Dag 586 – Als je het misbruik eenmaal hebt toegestaan, zul je de misbruiker worden

589517725e8e6fc27d5832acbd9c2aeeDesteni Art Pinterest

If you had an Experience where you ‘Feel’ you have been Abused, the only way that you’re going to get out of it, is with a Complete Forgiveness and to Face the Experience again in a similar way. Where you end up going through an experience, where you fear you may be Abused, and where you have to Stand and Live without Abuse, completely Live. Because I mean, Trust can only Exists if you Trust. Abuse can only Exist if you Allowed it. Or you Abuse. The problem is – Once you’ve Allowed Abuse, you’ll become Abuser. That is in Always the case. The Way you Abuse, then depends on many many factors.

(Interviews from the Farm 60: Candida and Self abuse)

Een stukje verder in het onderzoek naar de aanwezigheid van schimmels (Dag 581).

In vorig blog (Dag 585) is me duidelijk geworden hoe ik door in emotie/reactie te gaan, mezelf kwets en tegelijkertijd kwetsbaar maak en tevens vanuit hier een ander probeer te kwetsen in een poging de ander uit te lokken om ook in reactie te gaan en dus kwetsbaar te worden zodat ik niet de enige ben die kwetsbaar is in dat moment.

Dit is een vorm van self-abuse / zelfmisbruik en tevens van abuse / misbruik. Once you’ve Allowed Abuse, you’ll become Abuser. Ik heb het misbruik toegestaan, in dit geval in mezelf, gebaseerd op herinneringen/gedachten/aannames binnenin mezelf door in reactie te gaan en probeer hier vandaan een ander uit te lokken om ook in reactie te gaan. Dit is feitelijk wat we constant zien gebeuren in relaties en met name in intieme relaties. Hierin ontstaat een verwikkeling en afhankelijkheid van elkaar in en als de mind/geest, in en als reactie op elkaar en om niet te willen ‘verliezen’ blijven we de ander het liefst uitlokken. Echter, ik heb mezelf hierin allang verloren, ‘once I’ve allowed the Abuse’. Ik sta niet alleen, in en als zelfverantwoordelijkheid, wat inhoudt dat ik geen verantwoordelijkheid neem voor wie ik ben in reactie in gedachten, gevoelens en vooral emoties die aan de oppervlakte komen.

So, within the Candida then, it is all to do with the Interest you have in Abuse, in the Fear that you then develop from it of being Abused again. Which then makes it Impossible for you to experience you because you are Subject to what you’ve already experienced, you Subject to Memory. Now the Memory comes first before a new experience come, so now a new experience is Impossible.
Now you start to Ferment inside.

Bernard: Ok, It’s like you are now becoming like Wine, Like Alcohol, and therefore your body produce more more Sugar in and you’re taking more and more sugar and the Candida gets more because you are becoming Intoxicated with your Memories of Unfairness and within that you become more and more ‘Full of Wine’

(Interviews from the Farm 60: Candida and Self abuse)

In het onderdrukken en wegstoppen van deze ervaringen van misbruik en de angst om opnieuw misbruikt te worden, ben ik mezelf aan het fermenteren en verzuur ik langzaam aan. En zal ik tevens nieuwe situaties van angst voor misbruik creëren totdat ik mezelf hierin onder ogen te zie, de herinneringen onderzoek, mezelf hierin te vergeef en corrigeer en niet langer toesta dat ik mezelf misbruik door in emoties, gebaseerd op herinneringen te ‘schieten’ en van hieruit te gaan schieten op een ander oftewel, te proberen om de ander uit te lokken om ook in emotie/reactie te gaan en gaan schieten. De herinneringen van ‘oneerlijkheid’ komen zo duidelijk naar boven in een gerelateerde situatie dat ik werkelijk denk/geloof dat de situatie opnieuw oneerlijk is – wat misschien ook zo is – en hierin denk en geloof ik dat ik opnieuw in reactie moet gaan om duidelijk te maken dat ik ‘de situatie oneerlijk vind’. Ik zie echter niet helder in de situatie, ik zie alleen mijn herinnering/ervaring, geprojecteerd op de huidige situatie en/als het gedrag van een ander, in dit geval de partner. De partner kan een hele andere achtergrond hebben om zulk gedrag te laten zien dus hier is het praktisch om door te vragen, waarom iemand op dat moment doet wat ie doet. Echter eerst dien ik het beste mijn reacties zelf onder ogen te zien, wie ik ben hierin en waarom/waardoor ik reageer. Ik neig ernaar om direct de ander om duidelijkheid te willen vragen, om dit te eisen eigenlijk, echter dit doe ik dan vanuit reactie en dus lok ik reactie uit. Het kan tevens zo zijn dat de ander/de partner zelf al in reactie is – bijvoorbeeld langer slapen is over het algemeen ook een reactie op iets wat hieraan vooraf is gegaan, waar ik op reageer en interpreteer vanuit mijn herinneringen en ervaringen van misbruik hierin. Dit langer slapen hoeft niet iets ‘slechts’ te zijn, het kan een methode zijn om zelf opnieuw te stabiliseren in en als het fysiek na een periode van meer inspanning bijvoorbeeld. Op het moment dat iemand slaapt, is het ook niet mogelijk om hiernaar te vragen omdat diegene slaapt en als ik dan direct duidelijkheid wil van de ander, moet ik de ander wakker maken en lok ik een reactie uit. Dat is niet het beste in dat moment, ook al is ‘de ander om duidelijkheid vragen’ uiteindelijk wel onderdeel van de oplossing. Echter, eerst zelf. Dus eerst mezelf in mijn eigen reacties, en van hieruit op een geschikt moment, een gesprek voeren waarin beiden kunnen delen wat er speelt binnenin zelf.

