Dag 652 – “Wat is jouw meest intense of dierbare herinnering aan voedsel?”

brainfood

Ik kwam in een vragenlijst van een boekbespreking de vraag tegen “Wat is jouw meest intense of dierbare herinnering aan voedsel?” Hierin opende een inzicht voor mij dat ik een relatie met voedsel kan en mag hebben/opbouwen en dat ik voor deze relatie kan zorgen en hierin dus voor mezelf. Ik bemerkte dat ik deze relatie heb ondergeschoven, heb weggemoffeld, alsof die er niet mag zijn, alsof ik daar niet teveel tijd aan mag besteden (wat ik ondertussen wel doe en fysiek nodig heb).

Het is een relatie, net als andere relaties en ook hierin kan ik een gelijkheidsrelatie aangaan met het voedsel dat ik tot me neem. Dat vind ik wel wat. Ik heb ontzettend veel praktisch in deze relatie onderzocht en toegepast met betrekking tot het vinden van passende voeding. Echter ik heb dit steeds/grotendeels vanuit een ‘moeten’ gedaan, alsof het met een diepe zucht gebeurt, met een negatieve lading; wat moet (nodig is) dat moet (is nodig). Echter, een intense of dierbare herinnering aan voedsel? Dat opent een andere dimensie die ik nooit zo bekeken heb.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb voedsel te benaderen als iets ‘dat ik niet mag hebben’ en als iets dat ‘niet goed is’ voor me.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb hier blanco te worden en opeens heel duf en vermoeid, alsof mijn ogen bijna dicht vallen waarin ik bemerk dat ik ‘op de juiste plek’ zit en dat mijn geest in de weerstand gaat om dit punt verder te openen en deze relatie te veranderen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb te denken dat het niet goed is om van voedsel te houden.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb niet overwogen te hebben om mijn relatie met voeding te onderzoeken of om zelfs maar een relatie met voeding te onderhouden.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb te denken en geloven dat ik geen relatie met voeding mag hebben en/of onderhouden, waarin ik dit vermoed als reflectie van de gedachte en het geloof dat ik geen relatie met mezelf mag hebben en onderhouden.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb de relatie met mezelf te saboteren door mijn relatie met voeding te saboteren en zo mezelf af te leiden en druk te zijn met deze vervreemde relatie met voeding, zodat ik niet werkelijk bij mezelf kom.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb nooit te hebben overwogen om voeding als iets ‘dierbaars’ te zien terwijl het datgene is waar we hier op aarde (onder andere) van leven in en als het fysiek door ons fysiek te voeden met wat het nodig heeft om fysiek te functioneren, als voertuig om mijzelf hier in en als het fysiek in uitdrukking te brengen, in en als een expressie van leven.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb koks en kookprogramma’s nooit begrepen te hebben als iets om naar te kijken, terwijl ik wel graag een kok zou willen (zoals omschreven in een voorgaand blog) die voedsel voor me bereid dat smakelijk en tegelijkertijd voedend en passend is.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf niet toegestaan en aanvaard heb een kok voor mezelf te zijn vanuit een punt van plezier en smakelijkheid maar meer vanuit een noodzakelijkheid.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb koken als vermoeiend te ervaren.

Ik realiseer me dat ik steeds gekeken heb naar mijn relatie met koken maar niet direct in de relatie met voeding op zichzelf, waarin ik ten aanzien van het koken op punten kom die ik niet wil en/of kan veranderen en zo bleef ik steeds ‘steken’ in gedachten en beleving in dit proces.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb me te focussen op een ‘verkeerde’ factor binnen de relatie om te veranderen en zo niet tot verandering te komen in de werkelijke relatie met voedsel, in en als mezelf.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb ondertussen wel veel met voeding bezig te zijn en dit fysiek ook nodig te hebben en juist door de factor van ‘moeten’ en/of te denken dat dit niet oké is, frictie te creëren binnenin mezelf en eigenlijk geen stap verder te komen in mijn relatie tot voedsel.

Als en wanneer ik zie dat ik het koken of eten als ‘vermoeiend’ ervaar, dan stop ik en adem.

Ik realiseer me dat ik voorbij het koken kan zien, rechtstreeks in de relatie met voeding binnenin mezelf en dat ik hierin het plezier vind en zie en van hieruit, bemerk ik dat het koken gemakkelijker gaat.

Ik realiseer me dat ik tot de voedingsmiddelen wel een dankbaarheid ervaar die ik als ‘dierbaar’ zou kunnen omschrijven en een vreugde tot het groeien en bloeien.

Ik stel mezelf ten doel me tijdens het koken te focussen op mezelf in relatie tot het voedsel dat ik aan het bereiden ben waarin ik dankbaarheid en ‘smaak’ ervaar ten aanzien van de voedingsmiddelen zelf en van hieruit beweeg ik me in de handelingen van het bereiden van het voedsel, waarin ik het koken en bereiden eenvoudig kan houden zoals ik al toepas en dan vanuit de dankbaarheid en smaak in relatie tot het voedsel, in en als mezelf en ik stel mezelf ten doel om van hieruit tijdens het eten te focussen op de smaak en textuur van het voedsel in mijn mond.

Eens zien hoe ik het van hieruit toepas in de actuele tijd en waar eventueel correcties nodig zijn.

artfood

Gerelateerde interviews:

Food allergies

Suppressed emotions in your body

———————————————————————————————————————

Proces van zelfverandering:
http://desteniiprocess.com/courses
www.lite.desteniiprocess.com  GRATIS ONLINE CURSUS MET BUDDY (Ook in het Nederlands!)

Zelfeducatie free:
https://eqafe.com/free
www.desteni.org
De Kronieken van Jezus

Journey to Life – Reis naar Leven:
https://nl.gravatar.com/ingridschaefer1
7 jaar dagelijks schrijven – Dag 1 – Van ziel naar Leven
video: 2012: Nothingness – The 7 year process Birthing Self as Life
Ingrid’s Desteni Witness Blog
Facebook:
http://www.facebook.com/groups/journeytolife/
https://www.facebook.com/groups/326696524041028/

The Secret to Self-Realisation:

http://creationsjourneytolife.blogspot.com/2013/02/day-311-secret-to-self-realisation.html

Proces van wereldverandering:
http://bigpolitiek.blogspot.nl/
http://livingincome.me/wiki/The_Living_Income_Guaranteed_Proposal
Facebook:
https://www.facebook.com/BasisinkomenGegarandeerdDoorEqualLifeFoundation

Uil forgive

Geef een reactie

