Dag 618 – Waarom stemmen mijn beste intentie en het fysieke resultaat niet overeen?

radar hoofdIk wil het woord “Intentie” nogmaals nader onderzoeken in de context van ‘beste intentie’ en uiteenzetten aangezien het woord veel gebruikt wordt als ‘goede bedoeling’ en van hieruit ‘misbruikt’ in en als de geest als excuus om niet verder te zien in de resultaten die ‘verkeerd uitpakken’ in en als de fysieke realiteit. Verkeerd kunnen we hier zien als ‘gekeerd’, oftewel als een omkering in en als de geest. In de geest keren we alles om en zetten we het naar onze hand zogezegd, waardoor niet meer zichtbaar is hoe het werkelijk in elkaar steekt.

Als ik iets doe vanuit mijn beste intentie en achteraf blijkt dat in fysieke realiteit, de uitkomst niet het beste is voor alle betrokken binnen de situatie en/of afwijkt van mijn beste intentie, dan kan ik er vanuit gaan dat mijn beste intentie niet helder is. Hierin kan ik dan de woorden onderzoeken om te zien waar het mis gaat.

Het woord ‘beste’ kan niet zoveel mis mee gaan aangezien dit helder en eenduidig is. Het beste is het beste, dan is het alleen praktisch om te zien voor wie of wat ik het beste wil, of ik alles en iedereen hier in overweging neem. Dan kom ik bij het woord ‘intentie’ en dit moet dan de richting aangeven voor waar ik dit woord ‘beste’ in naar voren laat komen. Ik wil in en als mijn intentie het beste.

Intentie – bedoeling, oogmerk, voornemen.

Dus het is mijn bedoeling en voornemen om het beste te doen

(waarbij ik nog niet gedefiniëerd heb voor wie, want als ik het beste wil voor mezelf in en als de geest zal het geen resultaat geven dat alle betrokkenen in overweging neemt in en als het fysiek maar ben ik bezig om het beste te doen voor mezelf in eigenbelang, wat zoveel inhoudt dat ik mezelf in en als de geest, bestaande in en als energie in stand aan het houden ben aangezien een bestaan in en als energie het enige is dat het beste is voor mezelf in en als de geest. Zonder energie – besta ik niet in en als de geest. Waarbij energie inhoudt: gedachten, gevoelens en emoties die ik creëer en in stand houd binnenin en als mezelf)

Stel dat ik werkelijk oprecht de bedoeling heb om het beste te doen en neer te zetten in deze wereld, voor mezelf en alle betrokkenen. En toch creëer ik resultaat in de fysieke werkelijkheid dat iets anders laat zien. Dan kan ik hieruit opmaken dat ik niet daadwerkelijk gedaan heb wat het beste is, het was alleen wel mijn bedoeling. Dan zit er dus een verschil met ‘wat ik bedoel te doen’ (= mijn intentie) en wat ik daadwerkelijk doe (= fysiek resultaat).

Om hierin het verschil te begrijpen dat zich voordoet moet ik over de informatie beschikken dat ik feitelijk besta in gedachten, gevoelens en emoties, in en als de geest (waar mijn intentie als ‘wat ik bedoel te doen’ vandaan kom) en in en als mijn fysiek in en als een fysieke, tastbare realiteit (zichtbaar in en als het fysieke resultaat). Ik moet begrijpen dat ik feitelijk in meerdere lagen of dimensies besta binnenin en als mezelf, namelijk in dimensies in en als de geest en tevens ben ik aanwezig in het fysiek – een fysiek lichaam en een fysieke, tastbare realiteit – en dat ik hierdoor in tweeën gesplitst ben waardoor ik niet datgene creëer wat mijn bedoeling is.

Ik moet me realiseren dat ik ‘mijn bedoeling’ als ‘mijn beste intentie’ zal gaan verdedigen en dat ik tevens deze beste intentie/bedoeling zal gebruiken als verdediging om niet werkelijk te gaan zien waarom mijn bedoeling/intentie en het fysieke resultaat niet overeen komen. Over het algemeen zal ik omstandigheden van buitenaf gebruiken om te verklaren waarom mijn bedoeling zich niet fysiek manifesteert.

