Dag 508 – De eerste stap tot samenwerken in eenheid en gelijkheid

Het meest uitdagende punt hierin is om te beginnen met dit proces. Want hoe gaan we inzien dat wie wij denken te zijn in gedachten, gevoelens en emoties, niet werkelijk is wie we zijn? Hoe gaan we inzien dat we niet zulke geweldige wezens zijn en zijn geworden en dat we er feitelijk op uit zijn om altijd en overal energie te genereren, om er ‘zelf beter van te worden’ in en als deze energetische ervaring van binnen en met energie als geld van buiten? Dit willen we niet zomaar onder ogen zien en dus geeft dit gegeven op zich ook weer conflict. En toch moeten we hier doorheen wandelen als we werkelijk effectief zullen willen samenwerken.

Uit: Dag 503 – Ons bestaan in conflict in afscheiding van onszelf

Hoe gaan we tot een samenwerken komen als niet iedereen, of vrijwel niemand van ons heeft geleerd om te zien wie we werkelijk zijn en dus niemand van ons heeft leren zien dat we niet zijn wie we denken te zijn zoals we bestaan in onze gedachten, gevoelens en emoties? Dat is niet zo eenvoudig en toch is het wat we al tijden proberen, een samenwerking tot stand brengen terwijl we onszelf niet werkelijk kennen. En wat dus conflict geeft aangezien we zelf in conflict bestaan.

google-150x150

Ik schrijf hier verder in de ‘ik-vorm’ aangezien het een mee wandelen wordt in ‘real time’. In eerste instantie is het van belang om mijn eigen gedachten en reacties te stoppen alvorens te communiceren over een gewenste samenwerking met een gewenst resultaat. Dat vraagt een behoorlijke inzet van mezelf, aangezien ik mezelf in vele lagen hebben opgebouwd en er automatische reacties omhoog komen die diep ingebed liggen opgeslagen in de geest, in en als het fysiek en waarvan ik toch nog denk dat ik ‘gelijk heb’ of ‘het recht heb’ om hier iets mee te doen. Samenwerken begint in eerste instantie bij het stoppen van mijn eigen reacties en hierin leren om mezelf richting te geven zodat ik stabiel ben of wordt binnenin zelf. En van hieruit kan ik zien hoe verder te bewegen en hoe de taken in samenwerking op te pakken.

Dit zal dus niet van een leien dakje gaan. Het is niet mogelijk om alle punten tegelijkertijd op te pakken en zoals ik het ervaar, lijkt het alsof alles in de soep loopt. En deze gedachte, dat alles in de soep of in het honderd loopt, is dan feitelijk hetgeen waarop ik reageer in mezelf en waardoor ik neig tot het ‘aanzetten van anderen’ om dingen anders, beter te doen. Echter dit is dan vanuit een startpunt in conflict, namelijk in en als de (angst)gedachte dat alles in de soep loopt. Deze ‘angst’ is dan eigenlijk wat ik communiceer en wat anderen van mij op zullen pikken. Wat bij hen binnenin weer een reactie zal activeren op de manier zoals dit bij hen specifiek geprogrammeerd is. We zijn allemaal geprogrammeerd in en als angst en in reactie op angst (waarin we de zogenaamde ‘stress’ creëren en ervaren) wat weer een nieuwe stroom van gedachten met hierop volgend reacties produceert, in een poging de controle te behouden in en als onszelf, in en als de geest, als het enige wat we kennen van en als onszelf in de gedachte als ‘dit ben ik’.

