Dag 644 – Lichamelijk verval – bij de tandarts

tandarts

Ik was gisteren bij de tandarts. Doordat mijn ‘oude’ tandarts ermee gestopt is en ik bij deze was gebleven terwijl ik allang verhuisd ben naar een ander woongebied zat er wat langer tijd dan ik normaal aanhoud tussen twee consulten. Toen de tandarts stopte vond ik het tijd om in de omgeving een tandarts te zoeken, echter ook hier ging wat tijd overheen doordat ik bij de eerste niet helemaal tevreden was en doordat ik een half jaar druk was met andere zaken waardoor ik het niet goed voor elkaar kreeg om dit op te pakken.

Welnu ik heb een praktijk gevonden die me bevalt en de twee gaatjes zijn gevuld. De tandarts gaf aan dat het eigenlijk iets te lang had geduurd met betrekking tot een optimale preventieve behandeling van een gaatje in een kies. Overigens is er heel veel correctie nodig om mijn gebit weer in optimale – zo goed als mogelijk in overweging van leeftijd, kwaliteit van de tanden etc – conditie te brengen. Een proces wat ik wel aan wil gaan en wat ik tevens wil gebruiken als ondersteuning om meer af te stemmen op mezelf in en als mijn fysiek en door de geestbewustzijnsstructuren heen te wandelen.

Het resultaat van de behandeling bevalt me. Er kwamen echter wel wat gedachten en emotionele ervaringen omhoog zittend in de stoel, waar ik doorheen heb geademd om me op mijzelf en de behandeling te concentreren. Hier neem ik de ervaringen en gedachten en plaats ze in zelfvergeving ter ondersteuning en voorbereiding van mezelf verder in dit traject.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb mezelf kwalijk te nemen dat ik te lang gewacht heb met een adequate behandeling, iets wat ik over het algemeen goed bijhoud.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb angst te ervaren dat ik te laat ben en dat dit grote gevolgen heeft voor mijn gebit, terwijl de tandarts dit niet zo aangaf en het gaatje op zo’n manier heeft gevuld waarbij het kleine restant aan ‘bederf’ zoals ze dit noemen binnen de afgesloten ruimte van de kies, in 96% van de gevallen wordt opgeruimd door het lichaam zelf.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb zwakte te ervaren in mijn tanden wat me doet herinneren aan een droom die ik soms had toen ik heel erg vermoeid was, dat mijn tanden uit vielen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb angst te ervaren dat mijn tanden uitvallen/dat ik zo verzwakt raak dat mijn tanden uitvallen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb mezelf dom te vinden dat ik lang gewacht heb.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb angst te ervaren voor mezelf in dit wachten/uitstellen van iets oppakken ten behoeve van mijn lichaam, mede doordat ik ‘bezet’ was in en als de geest en ook in de praktijk, door een privé-situatie gecombineerd met het feit dat ik een nieuwe tandarts moest vinden waar ik voorlopig verder kan.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb niet graag te wisselen van tandarts en huisarts terwijl nu blijkt dat de ontwikkelingen zoveel verder zijn en dat de jongere tandartsen zo enthousiast zijn over nieuwe technieken die beschikbaar zijn welke ik nooit aangeboden heb gekregen bij de oude tandarts, wat ik eigenlijk ook wel prima vond.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb een gedachte van mijn vader te hebben overgenomen dat ‘tandartsen altijd van alles aanbieden wat vooral geld kost’ en hierdoor genoegen te nemen met een simpele, eenvoudige aanpak en niet verder te zien in wat de tandarts af en toe benoemde als mogelijkheid, terwijl juist mijn tanden misschien wel meer nodig hebben aangezien ik vanaf jongs af aan al veel gaatjes heb gehad.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb te hebben gedacht dat na het wisselen van de amalgaanvullingen voor witte vullingen, mijn gebit een soort van balans had gevonden doordat ik een lange periode geen of bijna geen gaatjes had, waardoor ik onzorgvuldiger ben gaan worden met de frequentie van de controles (van 2x per jaar naar 1x per jaar) en wat door de wisselingen, over dit tijdsbestek is heen gegaan.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb de verdovingen altijd wel heftig te vinden om weer fysiek af te voeren en het gevoel te hebben dat deze verdoving sterker was en langer duurde voordat het was uitgewerkt dan ik me kan herinneren van voorgaande behandelingen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb verdrietig te worden van het fysieke verval dat ik waarneem in mijn gebit en me hierin meer geconfronteerd te zien met het aanvaarden van fysiek verval dat onvermijdelijk is, ook al is het lichaam tot veel meer in staat naarmate de invloed en impact van de geest vermindert.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb te houden van mooie, gezonde en sterke lichamen, bij mezelf en bij anderen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb niet graag fysiek de symptomen van het ouder worden te bemerken.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb te denken en geloven dat ik de fysieke symptomen van het ouder worden wel kan stoppen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb me oud te voelen, alsof ik bijna aan het einde van mijn leven ben, waarin ik me nu realiseer dat dit mijn geestbewustzijnssysteem kan zijn die zich bijna aan het einde van zijn invloedrijke bestaan bevindt.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb te denken en geloven en angst te ervaren dat mijn gebit niet sterk genoeg is voor de gehele restauratie en dat al mijn tanden uitvallen als ik dat laat toepassen, in plaats van in te zien, realiseren en begrijpen dat het een stap voor stap proces is waarin mijn tanden en kiezen zich uiteindelijk beter kunnen handhaven als ze beter op hun plek staan wat mijzelf weer kan ondersteunen om mezelf beter op mijn plek, in en als mijzelf, in en als mijn fysiek te plaatsen en stand te houden.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb mijn gebit minder goed te verzorgen/laten behandelen dan de rest van mijn lichaam.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb angst te ervaren voor het ongemak in mijn mond dat gepaard zal gaan met de verschillende behandelingen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb angst te ervaren dat de behandelingen een verminderend effect hebben op het vermogen om te eten, terwijl het uiteindelijk juist zal ondersteunen in het kauwen en dus verteren van de voeding.