Natuurlijk hebben omstandigheden en anderen van buitenaf invloed op wat ik wil neerzetten. Ik leef niet alleen in deze fysieke wereld en op dit moment zijn we niet afgestemd op elkaar en werken we niet samen in en als een gelijk uitgangspunt als wat het beste is voor alles en iedereen aangezien we allemaal in afgescheidenheid van onszelf en de fysieke wereld, in gedachten, gevoelens en emoties bestaan.

Echter hierbij ‘vergeet’ ik dan dat ikzelf hierin richting kan geven en vermijd ik het om te zien hoe en waar ik iets anders had kunnen doen – los van wat een ander doet en los van de omstandigheden. Als ik ga zien hoe en waar ikzelf iets anders had kunnen doen, dan stel ik mezelf in staat om van hieruit mezelf te sturen binnen de situatie zodat het fysieke resultaat zoveel als mogelijk overeen stemt met mijn oorspronkelijke bedoeling, in en als mijn uiterste potentieel.

Waarom vermijd ik dit? Omdat ik liever niet zie dat ik niet zo ‘goed’ ben als dat mijn intenties en bedoelingen mij (en anderen) willen doen geloven. Dit is niet iets om persoonlijk te nemen, dit is hoe we geprogrammeerd zijn in en als de geest. We hebben een volledig systeem binnenin en als onszelf geaccepteerd waarin we onze intenties en bedoelingen zijn gaan geloven als dat we ‘het beste voor hebben’ met het leven.

Is dat werkelijk zo? Of geven we in en als onze intentie eigenlijk alleen om onszelf en onze energetische ervaringen?

We doen veel ‘verkeerd’ als gekeerd in en als de geest

ten behoeve van overleving in en als energie, in en als de geest en hiervoor hebben we fysieke substantie als brandstof nodig, om onszelf in gedachten, gevoelens en emoties energetisch te voeden.

Zie het als hoe vroeger de foto’s werden afgedrukt waarin vanuit het negatief, zwart wit wordt en wit wordt zwart in de projectie. Dan is het ‘negatief’ hoe ik werkelijk besta binnenin mezelf en dit bouw ik op tot een positieve ervaring als intentie of bedoeling in en als de geest die ik projecteer op de fysieke werkelijkheid, echter het uiteindelijke fysieke resultaat laat zien wie ik werkelijk ben. Zolang ik deze omkering persoonlijk neem, zal ik niet ter wille zijn om te zien in wie ik geworden ben in en als deze omkering, in en als de geest en dus zal ik niet zien en willen zien hoe en waar ik zelf verantwoordelijk ben voor het creëren/manifesteren van het omgekeerde resultaat – omgekeerd dan mijn beste intentie.

Mijn intentie houdt een polariteit in aangezien het ontstaat in en als de geest en is opgebouwd vanuit negativiteit (emoties) en zich opstapelt tot een positieve ervaring (gevoelens zoals bijvoorbeeld mijn beste intentie). Een voorbeeld is de energetische ervaring van liefde die eigenlijk angst inhoudt. Angst om mezelf onder ogen te zien in hoe ik besta in en als het negatief (de oorsprong in en als de geest in oorspronkelijke blauwdruk) en angst als negatieve ervaring bouw ik op tot een positieve ervaring van liefde, geprojecteerd op iets of iemand buiten mij, bijvoorbeeld in de ‘vorm’ van een intentie of goede bedoeling om mezelf een ‘goed gevoel’ te geven met al die negativiteit waarin ik besta.

Als ‘mijn goede bedoeling’ zich dan laat zien in een resultaat in de fysieke realiteit die niet het beste is voor alle betrokkenen en zelfs niet voor mezelf en voor diegene of datgene waarop ik mijn liefde geprojecteerd heb, dan wordt er dus een verschil of omkering zichtbaar. Echter zolang ikzelf blijf participeren in de positieve ervaring van liefde als ‘mijn goede bedoeling’ zal ik het uiteindelijke, fysieke resultaat niet werkelijk onder ogen zien als hetgeen ik zelf gecreëerd heb en zal ik het wijten aan omstandigheden en invloeden van buitenaf, alsof die het resultaat bepalen.

