Dag 674 – Hoe duidelijk ben ik voor mezelf?

leegteVervolg op blog: Dag 673 – Om eten vragen?

Als en wanneer ik een ‘vervelend gevoel’ in mezelf ervaar als ik zelf ga eten en de katten, of in ieder geval eentje, komt bij me zitten wachten of er iets lekkers komt, dan stop ik, ik adem. Ik realiseer me dat het voor haar niet persé vervelend hoeft te zijn als ze niets krijgt en dat ze hier zit te spinnen waarin ze wezen tot uitdrukking komt in en als haar fysiek en voor mij in en als de wetenschap dat ze goed gevoed is en voldoende eten heeft door de dag heen. Ik realiseer me dat specifiek bij dit katje, haar maag niet aangeeft wanneer het gevuld is en dat ze dus altijd om eten zal vragen. Ik realiseer me dat ik geen aparte keuken heb en dat ze op dit moment dus alles zal zien en ruiken wat ik klaarmaak en dat ik daar niets aan kan veranderen. Ik stel mezelf ten doel het ‘vervelende gevoel’ op het moment zelf specifieker te definiëren/benoemen en zelfvergeven en duidelijk te zijn naar de katten toe wanneer ze eten krijgen en ik stel mezelf ten doel hen er bij te laten zitten als fysieke uitdrukking van henzelf zonder me dit persoonlijk aan te trekken.

Als en wanneer ik mezelf zie deelnemen in een gedachte als oordeel over mezelf als dat ik teveel met eten bezig ben, dan stop ik, ik adem. Ik realiseer me dat vaker dan 3x op een dag eten nodig is om mijn lichaam voldoende te voeden en dat ik door grotendeels passend te eten volgens het bloedgroepdieet bij bloedgroep A als ‘agrariër’ wat weinig vlees inhoudt, ik vaker en meer met eten en ‘eten maken’ bezig ben dan de zogenaamde ‘jager’ die goed gedijdt bij een paar keer een vleesrijke maaltijd te eten en zo een bodem te leggen en dat mijn eetpatroon dus niet overeenkomt met de katten. Ik stel mezelf ten doel te zien of ik dit beter kan communiceren met de katten zodat ze weten hoe en wat mijn etenspatroon in elkaar zit, waarin ik me nu realiseer dat ik hierin niet duidelijk ben naar mezelf toe en van hieruit, niet duidelijk voor de katten (a great realization zie blog en alinea onderaan).

Ik stel mezelf ten doel het gedrag van de katten waar ik op reageer, te gebruiken om te zien hoe en waar ik richtingloos ben voor en als mezelf en ik stel mezelf ten doel, duidelijk en helder te definiëren voor mezelf hoe ik in dit geval het ‘spel’ van mezelf voeden en tevens het spel van eten van en met de katten, wil invullen en volgens welke regels en parameters.

Ik stel mezelf ten doel dit proces ten aanzien van het eten geven aan en voeden van de katten en ten aanzien van het eten geven aan en voeden van mezelf, meer als een ‘spel’ te zien en zo minder ‘zwaar’ te maken voor mezelf.

Ik stel mezelf ten doel het woord spel te herdefiniëren voor mezelf.

“Other times we will be busy with a particular activity and he will be reactive, frustrated and uncooperative – and I myself will be reactive and frustrated to his behaviour. Then I start explaining to him the Game we are playing, and as I am explaining it, I realise that I hadn’t even properly defined and clarified the game for myself – which he was picking up on. Because I wasn’t clear on the game we were playing, the parameters and the rules – this left a void inside of myself which was impulsing a sense of directionlessness, which Cesar reacted to by: being directionless in his behaviour.”

In het voorgaande blog (zie link bovenaan) ben ik begonnen met het uitschrijven van de zelfvergevingen op reacties die in me op zijn blijven komen ten aanzien van het ‘om eten vragen’ van de katten, dit zonder te weten en zonder in voorgaand blog te zien waartoe het leidt en zonder al reeds in voorgaand blog tot een punt te komen waarmee ik praktisch verder kan, behalve dat ik bemerkte in mezelf dat het meer ‘ruimte aan het geven’ was en mijn reacties minder zwaar aanvoelden.

Na het lezen van het blog gisteren (uit welke ik hierboven een alinea heb geplaatst) en het beginnen met schrijven van de zelfcorrigerende uitspraken vandaag, kom ik dan ‘opeens’ tot een punt waarmee ik praktisch verder kan, zoals hier in het richting geven van mezelf door ‘de regels en parameters van het spel’ te verhelderen en definiëren.

Dit is voor mij een voorbeeld van hoe het blog schrijven in combinatie met het lezen van blogs van anderen die op eenzelfde manier het proces wandelen van bewustzijn tot gewaarzijn, ondersteunend is voor mezelf om tot een realisatie en hiervandaan, praktisch handvat te komen om mezelf mee richting te gaan geven. Ook wordt hierin duidelijk dat en hoe we elkaar aanvullen en elkaar oplossingen aanreiken door onze realisaties en praktische invulling hiervan, te delen in blos en vlogs en hierdoor het proces voor onszelf en elkaar versnellen (en tevens plezieriger maken!).

helderheid

Desteni I Process

—————————————————————————

Proces van zelfverandering:
http://desteniiprocess.com/courses
www.lite.desteniiprocess.com  GRATIS ONLINE CURSUS MET BUDDY (Ook in het Nederlands!)

Zelfeducatie free:
https://eqafe.com/free
www.desteni.org
De Kronieken van Jezus

Journey to Life – Reis naar Leven:
https://nl.gravatar.com/ingridschaefer1
7 jaar dagelijks schrijven – Dag 1 – Van ziel naar Leven
video: 2012: Nothingness – The 7 year process Birthing Self as Life
Ingrid’s Desteni Witness Blog
Facebook:
http://www.facebook.com/groups/journeytolife/
https://www.facebook.com/groups/326696524041028/

The Secret to Self-Realisation:
http://creationsjourneytolife.blogspot.com/2013/02/day-311-secret-to-self-realisation.html

Proces van wereldverandering:
http://bigpolitiek.blogspot.nl/
http://livingincome.me/wiki/The_Living_Income_Guaranteed_Proposal
Facebook:
https://www.facebook.com/BasisinkomenGegarandeerdDoorEqualLifeFoundation

Uil forgive

 

 

 

2 thoughts on “Dag 674 – Hoe duidelijk ben ik voor mezelf?

  1. Interessant om die onbewuste mindgames bewust te worden.

    In relatie tot het voeden/voeren van katten kreeg ik vandaag de bevestiging van de eigenaar van de dierenwinkel dat het op vaste tijden voeren niet het beste/goed is. Hij noemde iets met de aanmaak van maagzuur en verwees naar een boek van Tannetje Koning. Ik vind het ook fijn het losser te kunnen laten.

    • Cool. Ik voed ze ook niet op vaste tijden in verband met een verschillend ritme als ik thuis ben en als ik op werk ben, Echter ik dacht wel dat dit ‘eigenlijk zou moeten’ of beter zou zijn (ook al zag ik hiervan geen signalen van de katten; in de praktijk ging dit op verschillende tijden voeden eigenlijk beter) dus fijn om te weten! Ik zal eens naar dat boekje uitkijken, interessant.

Geef een reactie

