Dag 512 – Ben ik aanwezig in het schrijven van een blog?

Dag 511 – Gentle en effectief of gehaast en automatisch

Als en wanneer ik mezelf gehaast zelfvergevingen en zelfcorrecties zie schrijven dan stop ik, ik adem.

Ik realiseer me dat het ‘snel uitschrijven’ geen zin heeft, dat ik het dan net zo goed niet kan doen en dat ik beter ‘geaard’ dus fysiek aanwezig, een paar zelfvergevingen uit kan schrijven in plaats van een langer geheel in gehaaste toestand.

Ik stel mezelf ten doel te stoppen met het gehaast uitschrijven van een blog en zelfvergevingen en zelfcorrecties.

Ik stel mezelf ten doel erop toe te zien dat ik me gewaar ben van mijn ademhaling als ik een zelfvergeving en zelfcorrectie uitschrijf en hierin mezelf te vertragen.

De slak heeft mijn aandacht deze week, het trage voortbewegen in aanraking met de aarde.

Ik stel mezelf ten doel mezelf aan te raken in en als de ademhaling waarin geen ruimte is voor gedachten en ervaringen en hierin te zien wat er opkomt tijdens het schrijven.

Als en wanneer ik mezelf zie participeren in een ervaring van ontevredenheid naar mezelf toe als ik er niet aan toe kom om een blog te schrijven doordat ik andere activiteiten eerst oppak, dan stop ik, ik adem.

Ik realiseer me dat de ervaring van ontevredenheid niet nodig is.

Ik realiseer me dat ik, door participatie in een ervaring van ontevredenheid, mezelf weg houd bij de toepassing van zelfvergeving en zelfcorrectie en dus weg houd van de werkelijk fysieke verandering.

Ik realiseer me dat ik over het algemeen aardig plan en tijd vrijmaak en neem om een blog te schrijven.

Ik stel mezelf ten doel te stoppen met participatie in een ervaring van ontevredenheid naar mezelf toe en in plaats hiervan, mezelf te vergeven voor deze participatie en praktisch te veranderen wat nodig en mogelijk is ten aanzien van het schrijven van een blog en wat niet mogelijk is te accepteren (inademing) en los te laten (uitademing).

Ik stel mezelf ten doel op een dag vol andere bezigheden thuis, het blog schrijven in te plannen indien mogelijk en tijdens dit blog schrijven me niet af te laten leiden door bijvoorbeeld emails die binnenkomen en in plaats hiervan, met en als mezelf te wandelen in hetgeen ik schrijf.

Als en wanneer ik ‘het schrijven van een blog mis’ op een dag dat ik hier niet aan toe kom en ik dit wel zou willen, dan stop ik, ik adem.

Ik realiseer me zoals genoemd in de zelfvergeving dat ik in hetgeen ik te doen heb die dag, niet voldoende aanwezig ben zoals ik aanwezig ben met en als mezelf als ik een blog schrijf.

Ik realiseer me dat ik, als ik een blog schrijf, een ervaring heb dat ik zinvol bezig ben wat feitelijk komt doordat ik hierin zelf aanwezig ben wat zin geeft.

Ik realiseer me dat ik mezelf in zelfexpressie mis als ik te lang geen blog schrijf.

Ik stel mezelf ten doel te oefenen om aanwezig te zijn in en als mezelf zoals ik aanwezig ben als ik een blog schrijf als ik andere taken oppak op een dag dat ik eigenlijk een blog zou willen schrijven.

Ik stel mezelf ten doel om te zien of ik toch een kort blog kan schrijven diezelfde dag.

Ik stel mezelf ten doel om te stoppen met participatie in een ervaring van ‘zinvol bezig zijn’ als ik een blog schrijf en te stoppen met participatie in een ervaring van ‘niet zinvol bezig zijn’ als ik geen blog schrijf als ik dit wel zou willen.

Ik stel mezelf ten doel te oefenen om in zelfexpressie aanwezig te zijn ook al is het in hele kleine dingetjes, ook als ik geen blog schrijf en ik dit wel zou willen, te beginnen bij het mezelf even te stoppen in participatie in en als de geest en mezelf hier te halen in gewaarzijn van mijn ademhaling en van hieruit opnieuw te bewegen.

Ik stel mezelf ten doel de gehele serie interviews van de slak te luisteren.

PENTAX Image

———————————————————————————————————————-

Mogelijkheid tot wereldverandering met gelijke kansen voor ieder-een:
Leefbaar Inkomen Gegarandeerd:
https://www.facebook.com/BasisinkomenGegarandeerdDoorEqualLifeFoundation
Equal Life Foundation:
https://www.facebook.com/EqualLifeFoundation
Proces van zelfverandering:

www.desteniiprocess.com
www.lite.desteniiprocess.com  GRATIS ONLINE CURSUS MET BUDDY
Proces van relatie naar agreement:
www.desteniiprocess.com/courses/relationships
Zelfeducatie free:
www.eqafe.com/free
www.desteni.net
www.desteni.org
Journey to Life:
7 jaar dagelijks schrijven
7 jaar dagelijks schrijven – Dag 1 – Van ziel naar Leven
http://www.facebook.com/groups/journeytolife/
video: 2012: Nothingness – The 7 year process Birthing Self as Life
De Desteni Boodschap – Wat doen we ermee?:
https://ingridschaefer1.wordpress.com/2013/02/13/dag-235-de-desteni-boodschap-wat-doen-we-ermee/
Zelfvergeving als Toegift aan jeZelf:
https://ingridschaefer1.wordpress.com/2013/05/20/dag-299-zelfvergeving-als-toegift-aan-jezelf/

Geef een reactie