Er zijn altijd invloeden van buitenaf waarmee ik mijn goede bedoelingen kan verdedigen. Totdat ze er niet meer zijn. Totdat ik mezelf alleen onder ogen moet zien. Een moment waarop ik er zeker van kan zijn dat dit gebeurt is het moment waarop ik doodga. Op het moment dat ik doodga, ben alleen ik over in hoe ik besta. Ik zal mezelf zien, zonder afleiding en invloeden van buitenaf waarop ik mijn verantwoordelijkheid kan afschuiven. En hier heb ik net als ieder-één, een gelijke kans om mezelf werkelijk onder ogen te zien, te vergeven en corrigeren tot in en als leven als wat het beste is voor al het leven, inclusief mezelf als leven.

Echter ik hoef niet te wachten totdat ik dood ben. Liever niet. Ik kan de beslissing nemen om mezelf hier op aarde, in en als mijn fysieke lichaam, onder ogen te zien. Ik heb mensen om me heen die mij hierin ondersteunen, die mij mezelf laten zien in spiegelende omstandigheden en van hieruit kan ik hier de beslissing nemen om mezelf onder ogen te zien in hoe ik werkelijk besta in en als dit negatief (in ‘negativiteit’) in en als de geest en pas als ik zie wie ik ben geworden en hoe ik op vele gebieden ‘verkeerd’ besta (oftewel gekeerd in en als de geest wat ik ook kan benoemen als ‘dat ik vele fouten maak’) dan stel ik mezelf in staat om mezelf te vergeven voor deze omkeringen in en als de geest die ik dag in, dag uit manifesteer in en als mijn fysieke leefomgeving met catastrofale gevolgen en als ik mezelf vergeef en dus begrijp, zal ik mezelf kunnen corrigeren en van hieruit, de correctie leven en (leren) staan als wat het beste is voor al het leven.

En zo, stemmen het fysieke resultaat (van buiten) en mijn intentie/bedoeling in en als leven (van binnen) uiteindelijk en steeds meer overeen – zo binnen zo buiten – doordat ik de discrepantie, de afgescheidenheid in en als mezelf, in en als de geest als een bestaan in energetische ervaringen in en als gedachten, gevoelens en emoties stop – ik stop met participeren in deze energetische afleidingen binnenin mezelf, ik stop met het geloven en volgen van mijn gedachten en gevoelens en emoties. En als ik hiermee stop, kan ik heel en één worden met en als mezelf, in en als mijn fysiek en gaan leven en leren leven zoals ik beslis, in en als mezelf in overeenstemming met wat het beste is voor al het leven, voor alle betrokkenen en dit moet zichtbaar zijn in een fysiek resultaat. Als dit niet zo is, als het fysieke resultaat afwijkt van wat het beste is voor alle betrokkenen inclusief mezelf, dan heb ik iets gemist, dan besta ik ergens in afgescheidenheid van mezelf oftewel, in een gedachte, gevoel of emotie en van hieruit handel – of heb ik gehandeld – in eigenbelang. Dus heb ik werk te doen. Ik zoek de afgescheidenheid, vergeef mezelf en begrijp mezelf in hoe dit zo ontstaan is en van hieruit corrigeer ik mezelf en ga ik verder.

Het fysieke resultaat liegt niet, het is een weerspiegeling van wat we als mensen neerzetten. En als ik dit niet onder ogen wil zien en mezelf hierin niet onder ogen zie als begin- en eindverantwoordelijke, dan is er maar één die liegt tegen en als mezelf en dat ……ben ikzelf.

Zelfoprechtheid (youtube)

Desteni I Process (online courses)

Desteni I Process Lite (free online course – ook in het Nederlands)

Eqafe Store (free) (Zelfeducate)

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Gerelateerde artikelen:

Dag 315 – Paranoia in en als Intentie in de New Age Beweging

Dag 335 – De New Age gezondheidstherapieen als Opzettelijke Paranoia om Voordeel/Winst te creeren – deel 1

Dag 336 – De New Age gezondheidstherapieen als Opzettelijke Paranoia om Voordeel/Winst te creeren – deel 2

Dag 324 – Het woord Negatief anders Belicht

Blogs met het woord Intentie in de zoekopdracht

————————————————————————————————————————

One thought on “Dag 618 – Waarom stemmen mijn beste intentie en het fysieke resultaat niet overeen?

  1. mijn reis naar leven zegt:

    Cool uitgeschreven, dank!

Geef een reactie

