Dag 646 – Verhaallijnen in mijn hoofd

party

In mijn tiener- en puberjaren heb ik veelvuldig deelgenomen in mijn geest in hele verhaallijnen die ik van tevoren projecteerde van gebeurtenissen die te wachten stonden en hoe dit zou gaan verlopen. Bijvoorbeeld, een eindexamenfeest. Ik kon hier van tevoren heel druk mee zijn in mijn gedachten, bedenken welke kleren ik zou aantrekken, hoe geweldig ik me zou voelen als ik eenmaal klaar was met school, met welke mensen ik dit zou vieren en vaak waren hier dan specifiek mensen bij betrokken met wie ik dan graag op dat moment om wilde gaan. Ik had vrij drukbezette dagen maar ik herinner me dat ik er echt naar uitkeek om naar bed te kunnen als ik klaar was met alle bezigheden en dan mijn gedachten ‘de vrije loop te laten’.

Als ik hier nu op terugkijk, zie ik sowieso dat dit een patroon is waarin ik volledig in gedachten, in de geest heb geloofd alsof het ‘oké’ en normaal is om hier op deze manier in deel te nemen en ook alsof het van enige ‘positieve’ invloed zou zijn op de gebeurtenis zelf als dat het dan ook op deze manier zou plaatsvinden.

De manier van kleden bijvoorbeeld, die had ik in de hand, dus die vond min of meer plaats (zo)als ik dat wilde (dit betrof geen dure nieuwe outfit maar kleren bij elkaar gecombineerd die ik leuk of mooi of stoer vond). Echter mijn ervaring van de gebeurtenis op het moment zelf, was over het algemeen heel anders dan vooraf in mijn verbeelding. Dus ja, ik zag er uiterlijk uit zoals ik me had voorgesteld, echter innerlijk ervoer ik me absoluut verschillend en vaak bevatte zo’n gebeurtenis een teleurstellende ervaring binnenin mezelf, het liep niet zoals ik me had voorgesteld.

Hierin vraag ik me af of ik niet juist door deze deelname vooraf in verbeeldingen/projecties en gedachten, mede gemaakt hebben dat hoe ik me ervaar van binnen, afhankelijk is geworden van met wie ik ben en hoe de gebeurtenis verloopt oftewel, dat ik mijn innerlijke ervaring afhankelijk heb gemaakt van mijn uiterlijke wereld.

Dit is iets wat ik wil veranderen in mezelf. Ik wil zelf richting geven aan hoe ik me ervaar, onafhankelijk van met wie ik ben of wat de omstandigheden zijn. Hiermee bedoel ik niet dat ik me altijd maar ‘goed’ moet voelen ook in barre omstandigheden, maar meer dat ik mezelf stabiliseer in iedere situatie, onafhankelijk van met wie ik ben en wat ik doe en dat ik me hierin leer uit te drukken, onafhankelijk van de anderen en de omgeving, echter wel in overweging van de omstandigheden en de omgeving, dus zonder onnodig conflict te veroorzaken alleen omdat ik me uit zou willen drukken.

Het deelnemen in gedachten en afbeeldingen/projecties van tevoren stop ik al sinds langere tijd in mezelf zodra ik opmerk dat ik dit doe. Echter ik heb de verbinding met hoe ik dit vroeger geleefd heb nog niet nader onderzocht. In het volgende blog begin ik met zelfvergevingen op de ervaringen binnenin mij in situaties waarin ik mijn innerlijke ervaringen, afhankelijk heb gemaakt van uiterlijke omstandigheden en mensen buiten mij. Op deze manier open ik de verouderde constructie en verwijder ik de ervaringen die ik in mezelf gecreëerd heb in verbeeldingen en gedachten, in relatie tot gebeurtenissen waar ik zogenaamd naar uitkijk en creëer ik ruimte om mezelf hierin te veranderen en meer aanwezig te zijn in het moment in wat daadwerkelijk en fysiek plaatsvindt.

full_the-metaphysical-secrets-of-imagination-self-image-and-imagination-part-1self Image and Imagination

——————————————————————————————————————————–

Proces van zelfverandering:
http://desteniiprocess.com/courses
www.lite.desteniiprocess.com  GRATIS ONLINE CURSUS MET BUDDY (Ook in het Nederlands!)

Zelfeducatie free:
https://eqafe.com/free
www.desteni.org
De Kronieken van Jezus

Journey to Life – Reis naar Leven:
https://nl.gravatar.com/ingridschaefer1
7 jaar dagelijks schrijven – Dag 1 – Van ziel naar Leven
video: 2012: Nothingness – The 7 year process Birthing Self as Life
Ingrid’s Desteni Witness Blog
Facebook:
http://www.facebook.com/groups/journeytolife/
https://www.facebook.com/groups/326696524041028/

The Secret to Self-Realisation:

http://creationsjourneytolife.blogspot.com/2013/02/day-311-secret-to-self-realisation.html

Proces van wereldverandering:
http://bigpolitiek.blogspot.nl/
http://livingincome.me/wiki/The_Living_Income_Guaranteed_Proposal
Facebook:
https://www.facebook.com/BasisinkomenGegarandeerdDoorEqualLifeFoundation

Uil forgive

 

One thought on “Dag 646 – Verhaallijnen in mijn hoofd

Geef een reactie

