Dag 656 – Wat trek ik aan vandaag?

paspopYour Clothes Control Your Life

Ik zag mezelf gisteren deelnemen in een patroon dat ik in het verleden vaker ben tegengekomen. Het betreft een ogenschijnlijk ‘simpel’ punt echter het heeft wel invloed op me de hele dag. Het heeft met kleding te maken, het kopen van kleding en het beslissen welke kleding ik die dag aan doe.

Ik had afgelopen week een vest gekocht. Hier was een proces aan vooraf gegaan. Ik had het vest in twee kleuren gepast, één kleur had een perfect model en vond ik mooi maar twijfelde ik over of het me stond, de andere had een praktische kleur alleen het model was iets te ruim. Dan was er nog een derde, ander model die goed paste die ik uiteindelijk meenam, dit door een iets lagere prijs en praktische overweging qua kleur.

Later ervoer ik ‘spijt’ dat ik niet toch het andere vest had meegenomen. Ik ervoer teleurstelling over de kleur die ik mooi vond maar die misschien minder praktisch was. En hierin is het dan natuurlijk geld dat een rol speelt. Het liefst zou ik ze alle drie meenemen. Wat er die ochtend gebeurde, is dat ik kleding aantrok die ik niet net genoeg vond voor een werkdag, ik wisselde van broek waar die ene onpraktische kleur nu juist wel goed op stond en zo kwam ik in een ervaring van gemis van het niet-aangekochte vest. Ik had het model nogmaals gevraagd te laten binnen komen want die eerste was inmiddels verkocht, echter dit model zat minder goed en dus liet ik het hangen. Uiteindelijk trok ik deze dag het eerste aangekochte vest aan, met de praktische kleur. Dit stond prima. Het is echter materiaal wat binnen en in beweging vrij warm zit en zo raakte ik op weg naar werk ‘oververhit’ door de te warme kleding in combinatie met de beweging op weg naar werk en een sportles de avond ervoor, door drukte in mijn hoofd over de kleding, door de vele handelingen die ik in de ochtend doe om alles op orde te krijgen wat door deze kledingtoestand maar niet lekker op gang kwam en nog meer oververhit door de gedachte ‘dat ik het verkeerde vest had gekozen en dat het materiaal helemaal niet lekker zat’.

Dit geeft zo ongeveer de brei aan waar ik in deelnam. Ik was me ervan gewaar dat ik me in een bekend patroon bevond, echter ik stopte mezelf niet effectief qua deelname dus er zijn punten waar ik nog geen verantwoordelijkheid voor heb genomen hierin. Uiteindelijk blijkt dit ‘praktische’ vest lekker warm te zitten als ik het buiten draag zonder jas erover heen en zo heb ik een plekje gevonden voor het praktische vest.

Dit punt kom ik vaker tegen als ik op een gegeven moment mijn oude kleding een beetje zat ben en ik een paar nieuwe kledingstukken wil om de boel wat op te fleuren en wat andere combinaties te kunnen maken. Ook wissel ik dan vaak iets van kledingstijl, van wat lekker zit en natuurlijk ook een beetje wat mode is. Dan komt er een soort golf waarin de ene nieuwe aankoop leidt tot (de wens van) een volgend nieuwe en bijpassende aankoop, tot ik een paar dingen heb die ik opnieuw kan combineren en dan ben ik hier weer lange tijd tevreden mee.

Ik sta mezelf hierin toe om wat nieuwe aankopen te doen als expressie van mezelf met behulp van kleding, passend binnen mijn budget en dit is dan een proces van afweging van kosten, benodigdheden, wensen en mogelijkheden. Ik ben altijd weer blij als ik een paar passende kledingstukken gevonden heb en ik niet langer op stap/op zoek hoef hiervoor/hiernaar. Het is echter niet nodig om mezelf en mijn dag hier op deze manier mee te beïnvloeden dus ik ga het vervolgen met zelfvergevingen om te zien welke punten ik kan openen en veranderen tot een praktische en plezierige benadering van dit punt.

creatief-denkenDesteni I Process – courses

———————————————————————————————————————–

Proces van zelfverandering:
http://desteniiprocess.com/courses
www.lite.desteniiprocess.com  GRATIS ONLINE CURSUS MET BUDDY (Ook in het Nederlands!)

Zelfeducatie free:
https://eqafe.com/free
www.desteni.org
De Kronieken van Jezus

Journey to Life – Reis naar Leven:
https://nl.gravatar.com/ingridschaefer1
7 jaar dagelijks schrijven – Dag 1 – Van ziel naar Leven
video: 2012: Nothingness – The 7 year process Birthing Self as Life
Ingrid’s Desteni Witness Blog
Facebook:
http://www.facebook.com/groups/journeytolife/
https://www.facebook.com/groups/326696524041028/

The Secret to Self-Realisation:

http://creationsjourneytolife.blogspot.com/2013/02/day-311-secret-to-self-realisation.html

Proces van wereldverandering:
http://bigpolitiek.blogspot.nl/
http://livingincome.me/wiki/The_Living_Income_Guaranteed_Proposal
Facebook:
https://www.facebook.com/BasisinkomenGegarandeerdDoorEqualLifeFoundation

Uil forgive

One thought on “Dag 656 – Wat trek ik aan vandaag?

Geef een reactie

