Dag 635 – Ik zou wel een kok willen

koken

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb de ervaring te hebben de hele dag met eten bezig te zijn.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb het koken zoveel werk te vinden.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb niet te weten wat ik moet koken.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb wel te willen eten maar niet te willen koken/bereiden.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb wel drie keer per dag een warme maaltijd te kunnen eten maar dit niet qua koken voor elkaar te krijgen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb het zorgen voor eten als een dagtaak te zien.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb werk en warm eten maar lastig te kunnen combineren.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb soms niet te begrijpen hoe anderen zoveel taken combineren als er bijvoorbeeld voor een heel gezin moet worden gekookt.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb koken en zorgen voor eten op de achtergrond te schuiven en minder belangrijk te maken dan andere bezigheden en hierin, als ik ‘moet’ koken, de ervaring te hebben dat ik hier niet teveel tijd mee kwijt mag zijn.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb boodschappen doen zoveel tijd in te vinden nemen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb vaak enorme ‘moeheid’ te ervaren om boodschappen te moeten gaan doen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb het woord ‘moeten’ te ervaren in relatie tot eten, koken en boodschappen doen en tegelijkertijd wel van eten te houden en me ook fysiek goed te voelen als ik kook en aan het koken ben.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb steeds iets te willen eten ‘waar ik zin in heb’ en anders niet te willen eten.

Als en wanneer ik mezelf zie deelnemen in een gedachte dat koken teveel tijd inneemt, dan stop ik, ik adem. Ik realiseer me dat koken inderdaad tijd inneemt en dat ik hier de tijd voor kan inplannen.

Ik stel mezelf ten doel een tijdschema te gaan maken waarin ik maaltijden bereiden en opeten in plan en ik stel mezelf ten doel om tijdens het koken een interview te luisteren waardoor ik zelfs gemakkelijker de taken uitvoer en goed kan luisteren als ik bezig ben.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb me in de ochtend ertoe te moeten zetten om eten te bereiden voor mezelf en hier tegenop te zien.

Als en wanneer ik er in de ochtend tegenop zie om eten te bereiden voor mezelf, dan stop ik, ik adem. Ik realiseer me dat ik eigenlijk geen idee heb waar dit mee te maken heeft en ik stel mezelf ten doel op het moment in de ochtend, het eten bereiden op te pakken zoals ik altijd doe en tevens te ademen in de ervaringen die opkomen en hier meer gewaar te zijn van wat er gebeurt in mij en van hieruit mezelf te vergeven en de vergevingen uit te spreken terwijl ik de bezigheden uitvoer.

Ik stel mezelf ten doel de tijd die ik bezig ben met koken, tevens meer te gebruiken voor het hardop uitspreken van zelfvergevingen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb te vinden dat ik geobsedeerd met mezelf bezig ben zonder daadwerkelijk iets toe te voegen in de wereld.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb te denken en geloven dat ik iets toe moet voegen in de wereld en mezelf hiermee in de weg te zitten met gedachten en ervaringen, in plaats van te stoppen met deelname in en als de geest in gedachten en ervaringen als ‘structuren van de wereld waaraan ik denk te moeten toevoegen’ en van hieruit effectief mezelf voort te bewegen in en als de adem in de fysieke bezigheden.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb koken en eten maar een egocentrische bezigheid te vinden waar we niet teveel tijd in moeten stoppen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb het onderwerp van koken, eten en boodschappen doen een ‘minder belangrijk’ onderwerp te vinden om over te schrijven in plaats van in te zien, realiseren en begrijpen dat ieder onderwerp er één is om in te zien en dat juist de onderwerpen die we als ‘onbelangrijk’ waarnemen, onderwerpen kunnen zijn waar we veel in participeren en onszelf in limiteren.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb koken en huishouden aan ‘huisvrouw en moeder’ te koppelen en hier op neer te kijken.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb in conflict te zijn met mezelf als ik kook en huishouden doe en hier in een ervaring van ‘het duurt te lang, het neemt teveel tijd in’ aanwezig te zijn binnenin mezelf.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb me af te scheiden van ‘moeder en huisvrouw’ en hierin me af te scheiden van de taken van moeder en huisvrouw in en als een ervaring van minderwaardigheid, terwijl het juist tot de basisvaardigheden behoort die een ieder dient uit te voeren om zichzelf hier in fysiek welzijn te behouden.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb zoveel tijd kwijt te zijn met het conflict in mezelf in en als de geest in gedachten en ervaringen, vaag op de achtergrond aanwezig ten aanzien van huishoudelijke taken en koken waardoor ik me fysiek minder effectief beweeg en vervolgens de ineffectiviteit te projecteren op de fysieke bezigheden zoals huishoudelijke taken en koken.

Ik vermoed dat ik hier een programmering heb overgenomen van man naar vrouw, van vader naar moeder waarin ik automatisch deelneem zonder dit werkelijk te onderzoeken in mezelf en te stoppen en vergeven.

Ik stel mezelf ten doel het energetisch mannelijke en en energetisch vrouwelijke aspect te verwijderen van koken en huishoudelijke taken en gewaar te zijn en/of worden van wat er in me opkomt als ga koken, boodschappen doen of andere huishoudelijke taken oppak.

pan————————————————————————————————————————-

Proces van zelfverandering:
http://desteniiprocess.com/courses
www.lite.desteniiprocess.com  GRATIS ONLINE CURSUS MET BUDDY (Ook in het Nederlands!)

Zelfeducatie free:
https://eqafe.com/free
www.desteni.org
De Kronieken van Jezus

Journey to Life – Reis naar Leven:
https://nl.gravatar.com/ingridschaefer1
7 jaar dagelijks schrijven – Dag 1 – Van ziel naar Leven
video: 2012: Nothingness – The 7 year process Birthing Self as Life
Ingrid’s Desteni Witness Blog
Facebook:
http://www.facebook.com/groups/journeytolife/
https://www.facebook.com/groups/326696524041028/

The Secret to Self-Realisation:

http://creationsjourneytolife.blogspot.com/2013/02/day-311-secret-to-self-realisation.html

Proces van wereldverandering:
http://bigpolitiek.blogspot.nl/
http://livingincome.me/wiki/The_Living_Income_Guaranteed_Proposal
Facebook:
https://www.facebook.com/BasisinkomenGegarandeerdDoorEqualLifeFoundation

Uil forgive

 

One thought on “Dag 635 – Ik zou wel een kok willen

  1. […] hebben als iets om naar te kijken, terwijl ik wel graag een kok zou willen (zoals omschreven in een voorgaand blog) die voedsel voor me bereid dat smakelijk en tegelijkertijd voedend en passend […]

Geef een reactie

