Dag 534 – Waartoe ben ik bereid ten behoeve van het geheel?

Full the quantum existence of the elephant part 1

Ik zie op een aantal gebieden in mijn leven dat mijn bereidheid ‘getest’ wordt; mijn bereidheid om te staan en blijven staan in de beslissing die ik genomen heb. Dit betekent niet persé dat hetgeen ik in ben gaan staan, zich ontvouwt op de manier waarop ik in eerste instantie eraan ben begonnen.

Bijvoorbeeld, dit kan zo zijn met een relatie. Ik heb mijn bereidheid hierin getest gezien om dit te wandelen als dit het beste is. Dit betekent niet direct dat de relatie zich voortzet of dat ‘ik die voort moet zetten’; echter ik kan opstaan in de bereidheid in en als mezelf om te onderzoeken wat het beste is, ik kan hierin open zijn en zelfoprecht mijn bereidheid onderzoeken en van hieruit, verder zien. Het kan namelijk ook zo zijn dat ik niet bereid ben ergens toe, omdat het niet het beste is voor mij als leven en dus voor leven als geheel, maar dat ik denk dat ik bereid moet zijn.

Een ander voorbeeld is mijn werksituatie. Hierin zie ik mezelf staan in de bereidheid om aanwezig te blijven in en als de verantwoordelijkheid waarin ik ben gaan staan. Dit betekent niet per definitie dat de positie waarin ik begonnen ben, ook de situatie is die het beste is voor de lange termijn. Het is mijn bereidheid om het te wandelen, om door te zetten, waarin ik standvastig leer te zijn. En van hieruit, kunnen situaties zich openen als wat het beste is en kan ik meebewegen met wat het beste is. Zo leer ik dat als ik bereid ben om me te openen voor wat het beste is voor leven in en als mezelf, in en als zelfverantwoordelijkheid, ik hierin ook naar de situatie en omstandigheden beweeg die het beste zijn voor mezelf, waarin ik mij het beste beweeg en uitdruk in en als mijn fysiek en hier vandaan of hierin, kan ik opstaan en bijdragen aan wat het beste is voor al het leven.

Dit houdt niet in ‘dat ik gedwongen wordt’ om dit te doen, om te staan in en als zelfverantwoordelijkheid en open te zijn om verder te zien. Er is diep van binnen een angst aanwezig, dat ik gedwongen wordt tot allerlei zaken ‘die ik  niet wil’. Waardoor ik gemerkt heb dat ik me niet open durf te stellen voor een volledig zelfinzicht en zelfonderzoek. Echter ook diep van binnen, wil ik uiteindelijk datgene wat het beste is voor mijzelf als leven als al het leven in en om mij heen. Dat is namelijk de enige, standvastige oplossing om er zeker van te zijn dat niets of niemand achter blijft.

Deze angsten, deze gedachten die eigenlijk herinneringen zijn, die zijn voor mijzelf om door te wandelen en hierin beslis ik zelf wanneer en of ik bereid ben om me open te stellen voor wat het beste is voor al het leven, inclusief mijzelf. Fascinerend dus dat ik eigenlijk bang ben om te leven wat het beste is voor mijzelf. Dit betekent namelijk dat ik geen excuus meer heb om me achter te verschuilen om geen verantwoordelijkheid te nemen voor en als mijzelf. Ik ben dus zo bang voor zelfverantwoordelijkheid dat ik liever de boel saboteer, inclusief mezelf en mijn eigen leven, dan dat ik sta in en als de beslissing en bereidheid om te leven wat het beste is, voor al het leven in en om mij heen.

De bereidheid om te zien waartoe ik in staat ben en tegelijkertijd, te zien waartoe ik niet in staat ben, waartoe een ander misschien beter in staat is ten behoeve van het geheel.

De bereidheid om mijn angst onder ogen te zien en te ontmantelen. Het leven is niet dwingend, ik ben dwingend in en als de geest en hierin ga ik er vanuit dat Leven mij zal dwingen tot iets wat ik niet wil. Echter Leven, de Levenskracht, duwt alleen door daar waar illusies worden vastgehouden, in en als relaties in en als de geest en zal zo de illusies ontmantelen. Ten behoeve van het geheel als Leven in en als het Fysiek.

De dieren weten dit en leven dit. Zij staan als wat het beste is voor leven als geheel en zijn hierin ons levend voorbeeld.

Bereidheid, ik vind het een mooi woord. Waartoe ben jij bereid?

Om te onderzoeken en de weg voor te bereiden, voor degenen die na ons komen:

Desteni I Process Lite

Desteni I Process Pro

Leefbaar Inkomen Gegarandeerd

LIG

———————————————————————————————————————-

Geef een reactie

