Dag 680 – Mijn woordenboek van levende woorden

owl-297413__180

Ik loop al een tijdje te dralen met het schrijven van blogs doordat ik niet direct een onderwerp paraat heb. Er is echter een heel nieuw gebied om over te schrijven, namelijk het herdefiniëren van woorden. Om zo tot een woordenboek te komen van Levende Woorden die kan bestaan naast het ‘gewone’ woordenboek.

Hierin komen woorden te staan als levende woorden en het herdefiniëren houdt in dat ik energetische ladingen – als aangeleerde en persoonlijke ervaringen die ik gekoppeld heb aan een woord – te vergeven en zo te verwijderen van een woord, en vanaf hier een definitie te geven die ik kan leven als wat het beste is voor al het leven, zonder in energetische ervaringen te gaan zodra ik dit woord hoor, zie, schrijf of spreek. Want persoonlijke/energetische aangehechte ervaringen, maken dat ik mezelf voorop stel als ik het woord uitspreek, het maakt dat ik de persoonlijke ervaring over breng, in plaats van een woord dat voor iedereen gelijk een richtlijn kan zijn.

Ik kan staan als de definitie die ik het woord geef en dit zal zich door de tijd heen uitbreiden. Er zullen meer woorden komen en de definitie zal zich verdiepen naarmate ik het woord leef/toepas in mijn dagelijks leven en zo verdiept de betekenis van het woord.

En deze betekenis breng ik dan mee als ik het woord leef en schrijf of spreek. Het geeft feitelijk een creatie aan, van mezelf neerzetten in deze wereld en nu dan in overweging van mezelf als leven, evenals al het leven, in en als het fysiek, dus hier fysiek aanwezig en niet gebonden aan een ervaring in de geest die het bij mij persoonlijk oproept.

Dit zal een uitbreiding inhouden van mezelf, aangezien ik het woord een betekenis geef die het leven als geheel in overweging neemt. Dus de beperking van mijn ‘energetische, ervaringsgevoelige invulling’ zal verdwijnen. De woorden zullen gaan functioneren als richtlijn voor mezelf om ook daadwerkelijk te leven in overweging van al het leven.

Interessant genoeg wil ik dit graag en ervaar ik weerstand. Zoals ik zie terugkomen in het dralen met het schrijven van blogs. Vandaar eerst wat zelfvergevingen voordat ik met het eerste woord begin.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb weerstand te ervaren om een woord te herdefiniëren vanuit een angst om het ‘verkeerd’ te doen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb angst te ervaren dat ik een woord verkeerd herdefinieer.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb te aarzelen met het herdefiniëren van woorden doordat het niet soepel gaat en ik het lastig vind om een nieuwe definitie te verwoorden, in plaats van in te zien, realiseren en begrijpen dat dit is wat nieuw is en wat ik nooit gedaan heb en dus zal gaan leren terwijl ik het toepas.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb moeite te ervaren om een woord te herdefiniëren.

Ik stel mezelf ten doel om, als en wanneer ik mezelf zie dralen om een blog te schrijven en geen onderwerp weet, te stoppen, te ademen en een woord te kiezen dat ik graag wil herdefiniëren en hiermee te beginnen in het blog.

Ik stel mezelf ten doel om, als en wanneer ik moeite ervaar om een woord opnieuw te definiëren, te stoppen, te ademen en te verwoorden wat ik zie in het woord als hoe ik het wil leven in overweging van mezelf in en als leven en hier vandaan, het leven als geheel, dit op te schrijven en hier vandaan de woorden zo te plaatsen dat ze helder en eenduidig verwoorden wat ik zie.

Ik stel mezelf ten doel om de tijd te nemen voor het opnieuw definiëren van een woord en op het moment dat ik niet geheel tevreden ben, door te gaan met het uitproberen van andere woorden binnen de definitie en ik stel mezelf ten doel dit met plezier te doen als een ‘spelen met woorden’ en niet bij de pakken neer te zitten als het niet direct lukt.

Ik stel mezelf ten doel het woord ‘spelen’ te ontdoen van mijn interpretatie die me belemmert om dit effectief toe te passen en plezier te hebben en van hieruit, een nieuwe definitie te verwoorden.

old word

Wat wordt er bedoeld met ‘energetische ervaringen’?

zie Desteni I Process Lite

Thinking vs Looking – Back to Basics

————————————————————————

Proces van zelfverandering:
http://desteniiprocess.com/courses
www.lite.desteniiprocess.com  GRATIS ONLINE CURSUS MET BUDDY (Ook in het Nederlands!)

Zelfeducatie free:
https://eqafe.com/free
www.desteni.org
De Kronieken van Jezus

Journey to Life – Reis naar Leven:
https://nl.gravatar.com/ingridschaefer1
7 jaar dagelijks schrijven – Dag 1 – Van ziel naar Leven
video: 2012: Nothingness – The 7 year process Birthing Self as Life
Ingrid’s Desteni Witness Blog
Facebook:
http://www.facebook.com/groups/journeytolife/
https://www.facebook.com/groups/326696524041028/

The Secret to Self-Realisation:

http://creationsjourneytolife.blogspot.com/2013/02/day-311-secret-to-self-realisation.html

Proces van wereldverandering:
http://bigpolitiek.blogspot.nl/
http://livingincome.me/wiki/The_Living_Income_Guaranteed_Proposal
Facebook:
https://www.facebook.com/BasisinkomenGegarandeerdDoorEqualLifeFoundation

Uil forgive

 

 

 

 

 

 

3 thoughts on “Dag 680 – Mijn woordenboek van levende woorden

  1. […] Voor context zie: Dag 680 – Mijn woordenboek van levende woorden […]

  2. […] Voor context zie: Dag 680 – Mijn woordenboek van levende woorden […]

Geef een reactie