In en als de geest wil ik ‘NU’ een oplossing, de geest wil het NU en ziet dit als oprechtheid, eerlijkheid. Dat is het niet, het is een eis in en als de geest, in zelfzucht, in een poging om te voorkomen dat ik eerst mijn eigen pijnlijke ervaringen/herinneringen en interpretaties onder ogen hoef te zien en zelf te vergeven. Het is feitelijk via de ander tot een oplossing proberen te komen. Dat is een relatie, dat is waarin ik mezelf afhankelijk maak van de ander en waar ik op reageer als de ander iets ‘onverwachts doet wat we niet hadden afgesproken’. Ik heb die ander namelijk nodig in relatie in en als de geest binnenin mezelf om tot een oplossing te komen, en wel ‘NU’.

Zie hier de kracht van het NU. Dit houdt in grondslag, dus misbruik in. Misbruik in en als de geest, van onszelf en/als de ander als leven in en als het fysiek. Dat is een stapje verder in dit verhaal om op zichzelf uit te schrijven.

Voor context rondom Candida verwijs ik naar het gehele artikel waaruit ik geciteerd heb, ter ondersteuning van mijn zelfonderzoek ten aanzien van de aanwezigheid van schimmels en mijn neiging om in ‘reactie te schieten’ – zoals ik in Dag 581 ook benoemde, er kwam een gevoeligheid naar voren voor het ontwikkelen van Candida die in de familie zo is opgebouwd, die ik zelf gereflecteerd zie in dit patroon van afhankelijkheid in relaties zoals ik mezelf geprogrammeerd heb in dit leven tijdens de opvoeding en zoals ik het geleerd heb – en wellicht aanwezig op een dieper niveau als voorprogrammering maar dat laat ik hier in het midden. Hetgeen ik nu tegen kom heb ik vele malen en wellicht vele levens zo geleefd en door in de huidige situatie te zien, mezelf te vergeven en veranderen, verander ik stap voor stap, mijn afhankelijkheid van mijn programmering en zelfs voorprogrammering, tot in en als het leven van mezelf als zelfsturend principe, als wat het beste is voor al het leven, in en als het fysiek.

Een vertaling van het woord ‘abuse’ waar ik me ook in kan vinden is het woord ‘belediging’. Dus misbruik kan als belediging gelezen worden, waarin ik mezelf ledig door geen verantwoordelijkheid te nemen voor en als mezelf in gedachten, gevoelens en emoties maar in plaats hiervan, deze probeer te ‘lozen’ buiten mezelf, niet doorhebbende dat ik mezelf zo ‘leger en leger’ maak in en als ervaring van mezelf in zelfvertrouwen.

Wordt vervolgd

Disclaimer: dit blog bevat op geen enkele wijze een medisch advies en is gebaseerd op ondervindingen in het proces dat ik wandel in en met mijn eigen fysiek en geestbewustzijnssysteem, op weg van ziel naar Leven.

1792964_300x300Desteni NL

——————————————————————————————————————————–

Mogelijkheid tot wereldverandering met gelijke kansen voor ieder-een:
Leefbaar Inkomen Gegarandeerd:
https://www.facebook.com/BasisinkomenGegarandeerdDoorEqualLifeFoundation
Equal Life Foundation:
https://www.facebook.com/EqualLifeFoundation
Proces van zelfverandering:

www.desteniiprocess.com
www.lite.desteniiprocess.com  GRATIS ONLINE CURSUS MET BUDDY
Proces van relatie naar agreement:
www.desteniiprocess.com/courses/relationships
Zelfeducatie free:
www.eqafe.com/free
www.desteni.net
www.desteni.org
Journey to Life:
7 jaar dagelijks schrijven
7 jaar dagelijks schrijven – Dag 1 – Van ziel naar Leven
http://www.facebook.com/groups/journeytolife/
video: 2012: Nothingness – The 7 year process Birthing Self as Life
De Desteni Boodschap – Wat doen we ermee?:
https://ingridschaefer1.wordpress.com/2013/02/13/dag-235-de-desteni-boodschap-wat-doen-we-ermee/
Zelfvergeving als Toegift aan jeZelf:
https://ingridschaefer1.wordpress.com/2013/05/20/dag-299-zelfvergeving-als-toegift-aan-jezelf/

 

3 thoughts on “Dag 586 – Als je het misbruik eenmaal hebt toegestaan, zul je de misbruiker worden

  1. […] het fermentatieproces is als in gisting als in het artikel van Candida and Self abuse waar ik twee blogs over geschreven heb – in fermentatie, dus in een gistingsproces wat zich door de tijd heen […]

  2. […] het fermentatieproces is als in gisting als in het artikel van Candida and Self abuse waar ik twee blogs over geschreven heb – in fermentatie, dus in een gistingsproces wat zich door de tijd heen […]

  3. […] There are many dimensions involved here where in the relationship between the suppression of emotional reactions do have an influence on my physical body that I have allowed many times throughout my live, if I take in consideration the condition of a the spastic colon that I have allowed/created to exist in and as myself. Central in this, is the acceptance and allowance of the emotional reactions as self-abuse, as reactions on abuse that is happening ‘to me’ and/or that is happening in this world and from here, suppressed within my physical body where I tried to separate myself from the experiences that gives and showes the pain and abuse. Which is actually a form of denial. Because, “Once you’ve Allowed Abuse, you’ll become Abuser”. […]

Geef een reactie