kleurplaat_van_de_tandarts_

Ik stel mezelf ten doel om in overleg met de tandarts een behandelplan te maken, de kosten te bekijken en hiermee te beginnen zodra mogelijk en tevens hierin de verdovingen te bespreken.

Ik stel mezelf ten doel de komende twee jaar de verzorging en behandeling van mijn gebit meer naar voren te plaatsen.

Ik stel mezelf ten doel door te gaan en door te zetten met het proces van het bevrijden van mijzelf van het invloedrijke bestaan van mijzelf in/als mijn geestbewustzijnssysteem door te stoppen met deelname in en volgen van gedachten, gevoelens en emoties en in plaats hiervan de gedachten, gevoelens en emoties als invloedrijke structuren zelf te vergeven en mezelf te corrigeren met nieuwe, levende woorden tot in eenheid en gelijkheid en ik stel mezelf ten doel het proces met mijn gebit te gebruiken ter ondersteuning van mezelf in dit proces van bewustzijn naar gewaarzijn.

full_consciousness-awareness-back-to-basicsBack to Basics

———————————————————————————————————————

Proces van zelfverandering:
http://desteniiprocess.com/courses
www.lite.desteniiprocess.com  GRATIS ONLINE CURSUS MET BUDDY (Ook in het Nederlands!)

Zelfeducatie free:
https://eqafe.com/free
www.desteni.org
De Kronieken van Jezus

Journey to Life – Reis naar Leven:
https://nl.gravatar.com/ingridschaefer1
7 jaar dagelijks schrijven – Dag 1 – Van ziel naar Leven
video: 2012: Nothingness – The 7 year process Birthing Self as Life
Ingrid’s Desteni Witness Blog
Facebook:
http://www.facebook.com/groups/journeytolife/
https://www.facebook.com/groups/326696524041028/

The Secret to Self-Realisation:

http://creationsjourneytolife.blogspot.com/2013/02/day-311-secret-to-self-realisation.html

Proces van wereldverandering:
http://bigpolitiek.blogspot.nl/
http://livingincome.me/wiki/The_Living_Income_Guaranteed_Proposal
Facebook:
https://www.facebook.com/BasisinkomenGegarandeerdDoorEqualLifeFoundation

Uil forgive

Geef een reactie

