit proces van zelfbegrip, zelfvergeving en zelfverantwoordelijkheid – we zien de ander alleen in zoverre we (in) onszelf zien.

Ik realiseer me dat als ik iets deel wat een ander misschien niet begrijpt, dit mij kan ondersteunen om in zelfzekerheid te gaan staan en te zien wie ik ben hierin en dit eventueel ook ondersteunend kan zijn voor een ander om meer in zelf te gaan zien.

Ik stel mezelf ten doel mezelf richting te geven in het wel of niet delen van iets van en als mezelf en me hierin niet te laten leiden/lijden door een verwachting van wat een ander wel of niet zegt en/of ziet.

Ik stel mezelf ten doel te zien welke exacte gedachte er opkomt waarin ik de onzekerheid in mezelf creëer en wat deze gedachte activeert in mij en hier zelfvergeving en zelfcorrectie op toe te passen.

Ik stel mezelf ten doel te zien of er een herinnering opkomt die gerelateerd is aan de ervaring van onzekerheid in mezelf als een ander me niet begrijpt.

Ik realiseer me dat onzekerheid een systeem van polariteit creëert met zekerheid en dus stel ik mezelf ten doel ook deze onder ogen te zien als waar ik een ervaring van zekerheid in en als de geest manifesteer, welke gedachte hieraan vooraf gaat ter controle en waardoor dit geactiveerd wordt, in plaats van hier eenvoudig aanwezig te zijn in en als de adem in zelfzekerheid.

Adem detail 2

——————————————————————————————————————-

Mogelijkheid tot wereldverandering met gelijke kansen voor ieder-een:
Leefbaar Inkomen Gegarandeerd:
https://www.facebook.com/BasisinkomenGegarandeerdDoorEqualLifeFoundation
Equal Life Foundation:
https://www.facebook.com/EqualLifeFoundation
Proces van zelfverandering:

www.desteniiprocess.com
www.lite.desteniiprocess.com  GRATIS ONLINE CURSUS MET BUDDY
Proces van relatie naar agreement:
www.desteniiprocess.com/courses/relationships
Zelfeducatie free:
www.eqafe.com/free
www.desteni.net
www.desteni.org
Journey to Life:
7 jaar dagelijks schrijven
7 jaar dagelijks schrijven – Dag 1 – Van ziel naar Leven
http://www.facebook.com/groups/journeytolife/
video: 2012: Nothingness – The 7 year process Birthing Self as Life
De Desteni Boodschap – Wat doen we ermee?:
https://ingridschaefer1.wordpress.com/2013/02/13/dag-235-de-desteni-boodschap-wat-doen-we-ermee/
Zelfvergeving als Toegift aan jeZelf:
https://ingridschaefer1.wordpress.com/2013/05/20/dag-299-zelfvergeving-als-toegift-aan-jezelf/

 

 

 

Geef een reactie

