Dag 518 – Een scheefstaande tand

Ik heb een scheefstaande hoektand in mijn gebit en van tijd tot tijd zie ik die als erg ontsierend. Op foto’s waar ik breeduit lach is het duidelijk zichtbaar en ziet mijn hele bovengebit er zeer onregelmatig uit, met name als de foto vanaf de linkerkant mijn gezicht genomen is (de linker hoektand die scheef staat valt dan het meeste op, die staat deels over de linker voortand geschoven).

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb boos te zijn dat ik nooit een beugel heb gehad en aan de andere kant ook wel weer blij te zijn dat ik nooit een beugel heb gehad.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb mijn bovengebit rommelig te vinden en hieraan te koppelen dat mijn eigen geest ook rommelig is, zoals weleens genoemd is in een artikel, dat de structuur van de tanden laten zien of de geest geordend of juist rommelig is.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb te denken dat het uitmaakt of de geest rommelig of gestructureerd is, het proces is hetzelfde aangezien de structuren van de geest niet zijn wie ik werkelijk ben in en als mezelf als leven, in en als het fysiek.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb boos te zijn op mijn vader dat hij beugels onzin vindt en geldklopperij, waardoor er nooit werkelijk is overwogen of een beugel wel of niet het beste zou zijn.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb verdriet te ervaren dat er nooit werkelijk is overwogen wat het beste is voor mijn gebit en dus voor mij hierin door het af te doen als een geldkwestie.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb zelf nooit de stap te hebben genomen om het zelf te onderzoeken, ook grotendeels weer door een geldkwestie aangezien het rechtzetten van tanden nogal wat geld kost.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb mezelf te proberen voor te stellen hoe mijn gezicht zou zijn als ik rechtstaande tanden heb, hoeveel stabieler dit op mij overkomt.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb te denken en geloven dat mensen mij serieuzer zouden nemen als ik mooie rechtstaande tanden zou hebben.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb mezelf te zien als iemand die maar wat aan freubelt, die niet ‘zoveel kwaad’ kan aanrichten en daarom niet werkelijk serieus genomen hoeft te worden.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb een rommelig en scheef bovengebit te koppelen aan een onvermogen tot het aanbrengen van structuur.

Ik realiseer me dat ik me heb laten leiden/lijden door plaatjes van vrouwen met mooie rechte gebitten die ik waarneem als vrouwen die weten wat ze willen en die dit in praktijk brengen.

Ik realiseer me dat het voor mijn gebit en mond inderdaad beter geweest zou zijn als ik dit op jonge leeftijd recht had laten zetten met behulp van een beugel aangezien deze tand heel scherp is en constant tegen mijn bovenlip aanduwt maar dat het verder niet iets zegt over wie ik ben, behalve dat ik niet ben opgestaan voor mezelf hierin en zelf hierin serieus de overweging heb gemaakt om wel of niet een beugel te nemen en dit in ieder geval serieus te onderzoeken.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf niet toegestaan en aanvaard heb mezelf serieus te nemen ten aanzien van mijn gebit.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb een scheefstaande tand ook wel iets leuks te vinden hebben in het verleden.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb een soort van trots te ontwikkelen ten aanzien van een scheve tand en hierin niet iets te willen veranderen alleen maar om een schoonheidsplaatje, waardoor en waarin ik niet verder gekeken heb hoe het voor mijn mond en gebit zou zijn om recht te staan.

Ik stel mezelf ten doel aan de tandarts naar de mogelijkheden te vragen ten aanzien van mijn gebit en van hieruit te overwegen wat het beste is om te doen op deze leeftijd en in mijn financiële situatie.

Ik stel mezelf ten doel, als en wanneer ik mezelf zie reageren op mezelf bij het zien van de scheve tand, te stoppen, te ademen, te zien wat de reactie inhoudt en hierop een zelfvergeving toe te passen en mezelf werkelijk te omarmen hierin.

Ik stel mezelf ten doel mezelf te vergeven en accepteren zoals ik ben in en als het uitgangspunt van wat het beste is, waarin ik me realiseer dat afwijzing van mezelf niet het beste is voor mezelf als leven en dus niet voor al het leven.

Vitaminestore Arnhem-01704-20140805-kopie-25%

Fotografie Nicooldesign

—————————————————————————————————————————–

Mogelijkheid tot wereldverandering met gelijke kansen voor ieder-een:
Leefbaar Inkomen Gegarandeerd:
https://www.facebook.com/BasisinkomenGegarandeerdDoorEqualLifeFoundation
Equal Life Foundation:
https://www.facebook.com/EqualLifeFoundation
Proces van zelfverandering:

www.desteniiprocess.com
www.lite.desteniiprocess.com  GRATIS ONLINE CURSUS MET BUDDY
Proces van relatie naar agreement:
www.desteniiprocess.com/courses/relationships
Zelfeducatie free:
www.eqafe.com/free
www.desteni.net
www.desteni.org
Journey to Life:
7 jaar dagelijks schrijven
7 jaar dagelijks schrijven – Dag 1 – Van ziel naar Leven
http://www.facebook.com/groups/journeytolife/
video: 2012: Nothingness – The 7 year process Birthing Self as Life
De Desteni Boodschap – Wat doen we ermee?:
https://ingridschaefer1.wordpress.com/2013/02/13/dag-235-de-desteni-boodschap-wat-doen-we-ermee/
Zelfvergeving als Toegift aan jeZelf:
https://ingridschaefer1.wordpress.com/2013/05/20/dag-299-zelfvergeving-als-toegift-aan-jezelf/

Geef een reactie

