Dag 528 – De invloed van helder (ochtend)licht en lange afstand lopen

Ochtendgloren

Ik bladerde door wat ‘oude’ cursusinformatie van Leo van der Zijden en Circadian over de werking van de bijnier en corticol terwijl ik aan het opruimen was. Hier las ik een stukje: corticol kan snel met 50% toenemen door onder andere helder (ochtend)licht en lange afstand lopen.

Dit had mijn aandacht. Ik voel al een tijd de behoefte om vooral vroeg in de ochtend eruit te gaan voor een wandeling maar laat dit even zo vaak achterwege omdat ik zoveel andere werkzaamheden wil doen. In de loop van de dag wordt de zin in een wandeling minder en bevalt het licht me ook minder. De keren dat ik wel vroeg in de ochtend gelijk naar buiten ga, kom ik kwiek, fris en opgewekt terug om hierna aan het werk te gaan.

Op de één of andere manier begreep ik niet helemaal waarom ik juist gelijk ’s ochtends weg zou gaan en door dit niet helemaal te begrijpen liet ik allerlei kleine redenen de overhand nemen om eerst aan het werk te gaan, om vervolgens de wandeling erbij in te laten schieten.

Nu begrijp ik wat me fysiek zo kwiek doet voelen als ik wel vroeg in de ochtend eruit ga en zie ik de zin er van in – wat meer cortisol kan ik wel gebruiken na de hectische werkzaamheden van afgelopen tijd en eigenlijk in het algemeen.

Disclaimer: deze informatie betreft mijn eigen bevindingen gecombineerd met bevindingen en mondelinge informatie doorgegeven via een cursus en is in geen geval een medisch advies.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf niet toegestaan en aanvaard heb om door alleen naar mezelf in mijn lichaam te luisteren de stap te nemen om naar buiten te gaan, het heldere ochtendlicht in voor een wandeling en in plaats hiervan het werk voor te laten gaan met als reden dat ik nog zoveel te doen heb en dit liever als eerste doe.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb het werk liever als eerste te doen ‘zodat het maar gedaan is’.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb onrustig te worden van de gedachten over het werk wat gedaan moet worden en dus doe ik deze liever eerst zodat ik erna ‘rustig kan wandelen’ wat er vaak op neerkomt dat de wandeling erbij inschiet.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb mezelf in en als mijn fysiek hetgeen te onthouden wat me juist fysiek ondersteunt door mezelf onrustig maken door participatie in gedachten over het werk wat ik te doen heb.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb te denken en geloven dat computerwerkzaamheden waarvoor ik verantwoordelijk ben voor gaan – dus eigenlijk belangrijker zijn dan te zorgen voor mijn eigen fysiek.

Als en wanneer ik mezelf in de gedachte zie gaan dat ik nog zoveel te doen heb en dat ik dit beter eerst kan doen, dan stop, ik adem.

Ik realiseer me dat de gedachten ‘ophopen’ en vermeerderen naarmate ik er langer in participeer waardoor het meer en meer lijkt wat ik te doen heb.

Ik realiseer me dat ik het werk belangrijker maak dan de wandeling in plaats van dit gelijk te benaderen en beiden een plek en tijd te geven in de dag op het moment dat dit het meest effectief is.

Ik stel mezelf ten doel hetgeen ik te doen heb op te schrijven en de deur uit te gaan voor een wandeling in de heldere ochtendlucht en de duur van de wandeling af te stemmen op de werkzaamheden die ik te doen heb.

Als ik mezelf onrustig zie worden door gedachten over werk wat ik nog te doen heb deze dag, dan stop ik, ik adem.

Ik realiseer me dat ik in de ervaring van onrust meer cortisol verbruik en hierin nog onrustiger wordt wat gunstig is voor mijzelf in en als de geest in energie maar ongunstig voor mijzelf in en als het fysiek.

Ik realiseer me dat het mij niet dient om in een ervaring van onrust te verkeren en dat ik mezelf hierin fysiek minder effectief maak en dus juist minder werk verricht en mezelf dus feitelijk nog onrustiger maak en deze onrust in stand houd in en als mezelf.

Ik stel mezelf ten doel mezelf fysiek rustig te bewegen in de vroege ochtend en te genieten van de stilte en het heldere ochtendlicht en de computer en de werkzaamheden een half uurtje later te starten waarin ik me realiseer dat ik in en als de geest, trucjes uithaal om mezelf af te leiden van mijn fysieke aanwezigheid.

PENTAX Image

———————————————————————————————————————————

Mogelijkheid tot wereldverandering met gelijke kansen voor ieder-een:
Leefbaar Inkomen Gegarandeerd:
https://www.facebook.com/BasisinkomenGegarandeerdDoorEqualLifeFoundation
Equal Life Foundation:
https://www.facebook.com/EqualLifeFoundation
Proces van zelfverandering:

www.desteniiprocess.com
www.lite.desteniiprocess.com  GRATIS ONLINE CURSUS MET BUDDY
Proces van relatie naar agreement:
www.desteniiprocess.com/courses/relationships
Zelfeducatie free:
www.eqafe.com/free
www.desteni.net
www.desteni.org
Journey to Life:
7 jaar dagelijks schrijven
7 jaar dagelijks schrijven – Dag 1 – Van ziel naar Leven
http://www.facebook.com/groups/journeytolife/
video: 2012: Nothingness – The 7 year process Birthing Self as Life
De Desteni Boodschap – Wat doen we ermee?:
https://ingridschaefer1.wordpress.com/2013/02/13/dag-235-de-desteni-boodschap-wat-doen-we-ermee/
Zelfvergeving als Toegift aan jeZelf:
https://ingridschaefer1.wordpress.com/2013/05/20/dag-299-zelfvergeving-als-toegift-aan-jezelf/

 

 

 

One thought on “Dag 528 – De invloed van helder (ochtend)licht en lange afstand lopen

  1. […] Dag 528 – De invloed van helder (ochtend)licht en lange afstand lopen […]

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s