Dus, ik begin bij mezelf. Ondertussen zie ik er natuurlijk op toe dat er niet werkelijk iets uit de hand loopt wat betreft de praktische, aanwijsbare zaken. Wat op zichzelf al voldoende is om me mee bezig te houden aangezien er praktisch gezien enorm veel moet gebeuren in een nieuwe samenwerking binnen een nieuw bedrijf. Ook hierin kan niet alles tegelijkertijd en ineens vlekkeloos verlopen. En hierin is het aan mijzelf om me te stabiliseren en mijn eigen reacties te stoppen, onderzoeken, zelfvergeven en zelfcorrigeren. Aangezien alles in de fysieke realiteit plaatsvindt, is er een snelle cross-referentie van hoe ik me opstel en zo merk ik direct als ik zelf in reactie ben en vooral als ik iets in reactie gecommuniceerd heb. Dit heeft een directe uitwerking die fysiek voelbaar is in mezelf. Er is geen tijd om alles uit te schrijven maar wel om per dag te reflecteren naar mezelf toe en hardop of van binnen zelfvergevingen en zelfcorrecties te wandelen. De meest belangrijke punten kan ik uitschrijven en met behulp van het luisteren naar de interviews en het meelezen van de chats, vergroot ik het begrip in wat er gebeurt binnenin mezelf.

Terugkomend op een samenwerking zoals beschreven in het vorige blog, waarin twee mensen zich enigszins gewaar zijn van de eigen gedachten, gevoelens en emoties en hierin zien en begrijpen dat dit niet is wie we zijn; dat is hetgeen waarnaar we uiteindelijk willen bewegen in deze wereld en wat we willen uitbreiden tot een werkelijk zelfgewaarzijn in en als Leven. Zodat we in rust en ontspanning in en als het fysiek met elkaar aanwezig kunnen zijn en tot samenwerking kunnen komen. Echter het begint bij, in en als mezelf. Zodat ikzelf in rust en ontspanning in en als het fysiek met mezelf aanwezig kan zijn, onafhankelijk van in hoeverre de ander hierin gewaar is van zichzelf. Als ik dit niet zou doen, als ik zou ‘wachten’ op het eventueel gewaar zijn van een ander, zou ik mezelf in afhankelijkheid houden van een ander en niet zelf beginnen met het proces van zelfvergeving en zelfverandering. En dat is precies hetgeen we al zovele duizenden, miljoenen jaren gedaan hebben. Wachtend op elkaar tot wie de eerste stap zet. Die eerste stap begint binnenin zelf, nog niet zichtbaar voor de buitenwereld maar inzichtelijk voor en als zelf.

Wordt vervolgd

Desteni-I-Process-Lite (gratis en ook in het Nederlands)

Gerelateerde blogs:

Dag 528 – De eerste stappen in het Proces van Zelfzuivering: Vertrouw Je Reacties Niet!

Why that which Feels Good is not always What is Best. Day 304

Dag 528: De Eerste Stappen in het Proces van Zelf-Zuivering – Vertrouw Je Reacties Niet! – See more at: http://kim-reisnaarleven.blogspot.nl/2014/07/dag-528-de-eerste-stappen-in-het-proces.html#sthash.UiHh7JST.dpuf

————————————————————————————————————————

Mogelijkheid tot wereldverandering met gelijke kansen voor ieder-een:
Leefbaar Inkomen Gegarandeerd:
https://www.facebook.com/BasisinkomenGegarandeerdDoorEqualLifeFoundation
Equal Life Foundation:
https://www.facebook.com/EqualLifeFoundation
Proces van zelfverandering:

www.desteniiprocess.com
www.lite.desteniiprocess.com  GRATIS ONLINE CURSUS MET BUDDY
Proces van relatie naar agreement:
www.desteniiprocess.com/courses/relationships
Zelfeducatie free:
www.eqafe.com/free
www.desteni.net
www.desteni.org
Journey to Life:
7 jaar dagelijks schrijven
7 jaar dagelijks schrijven – Dag 1 – Van ziel naar Leven
http://www.facebook.com/groups/journeytolife/
video: 2012: Nothingness – The 7 year process Birthing Self as Life
De Desteni Boodschap – Wat doen we ermee?:
https://ingridschaefer1.wordpress.com/2013/02/13/dag-235-de-desteni-boodschap-wat-doen-we-ermee/
Zelfvergeving als Toegift aan jeZelf:
https://ingridschaefer1.wordpress.com/2013/05/20/dag-299-zelfvergeving-als-toegift-aan-jezelf/

Geef een reactie

